Hier bij vandaag in de brievenbus.
Deventer noodmunt.
1 stuiver 1578 met klop.
Deventer noodmunt.
Moderator: Arjena3
Deventer noodmunt.
Laatst gewijzigd door Munthunter op 26 okt 2011, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Even nooT in nooD veranderd. ;) Een noot is toch echt iets anders.
Reden: Even nooT in nooD veranderd. ;) Een noot is toch echt iets anders.
Elk papierke is er weer 1
Re: Deventer noodmunt.
leuke en mooie munt
kan je er wat meer oververtellen, ik weet niets van deze munten af... vanwaar dat deze noodmunten geslagen zijn? en deze geklopt...
gr Willemo
kan je er wat meer oververtellen, ik weet niets van deze munten af... vanwaar dat deze noodmunten geslagen zijn? en deze geklopt...
gr Willemo
...........afwezig..... :wave:
Beste Willemo ik weet het ook niet maar ik weet wel dat ze zonder klop zeldzaam zijn.
Maar meschien dat onze Koen er meer van weet ik ben benieuwd.
gr Banknotow.
Maar meschien dat onze Koen er meer van weet ik ben benieuwd.
gr Banknotow.
-
- Donateur
Even googlen : http://www.historischcentrumoverijssel. ... 3/0/11.pdf
In dit stukje staat de geschiedenis van deze noodmunten.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Hierm bedank voor je speur werk ik ben nu een stuk wijzer over de munt,hierm schreef:Even googlen : http://www.historischcentrumoverijssel. ... 3/0/11.pdf
nog maals bedankt (ps ik heb het uitgeprint en bewaar het bij de munt).
gr banknotow
Bijzonder mooi munt banknotow, met veel originele muntgloed. Proficiat.
Heeft iemand toevalling nog het pdf document met informatie? Als ik namelijk op de opgegeven link klik krijg ik de melding Pagina niet gevonden. Indien iemand het document gevonden heeft zal ik via een PB aangeven naar welk email adres het document gestuurd kan worden. Ben zeer benieuwd naar de inhoudt.
Met vriendelijke groet,
Tristán
Heeft iemand toevalling nog het pdf document met informatie? Als ik namelijk op de opgegeven link klik krijg ik de melding Pagina niet gevonden. Indien iemand het document gevonden heeft zal ik via een PB aangeven naar welk email adres het document gestuurd kan worden. Ben zeer benieuwd naar de inhoudt.
Met vriendelijke groet,
Tristán
Hallo allen,
Heb uiteindelijk na veel zoekwerk het document weer weten te vinden op internet. Voor de geïntereseerden hier de link naar De noodmunten van de stad Deventer 1578 en 1672 van de heer H.K. Berghuijs
Met vriendelijke groet,
Tristán
Heb uiteindelijk na veel zoekwerk het document weer weten te vinden op internet. Voor de geïntereseerden hier de link naar De noodmunten van de stad Deventer 1578 en 1672 van de heer H.K. Berghuijs
Met vriendelijke groet,
Tristán