Hoi, nee ik koop eigenlijk alleen op marktplaats en ga ook niet verder dan een paar tientjes per biljet, anders word het me te duur en begint mijn vrouw terecht te mopperen

.
het moet wel leuk blijven.
mijn groene 'variant' lijkt wel gecirculeerd maar kan er geen horizontale en vertikale vouwen op vinden
verder is ie ook wat bobbelig, of door vocht aangetast zoals jij het noemt, (op de foto is het niet te zien)
wel vreemd dat de bruine variant kwalitatief beter lijkt te zijn
misschien was de groene variant wel de eerste serie en de bruine de tweede die in omloop gebracht is maar waarvan een groot deel nog in de kluizen van de DJB lag toen indie bezet werd.
dat verklaard ook waarom er zoveel bruine UNC zijn.
leuke vraag, ja hoelang ben ik al bezig met sparen, eigenlijk niet zo gek lang, zo'n 2 jaar denk ik.
ik vind dat ik al best veel heb maar krijg het ook niet kompleet.
ik ben begonnen met een setje NI muntjes, daarna volgden de bankbiljetten
ik heb vanaf de serie Coen2 5 gulden tot 100 gulden
en van de wayang serie 5 tot 50 gulden
en 1 gulden 1940 en 2,50 (die op de foto's )
al snel kwam ik er achter dat er maar 3 handtekening variaties zijn van de coen2 en wayang series.
nu mis ik van de coen2, 5 en 10 nog de Michielsen versies en van de 100 de Ligthart maar die zijn schaars en dus ook duur.
een coen2 200 gulden bv heb ik ook al eens gezien voor 400 euro, nou daar begin ik niet aan
verder heb ik intussen ook een setje "japanse regeering betaald aan toonder" en die japanse serie uit '43
met de Wayang 50 heb ik trouwens flinke mazzel gehad, die heb ik op de kop getikt voor maar 25 euro terwijl hij het 10voudige waard is
ik zag m op marktplaats en dacht dat lukt natuurlijk nooit maar kon het niet laten, deed een bod van 25 en tot mijn stomme verbazing werd het een week later geaccepteerd, een dag later deed iemand anders een bod van 100 euro maar toen had ik inmiddels al betaald
en hoe zit het bij jou? hoelang ben jij al bezig en wat heb je allemaal?