Bekendmaking van uitgifte van 10 Gulden-biljet. (1945)
Moderator: Arjena3
Bekendmaking van uitgifte van 10 Gulden-biljet. (1945)
Sorry, er ging iets fout, het eerste deel van het 10 gulden-biljet 1945 is niet mee genomen in het versturen.
Dus bij deze de set compleet.
Groeten ostara-nl.
Groeten ostara-nl.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ostara-nl op 04 sep 2011, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.
Re: Bekendmaking van uitgifte van 10 Gulden-biljet.(20
supers weer
volgens mij heb je hele serie
Ooit hoop ik ook 1tje te vinden maar denk dat ze zeeer lastig te vinden zijn
Ooit hoop ik ook 1tje te vinden maar denk dat ze zeeer lastig te vinden zijn
Hostis
Honor
Invidia
Honor
Invidia
Bekendmaking van uitgifte van 10 Gulden-biljet.
Willemo, nou ja de hele serie....er zijn er altijd wel een paar die ik niet heb met name de oudere uitgaven van voor de 2e wereldoorlog.
Ik weet niet of die zijn uitgegeven, alles wat ik bezit is vanaf 1945, maar ik heb er wel een paar en die komen allemaal op "Het munten en Bankbiljetten Forum" te staan.
Je kan er een kopie van maken, dan bezit jij ze ook al is het geen origineel.
Groet ostara-nl
Ik weet niet of die zijn uitgegeven, alles wat ik bezit is vanaf 1945, maar ik heb er wel een paar en die komen allemaal op "Het munten en Bankbiljetten Forum" te staan.
Je kan er een kopie van maken, dan bezit jij ze ook al is het geen origineel.
Groet ostara-nl
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.
Hostis
Honor
Invidia
Honor
Invidia
Ja, dat zal een probleem zijn, ik ben misschien de enige die dit bewaard heeft.
Daarom deel ik dit met mijn mede forumleden.
Groet ostara-nl
Daarom deel ik dit met mijn mede forumleden.
Groet ostara-nl
Re: Bekendmaking van uitgifte van 10 Gulden-biljet. (1945)
Mede Forumleden,
In 2011 heb ik een aantal specificaties/bekendmaking nieuwe bankbiljetten op het Forum gezet.
De Specificatie/bekendmaking van het 10 Gulden 1945 (Mijnen/Koning Willen I) bankbiljet ging iets fout, deel II van deze specificatie
kon ik niet meer vinden. Deel II vond ik deze week weer. Voor diegene die dit deel toch willen hebben, plaats ik deze hierbij op het Forum.
Hierbij is de verzameling compleet.
Mvgr, Ostara-nl (Theo)
In 2011 heb ik een aantal specificaties/bekendmaking nieuwe bankbiljetten op het Forum gezet.
De Specificatie/bekendmaking van het 10 Gulden 1945 (Mijnen/Koning Willen I) bankbiljet ging iets fout, deel II van deze specificatie
kon ik niet meer vinden. Deel II vond ik deze week weer. Voor diegene die dit deel toch willen hebben, plaats ik deze hierbij op het Forum.
Hierbij is de verzameling compleet.
Mvgr, Ostara-nl (Theo)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
GE-WEL-DIG
(En jaloers dat ze niet in mijn collectie zitten
)
(En jaloers dat ze niet in mijn collectie zitten
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2. Deel 2 nog bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2. Deel 2 nog bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Fantastisch, die documenten.
Gr,
Tristán
Gr,
Tristán
Interessant, en fijn dat ze toentertijd zelf al doorhadden dat er twee varianten bestonden. Vaak hoor je dat al verzamelaar net te laat.
Persoonlijk vind ik dit één van de mooiste biljetten uitgegeven door de Nederlandsche bank (in 1949 hebben ze zelfs de achterkant nog verbeterd).
Persoonlijk vind ik dit één van de mooiste biljetten uitgegeven door de Nederlandsche bank (in 1949 hebben ze zelfs de achterkant nog verbeterd).