Plaats hier berichten over zogenaamde knutselmunten. Soms worden munten bewerkt om er een sieraad van te maken of om iets te duidelijk te maken. Vooral in oorlogstijd was/is dit een favoriete bezigheid.
Misschien ook even in de titel wat duidelijker verwijzen naar het voorwerp (munt). Op die wijze kunnen leden die het eerder voor bij zagen komen, sneller terug vinden, mochten ze er naar op zoek zijn.
In je bericht kan dan meer beschreven worden.
Is deze munt geschuurd?
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
dit is alle info die ik heb. Carthwheels zijn zware halfpenny, pennies en twopence op de stoommachine van James Watt geslagen voor Great Britain, Isle of Man en Channel Islands. R M is machinaal toegevoegd.
The Royal Masonic order in Engeland had weeshuizen voor jongens en meisjes apart. Het vermoeden bestaat in GB dat dit geld was voor personeel welke in aangewezen winkels iets konden aanschaffen in de periode dat deze cartwheels buiten omloop gesteld waren.
De Britse Vrijmetselaars is een hoog Oliver Twist gehalte, doch deze info op dit voor mij fnuikende dilemma kwam mij 3 dagen geleden ter ore. Ben al zo'n 18 jaar bezig met de oorsprong van deze munt...