Gegroet,
Ik heb het volgende gevonden in mijn verzameling;
Op een munt van 5 Fr Ceres België bevindt er zich op het derde eikenblad een metaalrest.
De metaalrest is ongeveer even groot als de twee eikels.
Met een beetje fantasie zie ik een kevertje (lieveheersbeestje) dat naar boven kruipt.
Mijn vraag wie heeft er een gelijkaardige munt in zijn bezit, wie heeft dit al gezien?
Ik hoop dat de foto van enige kwaliteit is om het alles wat duidelijker te maken.
AYS
Captain Hornet
5 Fr Ceres 1958 België met kevertje
Moderator: Aernout
-
- Lid
5 Fr Ceres 1958 België met kevertje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Captain Hornet op 29 jul 2011, 23:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 5 Fr Ceres 1958 België met kevertje
Ik denk dat Sander en Ina meteen al hun Belgische muntjes gaan bestuderen 
Welkom trouwens op dit mooie munten en bankbiljettenforum.
Als je het leuk vindt stel je je dan nog even voor in de voorstelrubriek?
groeten Koen

groeten Koen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
-
- Donateur
koenmunten schreef:Ik denk dat Sander en Ina meteen al hun Belgische muntjes gaan bestuderen
groeten Koen

-
- Moderator
Ik heb wel weet van de 1fr ceres 1980VL met een knobbel achter de oor (misschien een luis
)
Ik denk voor meer munten met wel wat aan : http://www.numismaticabelgica.be/forum/ ... board=40.0
Let wel voor de foto's te zien moet men zich aanmelden.
PS: Uw nicknaam laat een belletje rinkelen. Komt me bekend voor...
mvg,
Aernout

Ik denk voor meer munten met wel wat aan : http://www.numismaticabelgica.be/forum/ ... board=40.0
Let wel voor de foto's te zien moet men zich aanmelden.
PS: Uw nicknaam laat een belletje rinkelen. Komt me bekend voor...
mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen
-
- Lid
Gegroet,
Ik vind de versie van 5Fr 1958 België met kevertje niet in de lijst met de aangegeven link.
Dus is het een nieuwe versie.
Ik ken wel de bladluisversie van 1 Fr Ceres 1961 FR. Daar is er meerdere kleine metaalrestjes die als bladluizen op de eikentak zitten.
Inderdaad ik was vroeger actief op het muntenforum. Maar ik ben er maar meegestopt omdat daar veel tijd in kroop om te lezen en te regageren. Maar vooral omdat de reacties uitbleven of van een bedenkelijk niveau waren.
Ik constateer dat het muntenforum op sterven na dood is bij de rubrieken die mij het meest interesseren.
AYS
Captain Hornet
Ik vind de versie van 5Fr 1958 België met kevertje niet in de lijst met de aangegeven link.
Ik ken wel de bladluisversie van 1 Fr Ceres 1961 FR. Daar is er meerdere kleine metaalrestjes die als bladluizen op de eikentak zitten.
Inderdaad ik was vroeger actief op het muntenforum. Maar ik ben er maar meegestopt omdat daar veel tijd in kroop om te lezen en te regageren. Maar vooral omdat de reacties uitbleven of van een bedenkelijk niveau waren.
Ik constateer dat het muntenforum op sterven na dood is bij de rubrieken die mij het meest interesseren.
AYS
Captain Hornet
-
- Moderator
Hallo,
Maar gelukkige zijn er paar die zich er mee bezig houden
Dus moest je nog tips (of nieuwtjes - al is dit wat moeilijker) mag je ze gerust plaatsen.
Er is immers nog heel wat info niet beschreven staat en die (samen) dreigt verloren te gaan met de oudere generatie verzamelaars.
Mvg,
Aernout
Beste is om dit te melden (met foto) zodat andere dit dan ook kunnen zoekenCaptain Hornet schreef: Ik vind de versie van 5Fr 1958 België met kevertje niet in de lijst met de aangegeven link.

Inderdaad de Belgische Frank is wat uit de boot gevallen.Captain Hornet schreef: Inderdaad ik was vroeger actief op het muntenforum. Maar ik ben er maar meegestopt omdat daar veel tijd in kroop om te lezen en te regageren. Maar vooral omdat de reacties uitbleven of van een bedenkelijk niveau waren.
Maar gelukkige zijn er paar die zich er mee bezig houden

Dus moest je nog tips (of nieuwtjes - al is dit wat moeilijker) mag je ze gerust plaatsen.
Er is immers nog heel wat info niet beschreven staat en die (samen) dreigt verloren te gaan met de oudere generatie verzamelaars.
Mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen
-
- Lid
Gegroet,
Ik heb uw vraag uitgevoerd!
Kijk maar naar de andere site.
AYS
Captain Hornet
I'm back