Nederland 2012

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

Milcotoiro Nederland
Lid
Lid

Re: Nederland 2012

Bericht door Milcotoiro »

Mischaop82 schreef: Dat klinkt waardeloos en zeker voor die prijs.
Misschien een optie om ze terug te sturen en betere exemplaren te vragen/eisen.
Je koopt tenslotte een produkt en als dat niet aan de kwaliteits verwachting doet, lijkt mij dat je het kan omruilen...
Heb vandaag nog een tweede (gerenommeerde) handelaar gesproken en ook deze heeft de nederlandse 2 euro cc 2012 munten in beroerde 'kwaliteit' gekregen.

Hoewel ik mijn Nederlandse BU-set 2012 en 2 extra UNC-munten 2 euro CC 2012 niet bij de KNM vandaan heb, heb ik hun toch maar gemaild over mijn bevindingen, en krijg het volgende (ambtshalve) antwoord :eeeh: terug:

Geachte heer NN,

Tot op heden bent u voor zover mij bekend de eerste klant die dit bij ons meldt. De munten zijn allemaal door een ISO-gecertificeerde keuring gekomen maar incidenteel kan er een mankement aan zijn.
Indien u de munt direct bij de KNM gekocht heeft kunt u deze eventueel terug sturen. Wij kunnen dan eventueel een vervangend exemplaar verzenden. Aangezien wij maximaal twee exemplaren per klant verkocht hebben kunt u dus ook maximaal 2 stuks terug sturen.

U kunt de munt(en) retour sturen naar :

Afdeling klantenservice
Antwoordnummer 53515
3503 WB Utrecht

Gelieve dan een begeleidend schrijven bij te voegen met uw naam, adres, en de reden van de retourzending. Indien u de munten tijdens de World Money Fair of de Holland Coin Fair bij onze stand heeft gekocht verzoek ik dit ook nog te vermelden omdat uw aankoop dan niet in ons computersysteem staat.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

NN
Medewerker klantenservice

Je moet maar durven om zo te antwoorden naar je clienten en andere verzamelaars :sarcasm2:
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Re: eerste Nederlandse 5 euro herdenkingsmunt 2012

Bericht door euromunter »

Ilosab schreef:Senk Joe, ik neem aan dat ik deze gewoon weer bij het postkantoor kan ophalen?
Alfred,

Deze munten zullen 'gewoon' op het postkantoor te verkrijgen zijn, wat ook zeker geldt voor de volgende 5 euromunt "Nederlandse Kunst" in het Euro Silverstar Programme (uitgifte is in het najaar).

De Tulpenmunt komt eraan!

groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Mooi, dat worden dus 2 coincards. Eentje voor de coincardmap en eentje om de munt bij de verzameling Nederland te plaatsen. Dus op 1 maart kan ik gewoon naar het postkantoor of beter een dag later gaan?
Ik ben toch wel benieuwd hoe hij er uit ziet als ik hem in mijn hand heb.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
genius
Senior lid
Senior lid

Bericht door genius »

Op 1 maart kan je de proofmunten aanschaffen en het (innovatieve) ontwerp bewonderen, de munt wordt pas later uitgegeven.
123
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Inderdaad betreft het de voorverkoop. Eind maart is de ceremoniële eerste slag van de munt.

Groeten Paul
genius
Senior lid
Senior lid

Re: eerste Nederlandse 5 euro herdenkingsmunt 2012

Bericht door genius »

Dick schreef:Voor verzamelaars slaat de Koninklijke Nederlandse Munt niet alleen een Zilveren vijf euromunt en een Gouden tien euromunt, maar ook een speciale uitvoering van de herdenkingsmunt.
Waarover zullen ze het hier hebben? De koperen 5 Euro, of nog een derde uitvoering in edelmetaal? Of gewoon een andere verpaking? :wtf:
123
Griphus Nederland
Senior lid
Senior lid

Nederland - Tulpenmunt

Bericht door Griphus »

