Einstein schreef:Maar dat heeft niets te maken met "stemmingmakerij" !
Ik blijf bij m'n standpunt dat de euro een fiasco is : de grootste collectieve vergissing die men ooit heeft kunnen maken.
Voorlopig ziet het nog niet uit naar een collectieve vergissing, wel zijn er wat "weeffouten" in de constructie ingeslopen, maar het andere land wat jij noemde waar het zo goed zou gaan (Engeland) is toch zeker geen voorbeeld van een bloeiende economie en het Britse pond is in tegenstelling tot de Zwitserse franc beduidend minder waard geworden 1-1-2002 hoefde er slechts 61p voor een euro te worden neergeteld, nu is dat 88p.
De Deense kroon is wat goedkoper geworden en de Zweedse kroon een fractie duurder.
Al met al kan je dus nu niet stellen dat we slechter zijn geworden van het gebruik van de euro, en de interne europese markt is er veel overzichtelijker van geworden en daar wordt ook flink bespaard.
Natuurlijk kan het nog best helemaal fout gaan, maar dat komt dan niet van de euro, maar van politieke wil of onwil.
Kijk maar eens wat er op dit moment in de VS gebeurd, een puur politiek steekspel met mogelijk enorme financiële gevolgen voor de wereldeconomie.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er moeilijk wordt gedaan over een Griekse schuld als je ziet hoe hoog de Amerikaanse staatsschuld is en dat dat schuldenplafond nu ook nog eens omhoog moet gaan, maar gek genoeg doet niemand moeilijk over het feit dat dat schuldenplafond omhoog gaat, linksom of rechtsom...
Als ik dan zie hoe de Amerikaanse kredietbeoordelaars daar tegenaan kijken, dan moet ik ineens denken aan een spreekwoord dat men wel de splinter in het oog van de ander ziet maar niet de balk in zijn eigen oog.
Luit