zeldzame munten gevonden in Arnhem

Heb je vragen over de munt die je hebt gevonden? Wil je iets laten zien? Plaats het hier!

Moderator: koiboyke

Dick
Superlid
Superlid

zeldzame munten gevonden in Arnhem

Bericht door Dick »

ARNHEM - Bij de archeologische opgravingen aan de Hoogstedelaan in Arnhem zijn twee zeldzame koperen munten gevonden. De geldstukken dateren volgens kenners uit de zestiende of zeventiende eeuw. De munten zijn gemaakt in Kleef in Duitsland en Stevensweert in Limburg.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... Arnhem.ece
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Re: zeldzame munten gevonden in Arnhem

Bericht door Robin »

Haha! :hahaha:
Is ook wat.. hebben ze 2 totaal versleten koperen muntjes gevonden en dan moet het gelijk op de voorpagina van de Gelderlander.
.. laat ze eerst wat dieper graven voordat ze het de Gelders Serooskerke uitroepen..

Zal maandag wel over de tong gaan bij de muntenkring.. veel prominente leden komen uit Arnhem.
Ben erg benieuwd wat er nog meer omhoog gaat komen.

Topic kan denk ik beter naar munten in het nieuws..

Groet, Robin
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Spaarvarken Armenia
Senior lid
Senior lid

Bericht door Spaarvarken »

mooie experts die menen dat een munt uit de 16e of 17e eeuw komt. Daar zit toch bijna 200 jaar tussen. Een echte expert identificeerd de stukken. :lollig:
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Tsja dit is inderdaad storm in een glas water. Zeldzame munten, maar ze zetten er even niet in het kort bij welke. Dat had ik namelijk wel leuk gevonden.

Weet nu enkel dat het zeer versleten munten gaan uit (indertijd) een tijdsbestek van 200 jaar... Die vind ik met mijn detector ook regelmatig...

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Muntvondsten”