Euro 4 All Stelling - Voor editie 16

Hier belanden alle oude edities van het Euro 4 All magazine en bijbehorende artikelen.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Euro 4 All Stelling - Voor editie 16

Bericht door Daniël »

Tijd voor de aller- aller- allerlaatste stelling!! Nouja van dit jaar dan! Volgend jaar zijn we er natuurlijk weer bij.

Het is ons erg goed bevallen en hopen dit volgend jaar zeker te kunnen voortzetten. De stelling luidt als volgt:

Ik verwacht meer van 2012 dan van voorgaande jaren.

Mee eens of niet mee eens! Laat het ons weten het liefst met argumenten die we in het magazine mogen plaatsen. :)
Martin
Senior lid
Senior lid

Re: Euro 4 All Stelling - Voor editie 16

Bericht door Martin »

Ik denk dat er in 2012 weer meer speciale munten worden geslagen dan in voorgaande jaren. De munthuizen hebben door dat dit een prima bron van extra inkomsten is en dat graantje zullen ze ook mee willen pikken. Dit is een trend die ook in Nederland te zien is: verschillende coin-cards, grotere aantallen herdenkingsmunten dan in voorgaande jaren en meer zogenaamde 'streng gelimiteerde oplagen'.
Fijn voor de verzamelaars enerzijds, maar het zal wel een duur jaar gaan worden op die manier!

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Zowiezo wordt het een super jaar qua nieuwe munten, althans dat verwacht ik.
Het meest verschillende is natuurlijk de derde gemeenschappelijke uitgave, die alweer voor 21 nieuwe munten zal zorgen :D
Ook hopelijk worden we ook terug verwend met een heleboel prachtige herdenkingsmunten.
Dus ik heb zeker hele grote verwachtingen voor 2012 !

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Euro
Senior lid
Senior lid

Bericht door Euro »

Ik verwacht minder van 2012 dan van 2011
De serie van 10jaar chartale euro is natuurlijk wel leuk.
Maar helaas brengen Slovenië en Slowakije daardoor geen nationale 2 euro CC uit, wat ik vaak een beetje de underdogs vind, niemand heeft het d'r veel over. greeny
Nederland is ook nog onzeker, vooral aangezien ze al winst pakken met het slaan van de 2 euro munten van 10 jaar chartale euro, ik denk dat niemand hier nog zekerheid over heeft.
De spanning die we dit jaar hadden met Portugal en Malta is in 2012 jaar ook minder, van Portugal worden meer munten geslagen en bij Malta weten we nu hoe het in 2012 ook zal gaan met verspreiding.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Er is sowieso nog wel spanning over Malta 2012 (€2CC) want het ontwerp wordt aangepast vanwege de ophef over sommige delen van het ontwerp. :gniffel:
Euro
Senior lid
Senior lid

Bericht door Euro »

Gible schreef:Er is sowieso nog wel spanning over Malta 2012 (€2CC) want het ontwerp wordt aangepast vanwege de ophef over sommige delen van het ontwerp. :gniffel:
Was ik vergeten inderdaad, het is maar goed ook want die muppets op de munt zien d'r natuurlijk niet uit.
Zo heeft Malta wel weer mooi een smoes om de uitgifte te vertragen. :thumb up:
resparvae Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae »

Ik verwacht meer van 2012 wat betreft de 2 euro CC munten. Er zijn er sowieso al 21 gemeenschappelijke en tot nu toe 11 nationale 2 euro CC's. Dus in ieder geval 32 afzonderlijke munten maar wellicht nog meer. Ik ben al plaats aan het inruimen in mijn verzamelboxen. Dit wordt echt een geweldig jaar. En dan gaat er ook nog het gerucht dat Nederland alsnog de coincards voor de 2 euro CC's uit 2007 en 2009 gaat uitgeven! Dat zou echt heel mooi zijn.
Thomas
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik verwacht meer van 2012 om de doodeenvoudige reden dat er 21 gezamenlijke munten worden uitgegeven en omdat ik aan het uitzoeken ben welke circa 40 kampgeldbiljetten ik wil aanschaffen. De keuze is nog niet gemaakt omdat ik nog wacht op een antwoord van de handelaar, waarschijnlijk Kerst aan het vieren. Maar dat ze er in 2012 komen is een feit.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
eurocoinsfun België
Senior lid
Senior lid

Bericht door eurocoinsfun »

Wat bedoel je met meer verwachten? Ontwerpen, of in het algemeen?
Ik heb maar op "niet mee eens" gestemd.
Ik verwacht eigenlijk nooit iets, ik zie wel wat op mij af komt.
Het is niet dat er veel 2 euromunten gaan uitkomen, dat er veel moet verwacht worden.
Ik denk niet dat er veel zal verbeterd worden qua ontwerpen, thema's (2 euro com.) en kwaliteit van bepaalde munthuizen, dan de voorbije jaren.
Ook vind ik het al meteen spijtig dat de gemeenschappelijke munt door de verschillende landen, niet op ongeveer hetzelfde tijdstip uitgeven, maar verspreid.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

eurocoinsfun schreef:Wat bedoel je met meer verwachten? Ontwerpen, of in het algemeen?
Ik heb maar op "niet mee eens" gestemd.
Ik verwacht eigenlijk nooit iets, ik zie wel wat op mij af komt.
Het is niet dat er veel 2 euromunten gaan uitkomen, dat er veel moet verwacht worden.
Ik denk niet dat er veel zal verbeterd worden qua ontwerpen, thema's (2 euro com.) en kwaliteit van bepaalde munthuizen, dan de voorbije jaren.
Ook vind ik het al meteen spijtig dat de gemeenschappelijke munt door de verschillende landen, niet op ongeveer hetzelfde tijdstip uitgeven, maar verspreid.
Ben met veel dingen akkoord wat je zegt.
Het is inderdaad niet enkel de kwantiteit die telt, maar ook de kwaliteit (alhoewel dat ik moet toegeven, hoe meer hoe liever ik het heb :D )
Met dat laatste ben ik dan niet akkoord.
Ik vind het juist super dat ze wat verschillend uitgebracht worden. Dat is juist het leuke aan verzamelen toch? Dat je op verschillende momenten een nieuw muntje kunt aanschaffen en tot de collectie kunt voegen !
NIet het feit dat je ze allen in een keer koopt en ontvangt, neem veel lol ervan af vind ik.

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Mischaop82 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 »

Gaat mij niet om de hoeveelheid munten.
Ik zie liever kwaliteit dan kwantiteit terug bij de munten.

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Mischaop82 schreef:Gaat mij niet om de hoeveelheid munten.
Ik zie liever kwaliteit dan kwantiteit terug bij de munten.

Gr. Mischa
Dus mee eens of niet mee eens? Ik kan hieruit niet echt een antwoord halen.
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt »

Ik stem op JA,

Ik vind dat elk jaar er meer te verwachten valt.
Puur om de reden elk jaar leert men weer wat bij hoe ze een munt kunnen verbeteren.
Deze kennis kunnen ze het jaar er op weer gebruiken zodat het weer beter word.
- alles voor de euro uit Nederland.

Terug naar “Het Euro 4 All archief”