Willem III, 10 gulden 1875 goud.

Koning Willem III ☼ 1817 - † 1890
Regeerperiode: 1849 - 1890

Moderator: maarten89

Krullies
Volledig lid
Volledig lid

Willem III, 10 gulden 1875 goud.

Bericht door Krullies »

Hallo,

Vind ik (denk ik??) wel iets leuks, maar, is er iets van gemaakt! Een hanger ... oei .. Is nu de munt dan ook waardeloos? Dat krijg je niet zomaar weg toch? De munt, is denk ik wel een echte oude 10tje .. of is het een neppert? Echt een mooi muntje om te zien ..

Dank je wel alvast,
Karin-Renate
gouden10_1.jpg
gouden10_2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
andres

Re: Tientje van goud, met enorrrme "maar" .. ?

Bericht door andres »

Wat is het gewicht en wat is de diameter ? Krullies
zo'n draagoogje is niet wat muntenverzamelaars nou echt waarderen, dit gouden tientje Willem III - 1875 is hoofdzakelijk een beleggingsmunt (oplage 4 miljoen +)
eventuele verzamelaars willen deze munt in minstens Prachtig of UNC
als het al een echte is, heeft het alleen de goudwaarde = 6 gram zuiver = zo'n 200 euro
Krullies
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Krullies »

andres schreef:... zo'n draagoogje is niet wat muntenverzamelaars nou echt waarderen, dit gouden tientje Willem III - 1875 is hoofdzakelijk een beleggingsmunt (oplage 4 miljoen +)
eventuele verzamelaars willen deze munt in minstens Prachtig of UNC ..
Yup, was er al bang voor Afbeelding

andres schreef:..Wat is het gewicht en wat is de diameter ?...
Ik ga nu gelijk een digitaal weegschaaltje lenen! Zal ik later straks zeggen ...
andres schreef:....
als het al een echte is, heeft het alleen de goudwaarde = 6 gram zuiver = zo'n 200 euro
200 ... schrik woepssss dat is ECHT heeel veel geld??? Hoe zie ik of het een echte is? Als het echt is, dan is het zuiver goud? Of .. ?

Dank je wel Andres!!!
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

andres schreef:Wat is het gewicht en wat is de diameter ? Krullies
zo'n draagoogje is niet wat muntenverzamelaars nou echt waarderen, dit gouden tientje Willem III - 1875 is hoofdzakelijk een beleggingsmunt (oplage 4 miljoen +)
eventuele verzamelaars willen deze munt in minstens Prachtig of UNC
Goudprijs is nu 212 ongeveer. Maar ja kan ook weer iets minder waard zijn volgende dag, en iets meer dag erna. Maar 200 a 210 is goede richtprijs greeny
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
andres

Bericht door andres »

Hoi Krullies,

Als je geen verstand hebt van gouden tientjes, is het moeilijk te zien of het een echte of een valse is.

Je kan er even mee langs gaan, bij de juwelier en vragen of het een echte is, en meteen vragen of hij interesse heeft om 'm eventueel te kopen,
de richtprijs is dus 200 euro.

groet Andres
Krullies
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Krullies »

Hoi Andres,

Op internet zie ik kooprijzen staan van 213 euro, voor gouden tientjes? Dan krijg je als je de munt verkoopt maar de helft daarvan denk ik? Winkels moeten altijd vette winst toch? Majaah, met dat ketting-oogje erop, als munt toch waardeloos, moet ik ermee naar de juwelier, om te verkopen dan maar?

Dat wegen is nog niet gelukt Afbeelding Het wegertje doet niet zwaarder dan 5,5 gram, dan zegt'ie "O.LD", en dat betekent dan volgens de handleiding zwaarder dan de maximum van 5,5. Dat word nog verder proberen duss, en de diameter, is iets van 2,2 centimeter of 2,3 kan ook, is lastig te zien, maar daar zijn blijkbaar meters voor waartussen je de munt zet, maar dan zonder te knijpen, die precies zegt hoe groot. Maar dat heb ik nu niet.

Dank je wel iig,
Karin-Renate
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Als het oogje ook van goud is, wat ik wel verwacht moet je daar ook wat extra's voor kunnen vangen :)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Krullies schreef:Hoi Andres,

Op internet zie ik kooprijzen staan van 213 euro, voor gouden tientjes? Dan krijg je als je de munt verkoopt maar de helft daarvan denk ik? Winkels moeten altijd vette winst toch? Majaah, met dat ketting-oogje erop, als munt toch waardeloos, moet ik ermee naar de juwelier, om te verkopen dan maar?

