aanschaffen 2dehands metaaldetector
Moderator: koiboyke
aanschaffen 2dehands metaaldetector
Beste Allemaal,
Ik zou graag een met een metaaldetector willen gaan werken.
Maar nu vind ik het te duur om een nieuwe te gaan kopen en zoek dus een 2dehandse.
Wie oh wie heeft er nog 1 te koop staan en dan zo rond de 100 euro.
Ik heb nog nooit met zo een ding gelopen maar wil het wel gaan doen.
Of is dit wellicht iets:
Groet Danny
Ik zou graag een met een metaaldetector willen gaan werken.
Maar nu vind ik het te duur om een nieuwe te gaan kopen en zoek dus een 2dehandse.
Wie oh wie heeft er nog 1 te koop staan en dan zo rond de 100 euro.
Ik heb nog nooit met zo een ding gelopen maar wil het wel gaan doen.
Of is dit wellicht iets:
Groet Danny
- alles voor de euro uit Nederland.
Re: aanschaffen 2dehands metaaldetector
Nee ik zou het even wat slimmer aanpakken, als je op zoek wilt gaan en leuk wil vinden.
Dergelijke aanbiedingen lijken leuk, maar eindigen vaak in een teleurstelling. Oriënteer je goed en probeer een goed en bekend merk te kiezen zoals White's, Tesero en dergelijke. Ze zijn wat duurder maar zullen je meer laten vinden en daar gaat het toch om.
Goedkoop is duurkoop of je bent deze leuke hobby al heel snel beu. Misschien eens met een andere ervaren zoeker mee gaan kijken/zoeken???
Gr. Jeroen
Dergelijke aanbiedingen lijken leuk, maar eindigen vaak in een teleurstelling. Oriënteer je goed en probeer een goed en bekend merk te kiezen zoals White's, Tesero en dergelijke. Ze zijn wat duurder maar zullen je meer laten vinden en daar gaat het toch om.
Goedkoop is duurkoop of je bent deze leuke hobby al heel snel beu. Misschien eens met een andere ervaren zoeker mee gaan kijken/zoeken???
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ja dat kan ook inderdaad .... bij deze dan een oproep aan iemand die dit doet en uit omgeving Purmerend die mij eens mee op sleeptouw wilt nemenMunthunter schreef:
Gr. Jeroen
Ik ben met een Black-bull begonnen en er best wel veel mee gevonden. Deze zijn NIEUW € 80,- . In het dorp Zeeland [ nabij Uden] zit een 2e hands detector handel die MET GARANTIE intressante detectoren verkoopt. gr yvo
hebben ze daar ook de merken zoals Jeroen ze noemde?
ik ben dus ook van plan om een detector aan te schaffen, maar ben een echte leek
zitten er in de buurt van Oosterhout en Breda ook die ze verkopen?
hoop dat iemand mij nog wat kan vertellen
ik ben dus ook van plan om een detector aan te schaffen, maar ben een echte leek
zitten er in de buurt van Oosterhout en Breda ook die ze verkopen?
hoop dat iemand mij nog wat kan vertellen
Kijk even bij Google ; 2e hands detector. Ik raad je aan een niet te dure te nemen. je hebt al een goede detector tussen €90,- en de €150,-. [ nieuw] Zeker als je nog geen ervaring hebt! Een 2e handse kan haperingen vertonen die jou dan totaal niet opvallen , maar wel je vind score aantast. Ik noemde al de BLACK BULL DS9 die kost €80,- En heeft een goed bereik en is simpel af te stellen. Je moet je detector echt leren kennen!! Als je het over een jaar nog steeds te gek vind en je hebt wat ervaring opgedaan kies dan rustig een detector die bij JOU PAST, Hier zijn zoveel variaties in dat je nooit even de perfecte detector koopt!! Dat is passen en proberen, net een kunstgebit!! het maakt verder niets uit wat voor detector je hebt als er niets ligt piept ook de duurste niet!! Een DURE met veel funkties is echt GEEN VINDGARANTIE!! Suc6.
