Logo Forum

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Logo Forum

Bericht door Ilosab »

Ben ik nu gek of heb ik iets gemist?
Vandaag kom ik op het forum en zie het logo ineens bovenaan de website in het midden staan. Ik dacht toch dat hij aan de linkerkant van de pagina stond. En is de naam van Munthunter ook aangepast met die cirkel rond die M?
Ik vind het trouwens wel mooi staan zo.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Re: Logo Forum

Bericht door Robin »

Ik zie nog steeds: 2 koninkrijkmunten en 2 koninkrijkbiljetten... maar mis...
een provinciale munt
Terwijl ze toch zooooo mooi zijn.. :sad:
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt »

Ik kan even niet het topic terug vinden maar deze was wel besproken :D.
Daniel heeft hem zo gemaakt en Jeroen heeft tijdje lopen te zoeken om hem mooi in het midden te krijgen.
Hij is zo wel al een tijdje hoor :lach:
- alles voor de euro uit Nederland.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Robin heeft daar wel een punt v.w.b. de provinciale munten. Waarom staan die er eigenlijk niet op, ruimte genoeg toch aan weerszijden van het logo?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

Robin heeft wat mij betreft inderdaad een punt. Bij het logo dat ik een tijdje terug ontworpen heb, is er geen provinciale munt ingekomen, waarschijnlijk gewoon niet bij nagedacht. Inmiddels heeft Daniël het logo een paar weken terug aangepast om technische redenen en is er een klein biljetje toegevoegd (tussen het gouden tientje en Grace Kelly), maar misschien kan in dit aangepaste logo ook wel een provinciale munt worden toegevoegd worden of desnoods - als het logo niet groter kan worden - kan een van de koninkrijksmunten vervangen worden door een provinciaal exemplaar, omdat dan meer aspecten van het forum worden weergegeven.

Als Jeroen het goed vindt, wil ik daar binnenkort wel naar kijken, maar Daniël mag het ook doen als hij er de tijd / zin voor heeft.

Bernard
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Waar maken we ons nu in godsnaam druk over over 1 klein muntje. Er zijn zoveel munten die er nu niet in worden weergeven die er eventueel ook wel in zouden kunnen.

Kunnen we gelijk een kop koffie en een stroopwafel in het logo doen aangezien tegenwoordig overal over gediscussieerd moet worden.

Ik heb het logo zoveel mogelijk in de oude staat gelaten omdat ik Bernards werk niet volledig wilde wegvagen. De volgorde verandering ontkwam je niet aan en die ene biljet kwam mooier uit. Gaan we nou astublieft niet moeilijk doen over een bepaalde munt wat er niet in staat.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Je zal ze maar verzamelen?

Alfred
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Daniël schreef:Waar maken we ons nu in godsnaam druk over over 1 klein muntje. Er zijn zoveel munten die er nu niet in worden weergeven die er eventueel ook wel in zouden kunnen.

Kunnen we gelijk een kop koffie en een stroopwafel in het logo doen aangezien tegenwoordig overal over gediscussieerd moet worden.

Ik heb het logo zoveel mogelijk in de oude staat gelaten omdat ik Bernards werk niet volledig wilde wegvagen. De volgorde verandering ontkwam je niet aan en die ene biljet kwam mooier uit. Gaan we nou astublieft niet moeilijk doen over een bepaalde munt wat er niet in staat.
De enigste die er moeilijk over doet ben jezelf, ik kan me het stantpunt van Robin wel voorstellen, alles staat in het logo alleen zijn verzamelgebied niet. :silent:
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Weet je wat, jullie zoeken het ook maar lekker uit haha. Wat ik ook doe of zeg tegenwoordig is toch niet goed.

Succes met het logo aanpassen. :thumb up:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

En ik meen dat er naast Robin nog wel meer zijn die Provinciale munten verzamelen dus ik zie het probleem niet. Haal er één van de twee koninksrijksmunten of één van de twee nederlandse biljetten vanaf. En tja, als 2 forumleden dezelfde mening hebben dan zijn ze tegenwoordig al snel op hun pik getrapt.
Bernard, als je toch niets te doen hebt?

Alfred
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Daniël schreef:Weet je wat, jullie zoeken het ook maar lekker uit haha. Wat ik ook doe of zeg tegenwoordig is toch niet goed.

Succes met het logo aanpassen. :thumb up:
Het gaat er meestal niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt.
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt »

Zullen we stoppen met deze discussie en aan Jeroen laten wat er gaat gebeuren?
Wie weet is er wel een reden voor dat hij er niet bij staat omdat het niet past of wat dan ook.
- alles voor de euro uit Nederland.
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

Ilosab schreef:En ik meen dat er naast Robin nog wel meer zijn die Provinciale munten verzamelen dus ik zie het probleem niet. Haal er één van de twee koninksrijksmunten of één van de twee nederlandse biljetten vanaf.
Alfred, daar ben ik het mee eens. Voor mij is het geen werk, dus dat is het probleem niet. Laten we wel eerst even Jeroens reactie afwachten, hij moet het ook maar weer allemaal veranderen... EDIT: wat Danny dus zojuist voor mijn bericht ook al zei.

