Deze munt vond tussen een lot bodemvondsten wat heb opgekocht. Eerst wist niet wat het was. Maar het behulp van anderen, ben er achter gekomen. Het gaat om halve stuiver 1488 Zwolle, met wapens van zwolle,deventer, kampen. Ook is niet zo maar zilver muntje. Maar tis 1 van aller hoogste zeldzaamheid. R4. Dus rest mij de vraag aan de kenners van middeleeuwen. Zien jullie dit muntje vaak. Ik twijfel ook sterk of ik hem ga houden, omdat ik geen middeleeuwen spaar.
Groet,
Maarten
Halve stuiver 1488 Zwolle
Moderator: George_III
Halve stuiver 1488 Zwolle
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Re: Halve stuiver 1488 Zwolle
Zoo mooiere en beter foto
-
- Superlid
Hey dat is gaaf.
dit type zie je niet vaak. En de kwaliteit ja niet zeuren het is een bodemvondst. Historie stuk.
dit type zie je niet vaak. En de kwaliteit ja niet zeuren het is een bodemvondst. Historie stuk.
http://voskemanscollection.punt.nl/
Haha dankje Sterker nog heb zelf klein onderzoekje gedaan. Weet dat 4 in geldbankmuseum liggen. En 3 in de afgelopen 40 jaar op de markt zijn geweest. Ik gok daarom ook dat ongeveer 10 a 12 stuks bekend van zijn, waarvan 5 of 6 in museum liggen.voskeman schreef:Hey dat is gaaf.
4 dus ongeveer op de markt zijn, dat maakt deze munt van de aller hoogste zeldzaamheid.
Maar twijfel nog steeds of hij goed zit in mijn verzameling. Wil misschien verkopen.
Groetjes,
Maarten
-
- Superlid
Heb je 16e eeuwse munten in de verzameling? Deze munt komt al wat overeen met de munten 16e eeuw.
Anders verkopen, als er echt zo weinig van zijn dan verkoopt hij wel.
We weten niet hoeveel van deze munten bij de schroot munten liggen, klinkt gek maar er zijn velen die ze niet schoon weten te krijgen en
gaan ze er mee aan de slag breken ze.
Anders verkopen, als er echt zo weinig van zijn dan verkoopt hij wel.
We weten niet hoeveel van deze munten bij de schroot munten liggen, klinkt gek maar er zijn velen die ze niet schoon weten te krijgen en
gaan ze er mee aan de slag breken ze.
http://voskemanscollection.punt.nl/
Op moment heb deze in mijn bezit. Deze is geslagen te deventer. Ook uiterst zeldzaam. Maar spaar het niet. Ondertussen is hij te koop.