Nieuws, vers van de pers!
'De nieuwe herdenkingsmunt ligt vanaf dinsdag 27 maart bij Postkantoren van PostNL.'
Aldus de KNM, in een reactie op facebook op de vraag: "Liggen de 5 euromunten "tulpenmunt" donderdag al bij de postkantoren/postagentschappen ?"
:arrow: http://www.facebook.com/KoninklijkeNederlandseMunt
Dick
Superlid
Superlid

Re: Nederland - Tulpenmunt

Bericht door Dick »

Griphus schreef:Nieuws, vers van de pers!
'De nieuwe herdenkingsmunt ligt vanaf dinsdag 27 maart bij Postkantoren van PostNL.'
Aldus de KNM, in een reactie op facebook op de vraag: "Liggen de 5 euromunten "tulpenmunt" donderdag al bij de postkantoren/postagentschappen ?"
:arrow: http://www.facebook.com/KoninklijkeNederlandseMunt
En laat nou onze grote/kleine vriend Niels deze vraag hebben gesteld :silent:
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Griphus Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Griphus »

Off Topic
Niels? :?:
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt »

Griphus schreef:
Off Topic
Niels? :?:
oud forum lid met een lang verhaal er achter :knipoog:

Nog maar één dag en dan kan de nieuwe herdenkingsmunt van 2012 rond middernacht besteld worden in onze webwinkel! Ook starten we dan met een zeer bijzondere actie. Houd morgen www.knm.nl en facebook in de gaten!

Dit staat er op Facebook dan
- alles voor de euro uit Nederland.
Griphus Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Griphus »

Vol verwachting klopt ons hart..... :lollig:
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

Vannacht bekendmaking ontwerp nieuwe herdenkingsmunt

29 februari 2012

Vannacht wordt het ontwerp bekend gemaakt van de nieuwste officiële Nederlandse herdenkingsmunt 2012. Houd uw e-mail en onze website www.knm.nl rond 00:00 in de gaten!

De nieuwe herdenkingsmunt is vanaf dat moment ook direct te bestellen in onze webwinkel. De munt ligt vanaf 27 maart bij de Postkantoren van PostNL.
groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

Nieuwe Nederlandse herdenkingsmunt: het Tulpen Vijfje

01 maart 2012

Het Tulpen Vijfje is de allernieuwste Nederlandse herdenkingsmunt. Deze munt wordt uitgegeven ter ere van 400 jaar diplomatieke betrekkingen tussen Nederland en Turkije.

Afbeelding

In 1612 werd Cornelis Haga Nederlands eerste ambassadeur in Istanbul. De handel tussen Nederland en Turkije bloeit vanaf dat moment op. In de zestiende eeuw kwam de tulp vanuit Turkije naar Europa. Die leidde in Nederland tot de ‘tulpengekte’, en groeide uiteindelijk uit tot nationaal symbool.

De allereerste officiële Nederlandse Herdenkingsmunt in kleur
Naast de circulatie kwaliteit, Zilver Proof en Goud Proof bieden wij u vanaf nu bij elke herdenkingsmunt de verzilverde 5 euromunt aan in BU-kwaliteit! Daarnaast bieden wij nog een unieke uitgifte aan. De allereerste officiële Nederlandse Zilveren herdenkingsmunt in kleur! Deze uitgifte is alleen verkrijgbaar in de Gekleurde Zilveren Tulpenset. Een set met het Tulpen Vijfje in de kleuren van de Nederlandse vlag: rood, wit, blauw en oranje!

Zie ook het topic met betrekking tot deze munt in de rubriek verzamelaarsmunten.

>>> KLIK HIER! <<<

Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

Actie: maak kans om aanwezig te zijn bij de Eerste Slag van het Tulpen Vijfje

01 maart 2012

Bestel nu het Tulpen Vijfje in Zilver Proof in verzamelverpakking en maak automatisch kans om met een vriend of vriendin aanwezig te zijn bij de Eerste Slag van het Tulpen Vijfje op 26 maart.