Bernard
Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Peterbos »

Daniël schreef: Kunnen we gelijk een kop koffie en een stroopwafel in het logo doen aangezien tegenwoordig overal over gediscussieerd moet worden.
Even een bemiddelingspoging. Met welke optie stemmen jullie in:
- De een die munt erop en de ander krijgt zijn stroopwafel in het logo?
- Of de munt bij de rubriek "provinciale munten" in het logo zetten en de koffie bij "Het praathuis" in het logo...?
- Maar we kunnen erook een poll op losgooien op de ruzie te beslechten? :D

Afijn, Jeroen, jij bent de baas. Succes met het maken van een keuze!

PS: persoonlijk ben ik er wel voor om een 20euromunt van Oostenrijk in het logo te hebben. Dat is toch wel mogelijk hè? :shifty: :P
Groet,

PB
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Daniël schreef:Waar maken we ons nu in godsnaam druk over over 1 klein muntje. Er zijn zoveel munten die er nu niet in worden weergeven die er eventueel ook wel in zouden kunnen.

Wellicht hebben we nog een goede psycholoog in de gelederen die een anger-management rubriek kan opzetten..
Wat last van de hormonen?
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Wat nu bemiddelingspoging of psycholoog? Iemand heeft een opmerking geplaatst en daar is op ingehaakt. En voordat Jeroen er op in is gegaan v.w.b. eventuele aanpassingen van het logo is er al geschreven waarom er zo moeilijk wordt gedaan. Er is alleen maar een vraag gesteld en er is door iemand op gereageerd dat hij wil bekijken of het mogelijk is. Het zou een ander verhaal zijn als er copywrite op het logo zit maar dat is mijn inziens niet aan de orde. En het is toch niet teveel gevraagd om iemand een plezier te doen?

Gr. Alfred
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Ik persoonlijk vind het gouden tientje iets uit de toon vallen in deze compositie en een zilveren provinciaal zou er niet misstaan..
Met iets van een zilveren rijder, of nog liever VOC gulden :knipoog: besla je ook eens nog de sectie VOC..
Is maar een idee..

Grt, Robin
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Peterbos schreef:PS: persoonlijk ben ik er wel voor om een 20euromunt van Oostenrijk in het logo te hebben. Dat is toch wel mogelijk hè? :shifty: :P
Ik zie dan toch liever een Oostenrijkse 25 euro....

Maar nu even zonder gekheid, van mij zouden er veel meer munten in het logo mogen staan en hoeven ze ook niet allemaal zo ongeveer los van elkaar staan.
Ik zou het mooier vinden als het eruit ziet alsof er een pot met allerlei munten is omgekeerd. met een beetje zorgvuldigheid kan dan ieder verzamelgebied er in aanwezig zijn, maar dan zal de discussie wel weer gaan over welke munt het meest voorkomt of het meest prominenet aanwezig is.....

Luit
Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Peterbos »

Is het niet mogelijk om persoonlijke logo's te maken?
Dat het logo hetzelfde blijft maar dat je uit een lijst kan aanvinken welke munten jij in het logo wilt zien?
(gekoppeld aan IP-adres ofzo) Of zeg ik nu iets heel geks?
In ieder geval zal dat alle discussie uit de weg ruimen... :)
Groet,

PB
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Laten we het gouden tientje ruilen voor een VOC-gulden. Dan voegen we meteen twee verzamelgebieden toe die er nu nog niet inzitten en zijn we redelijk compleet voor de grote verzamelgebieden. Natuurlijk is er veel meer op het munten, bankbiljetten, penningen en bovemvondsten vlak, maar daar zijn maar weinig verzamelaars van... Ik mis bijvoorbeeld een plantage munt en ALfred een kampgeldbiljetje, maar compleet krijgen we het toch niet. Maar met het toevoegen van een zilveren VOC gulden kunnen we een mooie slag slaan.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Wat mij betreft mag Bernard best aan de gang met het logo hoor.

Doe je best en verras ons maar ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Kijk, dat is mooi. En dat kampgeldbiljetje hoeft voor mij helemaal niet maar zo'n VOC gulden is best wel mooi of iets anders wat Robin in de aanbieding heeft.
Bernard, starten maar.

Succes, Alfred
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Dan stel ik deze voor..
Tijdens de Bataafse republiek geproduceerd voor de Kaapkolonie, maar vanwege de plotse engelse overheersing aldaar direct doorgescheept (is that even a word?) naar Batavia en daar in omloop gebracht.
IMHO de mooiste gulden ooit..

Afbeelding

Groet, Robin
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Robin schreef:Tijdens de Bataafse republiek geproduceerd voor de Kaapkolonie, maar vanwege de plotse engelse overheersing aldaar direct doorgescheept (is that even a word?) naar Batavia en daar in omloop gebracht.

Groet, Robin
Volgens mij spreken we dan van 'verscheept'

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Daar heb ik ook aan gedacht, maar de zijn er nooit aan wal gegaan... vanwege het gevaar van confiscatie..

Grt, Robin

Terug naar “Ideeënbus en hulp”