Ik vind het niet zonde om BU-sets/PROOF-sets te 'slopen' om vervolgens de munten op een andere manier op te bergen.
Ben je het er mee eens of niet mee eens.
Munthunter schreef:Hmmm ik begrijp het IKEA logo niet in je bericht Daniël...
llinde schreef:Zoals ik hier al eens eerder op het forum heb gezegd bewaar ik ze allemaal in een boekenkast met glazen deur van een bekend Zweeds merk.
En waarom 'sloop' je dan deze munt niet? Is deze speciaal voor je?Ilosab schreef:Tot op heden heb ik alles gesloopt. Maar de 2 euromunt van San Marino van 2011 die ik onlangs kreeg heb ik in de blister laten zitten want dat vond ik echt te gek om die te slopen.
Gr. Alfred
Maarten,maarten89 schreef:Hoe meer mensen hem eruit haalt. Hoe zeldzaam hij word. Hoe zeldzamer, des te meer worden ze waard in de blister. Vraag en aanbodIk handel soms in euro' dus haal ze er allemaal maar uit. Blijven altijd mensen over die ze wel de blister willen. Dan krijg ik meer geld.
Gr.
Maarten
Verschil is, dat euro niet alleen in Nederland is. Maar in meerdere landen. Tja hoe lang dat duurt, qua rendement geen idee. Het is nu nog niet zo intersant, omdat gelukkig de meeste mensen het nog niet doen. Maar wel veel mensen denken er aan. Maar zou dat wel gebeuren, zijn er altijd mensen op de loer om er winst uit te halen.llinde schreef:Maarten,maarten89 schreef:Hoe meer mensen hem eruit haalt. Hoe zeldzaam hij word. Hoe zeldzamer, des te meer worden ze waard in de blister. Vraag en aanbodIk handel soms in euro' dus haal ze er allemaal maar uit. Blijven altijd mensen over die ze wel de blister willen. Dan krijg ik meer geld.
Gr.
Maarten
Als ik je goed begrijp, bedoel jij dat hoe meer mensen de BU sets slopen, hoe minder complete er over blijven en dus worden complete sets zeldzamer en duurder.
Dat is inderdaad een goed commercieel uitgangspunt, vraag is alleen hoelang je moet wachten voordat het echt rendement oplevert.
Ik denk dat er nu ook wel mensen zijn, die als ze zien hoe duur sommige oude strips worden verhandeld, zich de haren uit het hoofd trekken als ze bedenken dat ze die ook hadden en misschien jaren geleden weggegooid hebben of verkocht hebben op de rommelmarkt.
Als ik nu zie waarvoor bijvoorbeeld modelautootjes waar ik vroeger mee speelde nu verkocht worden.....![]()
Maar als je dan bedenkt dat je 40 tot 50 jaar moet wachten op zo'n winst is het ook weer heel betrekkelijk.
Luit
En dat is dan ook precies de reden waarom de waardestijging waarschijnlijk beperkt blijft, er zijn teveel mensen die denken dat een complete blister meer waard wordt.maarten89 schreef:[ Maar wel veel mensen denken er aan.
Dit is de enige BU set die je ook niet hoeft te slopen, munten zitten er immers los in.dannyfocke1982 schreef:Ik heb zelf alleen 1 BU set en die is van Vaticaanstad 2011.