Bij de ceremoniële Eerste Slag zijn bijzondere genodigden aanwezig waaronder Muntmeester Maarten Brouwer. Wie de Eerste Slag zal verrichten en op welke plaats deze feestelijke gelegenheid plaats vindt, is nog onbekend.
groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik heb de afbeelding gezien op de website en ik moet zeggen dat het ontwerp me niet tegenvalt. Beatrix komt ook niet prominent naar voren. Ik heb wel eens slechtere munten gezien, eenvoudig maar heel aardig.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ik vraag me alleen wel af wat het verschil tussen UNC en BU gaat worden. De kwaliteit van de UNC vijfjes was de laatste tijd best goed, zouden zo voor BU door kunnen gaan. Gaat nu UNC slechter worden om BU te kunnen verkopen of gaan ze nog betere maken?
Naar mijn idee hadden ze beter voor een BU versie in zilver kunnen kiezen, had best gekund voor dat tientje dat ze er voor vragen.

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Daarom heb ik ook de BU-versie en de gewone versie besteld, ben wel benieuwd naar het verschil. Misschien dat er ook weer een luxere verpakking bij zit...?

groeten Paul
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

KoninklijkeNederlandseMunt:
'De Proofset Nederland 2012 is nu al uitverkocht.'
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Mischaop82 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 »

Bij diverse handelaren is de proofset 2012 gelukkig nog altijd te bestellen :knipoog:

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Mischaop82 schreef:Bij diverse handelaren is de proofset 2012 gelukkig nog altijd te bestellen :knipoog:

Gr. Mischa
Klopt inderdaad!
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

De Proofset is nu echt helemaal uitverkocht!
KNM schreef:

Proofset Nederland 2012 uitverkocht

13 maart 2012

De Proofset Nederland 2012 is uitverkocht. De Proofset maakt onderdeel uit van de Nationale Collectie, met als thema 'Nederlands Wereld Erfgoed.

Wilt u volgend jaar verzekerd zijn van de Proofset Nederland sluit dan nu een abonnement af. U krijgt volgend jaar de set automatisch thuis gestuurd.
groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

BU-set Nederland 2012 uitverkocht

05 april 2012

De BU-set Nederland 2012 is uitverkocht bij de Koninklijke Nederlandse Munt. De BU-set Nederland maakt onderdeel uit van de Nationale Collectie®.
De BU-set is onderdeel van de nieuwe 5-jarige serie met als onderwerp “Nederlands Wereld Erfgoed”.

De Nationale Collectie® bestaat uit:
• Proofset Nederland
• BU-set Nederland
• Herdenkingsmunt Zilver Proof*
• Herdenkingsmunt Verzilverd BU*
Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

Geen officiële uitgifte 2 euro 10e trouwdag Willem-Alexander en Máxima

01 mei 2012

De Koninklijke Nederlandse Munt heeft meldingen ontvangen over een speciale 2 euromunt in het teken van de 10e trouwdag van Kroonprins Willem-Alexander en prinses Máxima. Wij willen benadrukken dat er geen speciale 2 euro voor dit thema wordt uitgegeven. Deze uitgifte is dus ook niet afkomstig van de Koninklijke Nederlandse Munt.

De viering van de het 10-jarig huwelijk is wel thema van de themaset 2012. Deze set is op dit moment nog niet te bestellen omdat deze in september uitkomt, u kunt al wel een abonnement afsluiten om alvast een uitgifte te reserveren.
Afbeelding

groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Ik heb wat afgezocht op het internet, maar ik toch echt nergens dit gerucht vinden.

Ongetwijfeld dat er mensen zijn die de vraag hebben gesteld, maar het lijkt me ook niet echt een thema voor een 2 euro herdenkingsmunt. Dan zijn er wel betere thema's te vinden.

Mooiste zin vind ik dan wel:
Wij willen benadrukken dat er geen speciale 2 euro voor dit thema wordt uitgegeven.
Wel voor een ander thema :knipoog: ...(?)

groeten Paul
Euro
Senior lid
Senior lid

Bericht door Euro »

Doen ze dit wellicht voor publiciteit?
Het is al een tijdje stil rondom de ''misterie'' uitgifte, en ineens op 1 mei zo'n bericht op de site? :knipoog:

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”