Rijksdaalder 1931 met vreemde rand

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Kevin85

Rijksdaalder 1931 met vreemde rand

Bericht door Kevin85 »

Herkent iemand zo'n afwijking op de rand? Het lijkt op een gesmolten druppel zilver.
Groeten,

Kevin
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kingz
Senior lid
Senior lid

Re: Rijksdaalder 1931 met vreemde rand

Bericht door Kingz »

weet niet zeker, maar lijkt erop alsof ie ergens op was gesoldeerd ofzo, kettinkje of armband? :thuink:
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Denk ook dat dit soldeerresten zijn. Er zijn ook ringen gemaakt waarin een dergelijke munt kon worden geplaatst, welke dan weer aan een ketting gehangen kon worden. Om er voor te zorgen dat de munt niet kon ronddraaien en Wilhelmina (in dit geval) niet de wereld ondersteboven bekeek, soldeerde men de munt op een of meerdere puntjes vast aan de ring.

Dit is overigens niet te verwijderen, omdat het samen is gesmolten met het zilver. Maar in dit geval zie ik dat het zeer netjes is verwijderd/bijgewerkt.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Kevin85

Bericht door Kevin85 »

Maar het rare ervan vind ik dat hij uit een herdenkingsset komt van de ING bank 1945-1995 met certificaat.
Al met al blijft het een mooie munt.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Kevin85 schreef:Maar het rare ervan vind ik dat hij uit een herdenkingsset komt van de ING bank 1945-1995 met certificaat.
Al met al blijft het een mooie munt.
Dat zegt niet zoveel hoor, deze munten werden wellicht ingepakt buitenshuis en niet gesorteerd op grote beschadigingen.

Maar inderdaad een mooie munt!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Munten algemeen”