Hier een paar merkentypes, die goed zijn om te beginnen, Bounty hunter lone star €60,- Garret ACE150 €150,- Treasurehunter XJ9 XPERT €150,- [ Nieuwprijs van EBAY] Kan je alvast kijken welke je wat lijkt. gr yvo
ok ,bedankt Yvo
ga er de komende dagen echt mee aan de slag om er 1tje te kopen, dus alle info van wie dan ook is welkom
ga er de komende dagen echt mee aan de slag om er 1tje te kopen, dus alle info van wie dan ook is welkom
Ook ik lees mee op de achtergrond om er nog 1 te kopen.rinuske schreef:ok ,bedankt Yvo
Momenteel zal ik deze niet aanschaffen omdat ik met het eea nog bezig ben.
Maar ik wil er zeker mee beginnen.
Het enigste wat me tegen houd is dat ik er een koop en me niet bevalt.
Het liefste ga ik eens met iemand mee die het me kan leren en kan ik ook meteen kijken of het me bevalt.
ik ben ook het bangst ,dat ik er 1 koop wat dan achteraf een miskoop blijkt te zijn
vandaar dat ik ook graag van oude rotten op het gebied van detectie wil horen wat hoe en waar ik op moet letten
dus ik hoop nog wel wat te horen van de profs
vandaar dat ik ook graag van oude rotten op het gebied van detectie wil horen wat hoe en waar ik op moet letten
Ja helemaal mee eens maar voor als nog voordat ik er 1 ga kopen ga ik het liefst mee met iemand een keer.rinuske schreef:ik ben ook het bangst ,dat ik er 1 koop wat dan achteraf een miskoop blijkt te zijn
-
- Volledig lid
bommuntje schreef:Hier een paar merkentypes, die goed zijn om te beginnen, Bounty hunter lone star €60,- Garret ACE150 €150,- Treasurehunter XJ9 XPERT €150,- [ Nieuwprijs van EBAY] Kan je alvast kijken welke je wat lijkt. gr yvo
Met deze detectors zou ik dus niet beginnen want dan ben je het zoeken zo beu of wil je al heel snel een betere gaan kopen. De Garret ACE is wel goed om mee te beginnen maar pak dan de ACE 250 ipv een ACE 150. Het ligt er ook aan op wat voor terein je wil gaan zoeken, op het (natte) strand vallen er al heel veel detectors af door het zout (je krijgt dan heel veel bijgeluiden). Ik raad het ook niet aan om meteen een detector aan te schaffen met heel veel toeters en bellen want dan krijg je hem als leek niet goed afgesteld en zoek je al snel in een verkeerd programma. Een leuke metaaldetector begint nu eenmaal bij de 300,- euro en kan je met een beetje mazzel 2e hands kopen vanaf 150,- euro. Hier een aantal betere merken; Tesoro, Whites, Minelab, XP, Fisher, Tectnetics, Garret enz.
Heel veel detectors komen uit Amerika (muv oa XP) en daar is een andere soort grond dan hier in Europa. Ik zoek zelf regelmatig op akkers met nogal wat mineralisatie en wil absoluut geen (klein) goud missen daarom heb ik gekozen voor een detector met een hoge frequentie (18 khz). Er zijn ook detectors met multi frequentie zoals Minelab en Whites. Misschien ga ik nu voor een beginner al veel te ver maar dit zijn toch dingetjes waar je rekening mee dient te houden. Beslis eerst op wat voor terein je wil gaan zoeken bossen, strand, akkers, in het water of allround en pas daar je detector op aan.
