Vraag waarde, armband vol met dubbeltjes zo rond 1850

Plaats hier berichten over zogenaamde knutselmunten. Soms worden munten bewerkt om er een sieraad van te maken of om iets te duidelijk te maken. Vooral in oorlogstijd was/is dit een favoriete bezigheid.
$and€r
Donateur
Donateur

Vraag waarde, armband vol met dubbeltjes zo rond 1850

Bericht door $and€r »

Ergens een zak met munten gezien waartussen een armbandje vol met duppies, ik ga er op bieden omdat de zak interessant spul voor me bevat.. Nu vraag ik me af of zo'n armbandje met zo'n 20 dubbeltjes waarvan een paar uit 1850, de rest niet goed bekeken omdat het er veel te donker was om het goed te kunnen zien, nog wat waarde vertegenwoordigd.. Het blijven natuurlijk mishandelde muntjes.. :angel: aan de rand is een oogje gesoldeerd...
willemo Nederland
Donateur
Donateur

Re: Vraag waarde, armband vol met dubbeltjes zo rond 1850

Bericht door willemo »

hoi Sander,

Klinkt erg intressant. Ik ben fan van dit soort creaties (andere noemen het mishandeling) en er zijn er nog wat meer op dit forum. Weet je zeker dat het dubbeltjes zijn en geen stuivers, van stuivers zijn namelijk meer objecten/creaties gemaakt. De waarde lastig een foto is een betere optie, immers de ene armband is de andere niet, jaartallen zijn bij dit soort armbanden minder belangrijk, wat mij betreft. Belangrijker vind ik hoe is het gesoldeerd en hoe ziet het geheel eruit, ben ik het vaker tegen gekomen enzovoort.
...........afwezig..... :wave:

Terug naar “Knutselmunten en muntsieraden”