Dat wegen is nog niet gelukt Afbeelding Het wegertje doet niet zwaarder dan 5,5 gram, dan zegt'ie "O.LD", en dat betekent dan volgens de handleiding zwaarder dan de maximum van 5,5. Dat word nog verder proberen duss, en de diameter, is iets van 2,2 centimeter of 2,3 kan ook, is lastig te zien, maar daar zijn blijkbaar meters voor waartussen je de munt zet, maar dan zonder te knijpen, die precies zegt hoe groot. Maar dat heb ik nu niet.

Dank je wel iig,
Karin-Renate
Een weegschaaltje dat niet verder gaat dan 5,5 gram ? Kun je er niets aan instellen want dit is wel erg weinig voor een weegschaaltje.
En zo'n ding om de diameter te meten is een schuifmaat.
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Krullies
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Krullies »

Schuifmaat! Dat was het woord *LOL* Dank je wel .. De weegschaal (mini!!!) is voor een platenspeler af te stellen? Iets met de naald, maar heel nauwkeurig. Maar ik moet iets anders verzinnen, hier alleen verder een gewone keukenweger Afbeelding
Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi »

Ga eens op een rustig moment naar een apotheker, en vraag heel vriendelijk of ze het tientje willen wegen.
Heb ik zelf ook wel eens gedaan voordat ik een eigen weegschaaltje aanschafte.

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Krullies schreef:Schuifmaat! Dat was het woord *LOL* Dank je wel .. De weegschaal (mini!!!) is voor een platenspeler af te stellen? Iets met de naald, maar heel nauwkeurig. Maar ik moet iets anders verzinnen, hier alleen verder een gewone keukenweger Afbeelding
Als je een weegschaaltje wilt kopen kijk eens op internet bij dart speciaalzaken zij hebben ze al voor 25 euro.
zie bijvoorbeeld:
http://www.anjasdarts.nl/webwinkel/inde ... 05&lang=NL
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi »

Eurocoin schreef:
Lumi schreef:Ga eens op een rustig moment naar een apotheker, en vraag heel vriendelijk of ze het tientje willen wegen.
Heb ik zelf ook wel eens gedaan voordat ik een eigen weegschaaltje aanschafte.

Ludo

in de albert heijn bij het fruit kun je zelf wegen op 3 cijfers na de komma
Zou ook een mogelijkheid zijn, maar dan ga ik toch liever voor de apotheker, dan weet je zeker dat het klopt wat gewogen wordt!! Ik denk dat de weegschaal bij Appie een grotere afwijking heeft, ook al kun je op 3 cijfers na de komma afwegen, dan de apotheker. Deze kan zich zeker geen fout veroorloven!

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Euro
Senior lid
Senior lid

Bericht door Euro »

Dick schreef:
Krullies schreef:Schuifmaat! Dat was het woord *LOL* Dank je wel .. De weegschaal (mini!!!) is voor een platenspeler af te stellen? Iets met de naald, maar heel nauwkeurig. Maar ik moet iets anders verzinnen, hier alleen verder een gewone keukenweger Afbeelding
Als je een weegschaaltje wilt kopen kijk eens op internet bij dart speciaalzaken zij hebben ze al voor 25 euro.
zie bijvoorbeeld:
http://www.anjasdarts.nl/webwinkel/inde ... 05&lang=NL
Op ebay heb je ze vanaf 5/6 euro.
Moet je wel even wachten omdat het uit china komt, maar verder doen ze het goed.
Krullies
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Krullies »

Thanks allemaal!! De apotheker, is een goed plan Ludo! Ga ik doen ...
Krullies
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Krullies »

Lumi schreef:...dan de apotheker. Deze kan zich zeker geen fout veroorloven!
En die zei, 6,91 gram. Werd zelfs nog gezellig, ik kreeg verhalen, over hoe vroeger medicijnen van goud waren? Dat schijnt te verteren dus, in superdun goud, blijft poeder of wat ook erg lang droog\goed. Majaah, nu is dat niet meer, anders had'ie hem gekocht Afbeelding
andres

Bericht door andres »

6,91 gram klinkt goed, de munt zou 6,72 gram moeten wegen, met dat oogje eraan wat meer.
bij mijn weten worden goudinjecties nog steeds toegepast bij reuma patienten.
en nu op naar de juwelier, die kan met zekerheid vaststellen of het een echt gouden tientje betreft.
Krullies
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Krullies »

Het is een echte!!! Maar de juwelier waar ik ging, bood 140 €uries, dus ik dacht, op het forum vonden ze dat dat beter kan! Juwelier dacht mss dat gevalletje doen we even inpakken. Mooi niet! Ander adresje zoeken dan maar. Maar superbedankt!!!
Krullies
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Krullies »