Laatst gewijzigd door baardman op 19 feb 2012, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen goedkoop dingetje van de kijkshop kopen want dan is de lol er gauw vanaf en dan is goedkoop duurkoop. Zelf heb ik een Whites, voor de bommen en granaten, leuk ding alleen ik gebruik hem nooit, ik kan de piep niet meer goed horen(slechte oren)
Gr. Willem
Gr. Willem
-
- Donateur
Hier ben ik het volledig mee eens.baardman schreef:Met deze detectors zou ik dus niet beginnen want dan ben je het zoeken zo beu of wil je al heel snel een betere gaan kopen. De Garret ACE is wel goed om mee te beginnen maar pak dan de ACE 250 ipv een ACE 150. Het ligt er ook aan op wat voor terein je wil gaan zoeken, op het (natte) strand vallen er al heel veel detectors af door het zout (je krijgt dan heel veel bijgeluiden). Ik raad het ook niet aan om meteen een detector aan te schaffen met heel veel toeters en bellen want dan krijg je hem als leek niet goed afgesteld en zoek je al snel in een verkeerd programma. Een leuke metaaldetector begint nu eenmaal bij de 300,- euro en kan je met een beetje mazzel 2e hands kopen vanaf 150,- euro. Hier een aantal betere merken; Tesoro, Whites, Minelab, XP, Fisher, Tectnetics, Garret enz.
Heel veel detectors komen uit Amerika (muv oa XP) en daar is een andere soort grond dan hier in Europa. Ik zoek zelf regelmatig op akkers met nogal wat mineralisatie en wil absoluut geen (klein) goud missen daarom heb ik gekozen voor een detector met een hoge frequentie (18 khz). Er zijn ook detectors met multi frequentie zoals Minelab en Whites. Misschien ga ik nu voor een beginner al veel te ver maar dit zijn toch dingetjes waar je rekening mee dient te houden. Beslis eerst op wat voor terein je wil gaan zoeken bossen, strand, akkers, in het water of allround en pas daar je detector op aan.
Bij de merkenlijst mag C-scope worden toegevoegd wat mij betreft.
Ook ik wil het hele kleine spul niet missen en heb als akkerzoeker ook voor een hoge frequentie gekozen (19 kHz.)
Mensen die op het strand willen zoeken hebben (meestal uitzonderingen zijn er altijd) een heel ander apparaat nodig dan de akkerzoekers.
Probeer dus een keer mee te gaan met iemand die al langer zoekt.
Groetjes,
Bas
Zoals eerder aangegeven wil ik dit ook maar je moet wel iemand kennen uit je buurt met wie je mee kan.Coinshooter schreef:
Ook ik wil het hele kleine spul niet missen en heb als akkerzoeker ook voor een hoge frequentie gekozen (19 kHz.)
Mensen die op het strand willen zoeken hebben (meestal uitzonderingen zijn er altijd) een heel ander apparaat nodig dan de akkerzoekers.
Probeer dus een keer mee te gaan met iemand die al langer zoekt.
Groetjes,
Bas
Dat is lastiger om te vinden.
Zolang je maar een detector hebt die; een makkelijk bedieningspaneel heeft, een pin-piont funktie! een armsteun, en niet te zware detector. Oefen thuis met je detector op allerlij metalen , blik , koper, ijzer,zilver,goud, etc. noteer je waarde aanduiding leer die uit je hoofd!! Ik zoek altijd in de regio Den Bosch met nog 2 zoekmaten en nemen regelmatig wel iemand mee om ze te vergiftigen met het ongeneeselijke detector virus. Ik zoek zelf met een Fisher F70 en zweer het daar bij af. mn ene zoekmaat heeft zowel een c.scoop als een Fisher F75 en is met beide zeer tevreden! mn andere zoekmaat heeft een Garret [ diepzoeker] en een gewone Garret [ type weet ik ff niet] en vind ook daar veel leuk spul mee!! We doen er voor elkaar niet onder met de vondsten, maar de 3 merken zijn TOTAAL vreemd van elkaar qua bediening en uitlezing. Hoe dan ook neem de tijd je detector goed te leren bedienen. Koop er niet te snel 1 maar leer eerst wat detector merken kennen en probeer!! Dan pas kopen!
