MUNTkoerier februari 2011
MUNTkoerier februari 2011
Ik zal hier een dezer dagen een uitgebreidere samenvatting geven van de MUNTkoerier februari 2011.
Had hem vandaag weer op de deurmat liggen en had hem in de gebruikelijke 5 minuten weer uit. Begint nu wel een beetje treurig te worden en na dit jaar kap ik er mee.
Leek mij een heel mooi item, die 2 euro van Erasmus, maar helaas bleek het niet speciaal genoeg om er meer dan een kwart pagina over te schrijven. Hoewel hij wel op de voorpagina mocht... Grammaticaal zal het stukje in grove lijnen wel kloppen, maar had toch wel een gezelligere schrijfwijze verwacht en wat meer achtergrondinformatie, foto's van het slaan en dergelijke. Wellicht is de reclamehoeveelheid zo groot dat er weinig ruimte meer over is voor numismatische informatie.
Verder de gebruikelijke 9 pagina's 'actuele' prijsindex voor NL munten. en héél, héél veel reclame en penninggefreubel, bij deze al mijn excuses aan de penningliefhebbers.
Eindcijfer: 3,5
Jullie reacties zijn natuurlijk van harte welkom, want dit alles is MIJN mening en hoeft dus voor anderen niet hetzelfde te zijn! Dus wat vindt jij van deze MUNTkoerier?
Gr. Jeroen
Had hem vandaag weer op de deurmat liggen en had hem in de gebruikelijke 5 minuten weer uit. Begint nu wel een beetje treurig te worden en na dit jaar kap ik er mee.
Leek mij een heel mooi item, die 2 euro van Erasmus, maar helaas bleek het niet speciaal genoeg om er meer dan een kwart pagina over te schrijven. Hoewel hij wel op de voorpagina mocht... Grammaticaal zal het stukje in grove lijnen wel kloppen, maar had toch wel een gezelligere schrijfwijze verwacht en wat meer achtergrondinformatie, foto's van het slaan en dergelijke. Wellicht is de reclamehoeveelheid zo groot dat er weinig ruimte meer over is voor numismatische informatie.
Verder de gebruikelijke 9 pagina's 'actuele' prijsindex voor NL munten. en héél, héél veel reclame en penninggefreubel, bij deze al mijn excuses aan de penningliefhebbers.
Eindcijfer: 3,5
Jullie reacties zijn natuurlijk van harte welkom, want dit alles is MIJN mening en hoeft dus voor anderen niet hetzelfde te zijn! Dus wat vindt jij van deze MUNTkoerier?
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Re: MUNTkoerier februari 2011
Hoi Jeroen,
Ik heb er 1 minuut langer over gedaan. Ik heb wel het artikel van de Schotse munten overgeslagen. Als ik dat een keer serieus ga lezen komt er nog tien minuten bij...
Weinig nieuws. Ik heb niet veel met euromunten maar het feit dat de eerste speciale 2 euromunt verschenen is, is toch bijzonder en had een mooier artikel verdiend. Inderdaad veel reclame, en zoals gebruikelijk nieuwe aanwinsten en veilingvoorbesprekingen. Weinig echt interessante artikelen. En dat is ook lastig om er wat ik te krijgen, ik heb wel eens wat aangeleverd en dat duurt het zo een half jaar voordat het een keer geplaatst word. De veilingen worden interessanter gevonden dan goede numismatische artikelen. Ach ik heb er mee leren leven, soms een keer of drie per jaar staat er toch iets in waar ik wat mee kan...
Ik heb er 1 minuut langer over gedaan. Ik heb wel het artikel van de Schotse munten overgeslagen. Als ik dat een keer serieus ga lezen komt er nog tien minuten bij...
Weinig nieuws. Ik heb niet veel met euromunten maar het feit dat de eerste speciale 2 euromunt verschenen is, is toch bijzonder en had een mooier artikel verdiend. Inderdaad veel reclame, en zoals gebruikelijk nieuwe aanwinsten en veilingvoorbesprekingen. Weinig echt interessante artikelen. En dat is ook lastig om er wat ik te krijgen, ik heb wel eens wat aangeleverd en dat duurt het zo een half jaar voordat het een keer geplaatst word. De veilingen worden interessanter gevonden dan goede numismatische artikelen. Ach ik heb er mee leren leven, soms een keer of drie per jaar staat er toch iets in waar ik wat mee kan...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Ik lees de muntkoerier omdat het een rondschrijven is op mijn werk van de postzegelclub, laatste jaar trouwens. Ik heb de februari editie nog niet gezien maar het is al een tijdje hetzelfde laken en pak daarom heb ik ook geen abonnement. Ooit ook een artikel ingestuurd, werd maanden later geplaatst maar het zag er toch heel anders uit dan datgene wat ik had ingestuurd.
Het Watermerk van de IBNS verschijnt maar 3 á 4 keer per jaar, gaat alleen maar over biljetten maar dat is stukken interessanter dan de 11 edities van de Muntkoerier.
