Mooi, dan waak jij over de info, lig ik in mijn mandje en lees het donderdagmorgen wel.euromunter schreef:In de nacht van woensdag op donderdag zal de informatie hier om 0.00 uur worden geplaatstGroeten Paul
Gr. Alfred
Moderator: euromunter
Mooi, dan waak jij over de info, lig ik in mijn mandje en lees het donderdagmorgen wel.euromunter schreef:In de nacht van woensdag op donderdag zal de informatie hier om 0.00 uur worden geplaatstGroeten Paul
Euh, het muntgebouw vijfje was toch ook alleen via de site, voor 10 euro te verkrijgen? Zouden de KNM het nu niet weer op zo'n manier doen?euromunter schreef: Tevens moet in Nederland een verzamelaarsmunt (een verzilverde 5 of 10 euro) voor iedereen tegen nominale waarde te verkrijgen zijn.
Groeten Paul
Het muntgebouw vijfje was ook in rollen voor nominaal plus een kleine toeslag verkrijgbaar.Griphus schreef:Euh, het muntgebouw vijfje was toch ook alleen via de site, voor 10 euro te verkrijgen?
Misschien de ontwerpers van het waterland vijfje, Esther Tielemans & Thomas Bennen?Een mooie nieuwe dag, dus tijd voor een nieuwe hint: de herdenkingsmunt is ontworpen door twee ontwerpers die al eerder een herdenkingsmunt hebben ontworpen.
Dat zou kunnen, maar er zijn nog 5 of 6 herdenkingsmunten die ontworpen zijn door 2 personen dus het blijft gissen.Griphus schreef:Misschien de ontwerpers van het waterland vijfje, Esther Tielemans & Thomas Bennen?Een mooie nieuwe dag, dus tijd voor een nieuwe hint: de herdenkingsmunt is ontworpen door twee ontwerpers die al eerder een herdenkingsmunt hebben ontworpen.
Esther Tielemans is beeldend kunstenares.
Nou, daar ben ik het toch niet mee eens. De jaarlijkse serie Duitse munten met monumentale gebouwen is toch erg mooi. En die kathedraal van Burgos is ook niet verkeerd. Als ik dat dan vergelijk met een Turkse tulp dan heeft Duitsland en Spanje toch wel mijn voorkeur.Martin schreef:Spanje en Duitsland, de zielos’s, ze moeten zich maar laten afschepen met een jarenlange saaie reeks munten… Wij, bofkonten, worden keer op keer weer wakker geschud met geweldige ontwerpen! Marvin
Dan kan je vanaf volgend jaar sowieso 1 herdenkingsmunt per jaar verzamelen t/m 2015! Heb er zin in, ben benieuwd hoe ze het thema '200 jaar koninkrijk' gaan uitvoeren op de munten.Ilosab schreef:Ik kijk alleen naar de 2 euro CC munten en de uitgebrachte edities van Nederland. Voor de overige munten van een land interesseer ik me niet zo.
Gr. Alfred
KNM schreef:
THEMASET 2012
• De Themaset 2012 staat in het teken van het 10-jarig huwelijksfeest van Kroonprins Willem-Alexander en Prinses Máxima. Beleef de mooie, ontroerende en spraakmakende momenten opnieuw
• Alle 8 Nederlandse eurodenominaties 2012, in BU-kwaliteit
• Inclusief Zilveren herdenkingsuitgifte
• Op de voorzijde van de herdenkingsuitgifte beeld van de huwelijksceremonie, op de keerzijde een fotocollage van verschillende bijzondere momenten van de huwelijksdag
• Het kroonjuweel onder de Nederlandse Muntsets
€ 35,00
Specificaties:
Metaal: Divers
Gehalte: Herdenkingsuitgifte 925/1000
Gewicht: Herdenkingsuitgifte 9,5 g
Diameter: Herdenkingsuitgifte 30 mm
Rand: Divers
Kwaliteit: Brilliant Uncirculated
Nominale waarde: 3,88 euro
Oplage: 5.000
2012 vieren we de 400. verjaardag van de grachten van Amsterdam!euromunter schreef:In november zal er een nieuwe 5 euromunt verschijnen.
Het thema van deze munt is "De Grachtengordels van Amsterdam" welke op de UNESCO Werelderfgoedlijst staan.
Laten we hopen op een fantastisch design! Zou een mooie afsluiter van het jaar zijn wat betreft NederlandKNM schreef:
Nieuwste Nederlandse herdenkingsmunt 2012
Vanaf donderdag 25 oktober 00.00 uur is de nieuwste Nederlandse herdenkingsmunt van 2012 beschikbaar in onze webwinkel. Op dit tijdstip wordt uiteraard ook het ontwerp bekend gemaakt. Wat we u nu alvast kunnen vertellen is het thema: De Amsterdamse Grachtengordel!
Via Facebook en Twitter blijft u automatisch op de hoogte over de ontwikkelingen en nieuwtjes rondom deze nieuwe herdenkingsmunt. Zo ziet u bijvoorbeeld foto’s van het productieproces en geven we u een klein kijkje achter de schermen.
Ik heb ergens gelezen dat het een serie word, mogelijk 9 stuks..euromunter schreef:In november zal er een nieuwe 5 euromunt verschijnen.
Het thema van deze munt is "De Grachtengordels van Amsterdam" welke op de UNESCO Werelderfgoedlijst staan.
Groeten Paul
Dit klopt ook! In februari is er een nieuwe serie aangekondigd, welke zal duren t/m 2016. Of dit jaartal nog steeds klopt weet ik niet. In elk geval wordt het een negendelige serie met onze Wereld Erfgoederen die op de lijst van de UNESCO staan.$and€r schreef:Ik heb ergens gelezen dat het een serie word, mogelijk 9 stuks..euromunter schreef:In november zal er een nieuwe 5 euromunt verschijnen.
Groeten Paul![]()
![]()
(Alle Nederlandse Unesco werelderfgoed locaties)