alvast bedankt voor de reacties, ga me al een beetje orienteren op de c-scoop en de fischer
lijkt me dat deze het meest betrouwbaar zijn
ik moet dus om alle metalen te kunnen vinden een 18 of 19 khz hebben
verbeter me maar als het niet zo mocht zijn
-
- Volledig lid
Welk merk je kiest is heel persoonlijk ieder merk heeft zijn voor of nadeel. Ik ben zelf helemaal gek van Minelab en XP, heb ook 3 detectors die elkaar prima aanvullen. Als je in de bossen wil zoeken naar oorlogsspul dan kies je voor een detector met een lage frequentie (schone grond/geen mineralisatie en grote voorwerpen die diep liggen). Wil je graag op het strand gaan zoeken dan moet je voor een detector kiezen die goed tegen het natte zoute grond kan/mineralisatie (Minelab is hier bv. erg goed in). Zoek je op akkers waar al vaak is gezocht en wil je geen klein spul missen dan kies je voor een detector met een hoge frequentie (wel veel vaker graven). Wil je in het water zoeken dan kies je voor een waterdichte detector.rinuske schreef:alvast bedankt voor de reacties, ga me al een beetje orienteren op de c-scoop en de fischer
Hoeveel geld wil je uitgeven?
Wat voor trerein wil je gaan zoeken?
Wil je een nieuwe of 2e handse detector?
Wil je een digitale of analoge detector?
Wat wil je vinden?
Wil je bv. een super lichte detector omdat je snel last hebt van je arm, schouder of rug?
Enz. enz.
Ik ben zelf ooit begonnen met een Garret ACE 250 dat is een prima allround detector om mee te beginnen (285,- euro) waar ik geen moment spijt van heb gehad.
ik ben er 1tje tegengekomen ,een 2de hands
goldhunter digitale metaaldetector, met deze omschrijving:
Goldhunter digitale metaaldetector met ongekende instelmogelijkheden,
zoals pinpointing, groot display, regelbare diepte en disc instelling, enz enz.
Wordt geleverd incl: Hoofdtelefoon, batterijen, handleiding, vondstentas en 3 maand garantie.
prijs €100,00
Wordt geleverd incl: Hoofdtelefoon, batterijen, handleiding, vondstentas en 3 maand garantie.
prijs €100,00
-
- Donateur
Goldhunter??? Zou ik afblijven Rinus.
Zou zelf bij de genoemde merken blijven:
Tesoro, Minelab, Fisher, White's, XP, Garrett, Technetics, C-scope maar ook bijvoorbeeld Goldenmask is niet slecht.
Er zijn nog wel meer merken welke niet verkeerd zijn, maar dingen als Goldhunter, BlackKnight, BlackBull, Micronta zou ik afblijven om de lol in de hobby niet te bederven.
Succes met je aankoop.
Groetjes,
Bas
Zou zelf bij de genoemde merken blijven:
Tesoro, Minelab, Fisher, White's, XP, Garrett, Technetics, C-scope maar ook bijvoorbeeld Goldenmask is niet slecht.
Er zijn nog wel meer merken welke niet verkeerd zijn, maar dingen als Goldhunter, BlackKnight, BlackBull, Micronta zou ik afblijven om de lol in de hobby niet te bederven.
Succes met je aankoop.
Groetjes,
Bas
-
- Volledig lid
Hoi Rinus,rinuske schreef:ik ben er 1tje tegengekomen ,een 2de hands
prijs €100,00
Ik heb nooit met die detector gezocht en ook nog nooit van dat merk gehoord. Ik denk dat je toch echt veel beter een bekend merk kan kopen. Als je deze koopt ligt hij waarschijnlijk over een paar weken/maanden in de schuur of je wil na een paar keer zoeken alweer een andere/betere kopen.
Ik begrijp dat je er niet al te veel aan uit wil geven. Hier zal ik wat advertenties plaatsen van leuke detectors om mee te beginnen onder de 180,- euro.
