Hallo mede Bankbiljet-verzamelaars,
Ik heb al enige tijd originelen/kopie's in mijn bezit waarin De Nederlandsche Bank N.V. aangeeft als er een nieuw bankbiljet
gedrukt is. Als lid of lezer van Het Munten en bankbiljetten Forum mag je als je het interessant vindt hier een kopie van maken.
Iedere medewerken van "De Nederlandsche Bank" kreeg deze originelen/kopie's om op de hoogte van het uitgifte beleid te blijven.
Als eerste beginnen ik met de uitgifte van het "EEN GULDEN MUNTBILJET 1949". Uitgifte per 13 maart 1950, ondertekend door
de Minister van Financien, P. Lieftinck.
Groet Ostara-nl.
Bekendmaking van uitgifte van 1 Gulden Muntbiljet 1949
Moderator: Arjena3
Bekendmaking van uitgifte van 1 Gulden Muntbiljet 1949
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ostara-nl op 01 sep 2011, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.
Re: Bekendmaking van uitgifte van 1 Gulden Muntbiljet 1949
Gerardo,
Dat biljet wat je hebt geplaatst, is die werkelijk uit een verbranding gered (ik houd het netjes)?
Ik bezit namelijk een 1 guldenbiljet 1949 met nummer BQE 006799,
alleen heeft geen brandsporen en heeft ietsje verkleurde randen, verder punt gaaf.
Dit biljet heb ik enige jaren geleden gekocht in Den Haag.
Ostara-nl.
Dat biljet wat je hebt geplaatst, is die werkelijk uit een verbranding gered (ik houd het netjes)?
Ik bezit namelijk een 1 guldenbiljet 1949 met nummer BQE 006799,
alleen heeft geen brandsporen en heeft ietsje verkleurde randen, verder punt gaaf.
Dit biljet heb ik enige jaren geleden gekocht in Den Haag.
Ostara-nl.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.