Specificatie 10 gulden 1997 IJsvogel (2)
Moderator: Arjena3
Specificatie 10 gulden 1997 IJsvogel (2)
Deel II van het 10 gulden-biljet 1997 IJsvogel.
Indien er toch belangstelling is voor het plaatsen van de 25 gulden (roodborstje) folder in A4-formaat, dan hoor ik dat graag.
Veel lees plezier Ostara-nl.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.
Re: Specificatie 10 gulden 1997 IJsvogel (2)
Is de folder a4 formaat die ik geplaatst heb in je topic? of is dat een ander?
MvGr Willemo
MvGr Willemo
...........afwezig..... :wave:
Ik ben het volledig met Gerado eens, geweldige aanvullingen bij mijn biljetten.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Absoluut ik ook! Hartelijk dank grappig dat er eigenlijk maar 5 folders geweest zijn om publiek te informeren, in al die gulden jaren! Of bestaat 1000 folders ook nog, gr willemo
Willemo, ik heb de folder van 1000 gulden nooit gezien, de info die op het forum staat komt uit het personeelsblad "De Florijn"
dat ik heb. Dit is geheel gewijd aan het biljet van 1000 gulden, dit geldt ook voor het 10 gulden biljet IJsvogel.
Wel heb ik folders van de Snip en Vuurtoren, dit is een publieksfolder met echtheidskenmerken.
Ostara-nl.
dat ik heb. Dit is geheel gewijd aan het biljet van 1000 gulden, dit geldt ook voor het 10 gulden biljet IJsvogel.
Wel heb ik folders van de Snip en Vuurtoren, dit is een publieksfolder met echtheidskenmerken.
Ostara-nl.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.
dankje ostara,
daarom kom ik inderdaad tot de 5 folders voor het publiek:
daarom kom ik inderdaad tot de 5 folders voor het publiek:
- vuurtoren
- 100 gulden snip
- roodborstje de A4 folder
- ijsvogel 10 gulden
- 100 gulden 1992
- 50 gulden zonnebloem
- 250 gulden vuurtoren
- 100 gulden steen uil
- 10 gulden ijsvogel
- 1000 gulden kievit
Willemo,
Dan mis je alleen de Florijn 25 gulden Roodborstje.
Wat je waarschijnlijk ook niet hebt is de Forijn van april 1985, deze gaat over oa. Betaalmiddelen 1940-1945.
Het goud van de Bank 1940-1945. Dus de oorlogs jaren.
Verder is er in mei 1988 een Florijn met oa, Van Fl 5,00 munt naar bankbiljet naar munt, en alles wat daar mee samen hangt.
Het is altijd leuk om daar weer in terug te kijken.
In juli 1998 werd in de Florijn de Euro beschreven dmv tekeningen, net echt ook voor de euromunten, geen specificatie of zo.
De laatste Florijn kwam in 2004 uit, met uitzondering van een uitgave in 2005 naar aanleiding van het overlijden van de Hr. Duisenberg.
De volgende uitgave heet nu DNB Magazine, hierop kan men zich abonneren, of je nu wel of niet bij de bank werkt.
Groet Ostara-nl
Dan mis je alleen de Florijn 25 gulden Roodborstje.
Wat je waarschijnlijk ook niet hebt is de Forijn van april 1985, deze gaat over oa. Betaalmiddelen 1940-1945.
Het goud van de Bank 1940-1945. Dus de oorlogs jaren.
Verder is er in mei 1988 een Florijn met oa, Van Fl 5,00 munt naar bankbiljet naar munt, en alles wat daar mee samen hangt.
Het is altijd leuk om daar weer in terug te kijken.
In juli 1998 werd in de Florijn de Euro beschreven dmv tekeningen, net echt ook voor de euromunten, geen specificatie of zo.
De laatste Florijn kwam in 2004 uit, met uitzondering van een uitgave in 2005 naar aanleiding van het overlijden van de Hr. Duisenberg.
De volgende uitgave heet nu DNB Magazine, hierop kan men zich abonneren, of je nu wel of niet bij de bank werkt.
Groet Ostara-nl
Dankje Ostara! dan weet ik waar ik naar opzoek moet!
MvGr willemo
MvGr willemo