Advertentie: 530397632
Advertentie: 530335701
Advertentie: 532687436
Advertentie: 529867385
Advertentie: 515668703
Advertentie: 532737066
Advertentie: 531822016
Even nummer copieren en bij Marktplaats plakken.
ok bedankt voor de info, die goldhunter word het dus niet
ik zal die andere eens even gaan bekijken
en inderdaad ik wil er nog niet teveel aan uit geven
eerst maar eens gaan kijken of dit mijn ding kan worden
ik zal die andere eens even gaan bekijken
en inderdaad ik wil er nog niet teveel aan uit geven
eerst maar eens gaan kijken of dit mijn ding kan worden
deze spreekt mij eigenlijk nog het meest aan
laat even weten wat jullie hiervan vinden, ik waardeer jullie support enorm
Meer foto's
KenmerkenConditie: Zo goed als nieuw Detectiediepte munten: Meer dan 30 cm Merk: Fisher Levering: Ophalen Eigenschappen:Discriminatie metaaldetectie, Instelbare gevoeligheidBeschrijving Nette Fisher f2, 2 keer gebruikt, 1 1/2 jaar oud. met Nederlandse handleiding,en met schoortje om je vondsten in te doen.Gaat weg wegens tijd gebrek.Alleen ophalen.!!!!Bij een bod van €150,00 is hij gelijk voor jou!
...Fisher F2
Met de F2 heeft Fisher een low cost krachtpatser in huis.
Met instelbare discriminatie, notch, volume etc., laat deze detector zich moeiteloos instellen en bedienen.
Middels audio discriminatie en cijfer aanduiding voor een voorwerp, weet u al met wat voor een voorwerp u te maken heeft, voor u gaat graven.
Specificaties: - Permanente diepte uitlezing - Groot LCD display met object getal (geleidings waarde) identificatie - Pinpoint (Plaatsbepaling van het object) met diepte uitlezing. - Voeding d.m.v. 2 x 9V batterij (45 uur zoekduur) - 19 cm inch concentrische open zoekschijf - Discriminatie + Notch (metaalselectie mogelijkheden) - Instelbare gevoeligheid (Diepte bereik) - Instelbare steellengte. - Licht gewicht detector - Schotel waterdicht - Erg makkelijk mbt de bediening.
laat even weten wat jullie hiervan vinden, ik waardeer jullie support enorm
Meer foto's
KenmerkenConditie: Zo goed als nieuw Detectiediepte munten: Meer dan 30 cm Merk: Fisher Levering: Ophalen Eigenschappen:Discriminatie metaaldetectie, Instelbare gevoeligheidBeschrijving Nette Fisher f2, 2 keer gebruikt, 1 1/2 jaar oud. met Nederlandse handleiding,en met schoortje om je vondsten in te doen.Gaat weg wegens tijd gebrek.Alleen ophalen.!!!!Bij een bod van €150,00 is hij gelijk voor jou!
...Fisher F2
Met de F2 heeft Fisher een low cost krachtpatser in huis.
Met instelbare discriminatie, notch, volume etc., laat deze detector zich moeiteloos instellen en bedienen.
Middels audio discriminatie en cijfer aanduiding voor een voorwerp, weet u al met wat voor een voorwerp u te maken heeft, voor u gaat graven.
Specificaties: - Permanente diepte uitlezing - Groot LCD display met object getal (geleidings waarde) identificatie - Pinpoint (Plaatsbepaling van het object) met diepte uitlezing. - Voeding d.m.v. 2 x 9V batterij (45 uur zoekduur) - 19 cm inch concentrische open zoekschijf - Discriminatie + Notch (metaalselectie mogelijkheden) - Instelbare gevoeligheid (Diepte bereik) - Instelbare steellengte. - Licht gewicht detector - Schotel waterdicht - Erg makkelijk mbt de bediening.
-
- Donateur
De F2 van Fisher vind ik geen verkeerde keus om deze hobby mee te starten.
Succes,
Groet,
Bas
Succes,
Groet,
Bas
-
- Volledig lid
Met deze detectors begint het zo'n beetje.. De Fisher F2 is inderdaat geen verkeerde keus om mee te beginnen en goedkoper zal je ze niet tegen komen. Voor ca. 50,- euro meer koop je een 2e handse ACE 250 (met grote schotel) waar ik persoonlijk voor zou gaan om mee te beginnen. Probeer er eerst een paar of kijk wat filmpjes op youtube om er achter te komen welke detector het beste bij je past.