QR-code voor het forum

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Yosoyke
Superlid
Superlid

QR-code voor het forum

Bericht door Yosoyke »

Beste,

ik kreeg door mijn moeder een uitstekend idee (vind ik toch) om ook nog een extraatje te maken voor het forum, namelijk een QR-code.
Voor mensen die niet weten wat een QR-code is :
QR Codes zijn 2 dimensionale barcodes die snel en eenvoudig ingescand kunnen worden met de fotocamera van bijna iedere moderne mobiele telefoon. De code wordt dan omgezet ("dequrificeren" genoemd) in (interactieve) tekst en/of een link. Bijvoorbeeld: Je loopt door de stad en ziet een poster voor een evenement dat interessant lijkt. Je pakt je mobiele telefoon, scant de QR Code en je krijgt direct meer informatie en een link naar een bijbehorende website waar je direct kaarten kunt bestellen. Je hoeft dus niets over te typen of te onthouden en omdat QR Codes erg klein kunnen zijn, bespaart dit veel ruimte op het product.
(je zult wel er moeten voor zorgen dat je een scanner in uw smartphone hebt zitten om dit te kunnen doen, met de camera alleen zal dit niet lukken).
Dus heb ik snel eventjes zo'n QR-code gemaakt voor het forum.
Een groot voordeel aan deze afbeelding is dat je ze kunt vergroten naar eigen wens. Ze is in pixelblokjes opgebouwd, dus zal er geen kwaliteitsverlies optreden !
Je kunt deze afbeelding dus bv op een stickervel afprinten en in de wagen bevestigen, in de volgende magazine van Daniel plaatsen (mits zijn goedkeuring :angel: ) , ...

Afbeelding

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: QR-code voor het forum

Bericht door Munthunter »

SUPER!!!

En hartelijk dank hiervoor, kan hem zelf niet testen op mijn telefoon, maar hoor graag hoe en of hij werkt, maar daar hoeven we vast niet aan te twijfelen.

Ik ga hem in ieder geval gebruiken.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Munthunter schreef:SUPER!!!

En hartelijk dank hiervoor, kan hem zelf niet testen op mijn telefoon, maar hoor graag hoe en of hij werkt, maar daar hoeven we vast niet aan te twijfelen.

Ik ga hem in ieder geval gebruiken.

Gr. Jeroen
Jaa hoor, deze werkt perfect !
Heb ze gelijk getest (had voor mijn website ook eentje gemaakt)
Als je een android toestel hebt, is het gemakkelijk om deze scanner te downloaden.
Gewoon naar je ingebouwde market gaan, en QR Droid downloaden, ik weet niet hoe het zit met andere telefoons.

Hier heb ik hem groter gemaakt:
Afbeelding

mvg Kevin
Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin »

Yosoyke schreef:Beste,

ik kreeg door mijn moeder een uitstekend idee (vind ik toch) om ook nog een extraatje te maken voor het forum, namelijk een QR-code.
Voor mensen die niet weten wat een QR-code is :
QR Codes zijn 2 dimensionale barcodes die snel en eenvoudig ingescand kunnen worden met de fotocamera van bijna iedere moderne mobiele telefoon. De code wordt dan omgezet ("dequrificeren" genoemd) in (interactieve) tekst en/of een link. Bijvoorbeeld: Je loopt door de stad en ziet een poster voor een evenement dat interessant lijkt. Je pakt je mobiele telefoon, scant de QR Code en je krijgt direct meer informatie en een link naar een bijbehorende website waar je direct kaarten kunt bestellen. Je hoeft dus niets over te typen of te onthouden en omdat QR Codes erg klein kunnen zijn, bespaart dit veel ruimte op het product.
(je zult wel er moeten voor zorgen dat je een scanner in uw smartphone hebt zitten om dit te kunnen doen, met de camera alleen zal dit niet lukken).
Dus heb ik snel eventjes zo'n QR-code gemaakt voor het forum.
Een groot voordeel aan deze afbeelding is dat je ze kunt vergroten naar eigen wens. Ze is in pixelblokjes opgebouwd, dus zal er geen kwaliteitsverlies optreden !
Je kunt deze afbeelding dus bv op een stickervel afprinten en in de wagen bevestigen, in de volgende magazine van Daniel plaatsen (mits zijn goedkeuring :angel: ) , ...

Afbeelding

mvg Kevin
Kun je een 'voorbeeld' plaatsen van wat er dan te zien is? Mijn telefoon bezit een microfoon en een luidsprekertje, da's alles. Zo heb ik b.v. ook nog nooit het resultaat kunnen aanschouwen van de code op de muntgebouwmunt waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben.
Ik gebruik mijn telefoon alleen maar om mee op te bellen :oops: ...

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Martin schreef: Kun je een 'voorbeeld' plaatsen van wat er dan te zien is? Mijn telefoon bezit een microfoon en een luidsprekertje, da's alles. Zo heb ik b.v. ook nog nooit het resultaat kunnen aanschouwen van de code op de muntgebouwmunt waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben.
Ik gebruik mijn telefoon alleen maar om mee op te bellen :oops: ...

Marvin
Op deze webpagina wordt er stapje voor stap getoond hoe het 'programmatje' werkt en wat je op uw scherm te zien krijgt als je dit opstart en de foto neemt.

mvg Kevin
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Hmm, wel leuk om zoiets op visite kaartjes en eventueel flyers te verwerken. :D
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Ben nu dit applicatie'tje nog wat aan het verkennen en je kunt dus nog degelijk meer dan enkel url's in deze code schrijven.
Namelijk : uw eigen visitekaartje, url, applicatie, gewone tekst, een afbeelding, gebeurtenis, email, telefoonnummer, ...

Maar het is wel nodig dat je deze gegevens dan online plaats.
Je kunt wel een tijdje vb een afbeelding van uw gsm op de server van deze applicatie laten plaatsen, maar deze zal na een tijdje verwijderd worden.
Wel kan er vb direct een QR-code gemaakt worden met de afbeelding die effectief ergens op een website al staat.
vb afbeelding bovenaan mijn website ( http://yosoyke.be/images/Site/yosoyke.gif )
http://i51.tinypic.com/1zzoy6v.png

Belangrijk hierbij, er mag blijkbaar geen spatie in de volledige url zitten, zoals wel het geval was bij de banner van het forum. Hierdoor wordt de link onderbroken en staat in dit geval 'frank.png' niet meer op de url, dus hier moet je spaties vermijden. (Dit kan niet opgelost worden door deze spatie te vervangen door '%20' wat in andere gevallen wel werkt. Hier werkt dit dus niet

mvg Kevin
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Gible schreef:Hmm, wel leuk om zoiets op visite kaartjes en eventueel flyers te verwerken. :D
Hallo zeg, ik blijf niet aan de gang. :lollig:

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Terug naar “Ideeënbus en hulp”