Gr. Alfred
Het Watermerk van de IBNS verschijnt maar 3 á 4 keer per jaar, gaat alleen maar over biljetten maar dat is stukken interessanter dan de 11 edities van de Muntkoerier.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
-
- Donateur
de muntkoerier is het enige tijdschrift voor de numismaat
en dat is jammer,medailles,veilingen,advertenties.
geen prijzenindex nederl. bankbiljet,geen item beursgang hcf.beetje kaal idd
is er in belgie dan een leuk boekske,tijdschrift v.d numismaat?
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Dat is niet zo hoor Leon.leon voorn schreef:de muntkoerier is het enige tijdschrift voor de numismaat
Het is wel het 'muntenblad voor het grotere publiek' .
Je hebt ook nog de Beeldenaar
De Beeldenaar is een tweemaandelijks tijdschrift op het gebied van numismatiek en penningkunst. Het tijdschrift is een gemeenschappelijke uitgave van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Munt- en Penningkunde en de Vereniging voor Penningkunst. Voor leden van deze verenigingen is het abonnement bij het lidmaatschap inbegrepen. Daarnaast kunnen penningen- en muntverzamelaars een los abonnement op het tijdschrift nemen. Zie ook http://www.debeeldenaar.nl/
De artikelen van de Beeldenaar hebben meer diepgang, soms op het wetenschappelijke af.
Natuurlijk is de Beeldenaar wel een tijdschrift voor een select groepje mensen. Je moet lid zijn van bijvoorbeeld het KNGvMP en daar moet je door een ander lid voor voorgedragen worden. Op dit forum spoken vast en zeker ook meerdere leden rond...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
-
- Nieuw lid
Het stuk over de replica florijnen was wel leuk om te lezen.
Ik snap overigens ook niet waarom elke maand die prijsindex er weer in moet staan. Eens per jaar lijkt me toch genoeg...
Ik snap overigens ook niet waarom elke maand die prijsindex er weer in moet staan. Eens per jaar lijkt me toch genoeg...
-
- Donateur
vooral de gouden munten kunnen per maand
in prijs omhoog of omlaag gaan.
en ik denk erover om een fles jenever te kopen,
al is het alleen maar voor de nep florein
en ik denk erover om een fles jenever te kopen,
collector of world coins and banknotes :thumb up:
-
- Nieuw lid
Ik vroeg me al af of dit de insteek van het artikel wasleon voorn schreef: en ik denk erover om een fles jenever te kopen,
Misschien moet ik ook maar zo'n fles jenever kopen. Het blijft een grappige actie. Bovendien is een borrel op z'n tijd ook niet zo verkeerd.
En dat is nu net het vreemde, die prijzen wijzigen net zo goed niet me in het overzicht in de MUNTkoerier. Naar mijn idee plaatsen ze eens per jaar een aangepaste lijst en laten die iedere maand weer plaatsen. Ik heb ooit maanden teruggekeken en de prijzen bleven hetzelfde... En juist dat maakt een dergelijke lijst compleet zinloos, of je plaatst een actuele zoals je er boven zet, of je plaatst niets en dat betekend NEGEN bladzijdes minder VULLING!leon voorn schreef:vooral de gouden munten kunnen per maand
Ik zie ook hele slordige foutjes in de advertenties... MPO plaats de beursdata van januari in de MUNTkoerier van februari En Theo Peters laat een Spaanse 2 Euro CC van 2010 zien op de plek waar de 2 Euro CC van België van 2011 hoort te staan... Veel verder heb ik niet gekeken, maar die zaken vallen mij wel op en ik denk niet dat adverteren in de MUNTkoerier zo goedkoop is dat je maar wat plaatst of er en haastklus van maakt.
Het artikel van de Schotse munten (uit het hoofd, want ik heb hem nu niet bij de hand) is interessant, het artikel over de florYnen van de jenever... Ja leuk, maar dat is dan direct hét numismatische artikel van februari NAAST het hiervoor door mij benoemde gedeelte? Verder zie ik ook veel informatie welke regelrecht reclame is, zoals de omschrijving van het Leuchturmboekje... Vinden ze dat nu echt zo geweldig of heeft Leuchturm het zelf geschreven? Voor mij vallen de veiling voor- en nabeschouwingen hier ook onder. Ik vind ze erg leuk om te lezen, maar veel numismatische zaken staan er niet bij enkel een opsomming van feiten en daar leren we niets van. Ik kan dan ook een muntenboek doorbladeren. Daarnaast zijn de daar getoonde munten veelal onbetaalbaar voor de normale verzamelaar en blijft het dus enkel leuk om naar te kijken.
Ach zoals jullie wel zullen begrijpen word ik maandelijks minder enthousiast over de MUNTkoerier en heb ik het idee dat ik zo dom ben geweest dat ik betaald heb voor een reclamefolder, na augustus hoef ik mij niet meer te schamen, want dan houdt het voor mij op.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Heb helemaal met je eens! Heb ook zo uit. De veilingoverzichten vind dan leuk, maar dat kan ik ook wel doen(A) Maar vorige jaar heb paar intersante artikelen. Niet zoals jaren 70,80 en 90. Wauw daar staat veel info in! En leuk ook nog eens. Maar wie weet, wat maart ons brengt haha. Verslag van holland coin fair
Groetjes,
Maarten
Groetjes,
Maarten
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.