Ja nou!! Maar wel zonde van dat kettingoogje Afbeelding Ik kan het altijd nog gaan dragen, ha ha!
andres

Bericht door andres »

Als je er vanaf wil kun je 'm op marktplaats zetten,Krullies 200 euro is dan een goede prijs.
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Krullies schreef:Het is een echte!!! Maar de juwelier waar ik ging, bood 140 €uries, dus ik dacht, op het forum vonden ze dat dat beter kan! Juwelier dacht mss dat gevalletje doen we even inpakken. Mooi niet! Ander adresje zoeken dan maar. Maar superbedankt!!!
Wat afzetter 140 euro. Pff Goudprijs is naar record gestegen. In rotterdam heb je ook muntenhandel dacht ik. Ritmeester? Ga daar maar eens langs. Je niet gek laten maken. goud prijs is hoog. In een gouden tientje zit 6 gram goud in. Ongeveer 210 euro aan goud waarde. 1 gram goud was gisteren 35.92 euro waard.
Ik kijk altijd hierop:
goud koersGoed in de gaten houden. Goud is nu hoog, maar morge kan paar euro minder waard zijn, of meer.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

maarten89 schreef:Wat afzetter 140 euro. Pff
Dat is ook weer wat overdreven, we hebben het hier niet over beleggingsgoud, dus het is niet BTW vrij.
Als de juwelier het weer verkoopt kost het zonder een cent winst te maken al minimaal 166,60

Ik weet dat dat nog steeds flink onder de goudwaarde ligt, maar hij moet toch ook verdienen?
Verder is het goud in deze vorm waarschijnlijk ook niet echt bruikbaar voor hem.

Luit
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

llinde schreef:
maarten89 schreef:Wat afzetter 140 euro. Pff
Dat is ook weer wat overdreven, we hebben het hier niet over beleggingsgoud, dus het is niet BTW vrij.
Als de juwelier het weer verkoopt kost het zonder een cent winst te maken al minimaal 166,60

Ik weet dat dat nog steeds flink onder de goudwaarde ligt, maar hij moet toch ook verdienen?
Verder is het goud in deze vorm waarschijnlijk ook niet echt bruikbaar voor hem.

Luit
Ja oke, maar dit is niet eerlijk zo veel he! Dit is gewoon, ohw een ontwettend iemand, hier op kun je winst maken. Iedereen op dit forum zou maar al te lief voor 140 euro over nemen, voor 166 euro ook wel.
Andres gaf de Gouden tip :sarcasm1: Gewoon op MP zetten, dat ding. 190 a 200 euro lukt wel greeny

Ps: baal achteraf dat me gouden tientje 1.5 jaar geleden heb verkocht. 140 euro. Had nu gemakkelijk 215 kunnen krijgen. Het was namelijk vol FDC 100%.
Maar nog steeds heb geen klagen. Goudentientje was mijn eerst aankoop. 80 gulden :twisted:
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

maarten89 schreef:Andres gaf de Gouden tip :sarcasm1: Gewoon op MP zetten, dat ding. 190 a 200 euro lukt wel greeny
Dat denk ik ook wel, alhoewel dat eigenlijk best vreemd is, want echt numismatische waarde heeft deze munt niet en het is ook geen beleggingsgoud.
Toch zijn er inderdaad veel mensen bereid de spot prijs voor te geven en zolang er zoveel zijn die niet weten dat dit soort goud eigenlijk duidelijk minder waard is, is het toch geen slechte belegging omdat er altijd wel weer onwetende particulieren zijn waar je het aan kunt verkopen.

Luit
lon
Lid
Lid

Bericht door lon »

Maar als je hem al naar een omsmelter stuurt krijg je al 215,=. Dus waarom zou er een onderwaarde moeten zijn? Inderdaad is er geen OVERwaarde zoals wel met een echte 1897 enzo.
Spaarvarken Armenia
Senior lid
Senior lid

Bericht door Spaarvarken »

gouden tientjes worden door velen gebruikt als fysieke belegging in goud, dus ik snap eigenlijk niet waarom dit dan een "domme particulier zou zijn". Een prijs van 140 euro van een juwelier is veel te laag. Vreemd genoeg zijn er ook nog steeds mensen die hun gouden tientjes naar een veiling brengen dat is toch wel heel bizar, want waarom zou je dit willen doen. Dat zijn pas domme particulieren..................
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa

Terug naar “Koning Willem III”