FDC Set Juliana 1973 Buitenland.

Koningin Juliana ☼ 1909 - † 2004
Regeerperiode: 1948 - 1980

Moderator: maarten89

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

FDC Set Juliana 1973 Buitenland.

Bericht door rtholen »

Onlangs aangekocht voor mijn verzameling.

Een erg leuk FDC setje van Koningin Juliana. Deze is destijds speciaal gemaakt voor verkoop richting de buitenlandse markt. Voorzien van de Nederlandse vlag, en verzegeld met originele zegels van 's Rijks Munt

Derhalve uiterst schaars.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Re: FDC Set Juliana 1973 Buitenland.

Bericht door sgtravel »

Leuk setje Ron,
in welke jaren zijn deze setjes uitgegeven.
Ik heb alleen de FDC setjes voor verkoop in Nederland
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Mooi setje, je bent weer lekker bezig de laatste tijd.
Maar waar is de rijksdaalder of zit hij achter de Nederlandse vlag?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

Er zijn in 1973 geen rijksdaalders geslagen.
Gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Op het moment dat ik een antwoord verstuurde had ik al zo'n vermoeden. Ik dacht bij mezelf dat er wel zo'n antwoord zou komen. Om eerlijk te zijn was ik gewoon te lui om even op te staan om in mijn catalogus te kijken want ik was net een uur met mijn euromunten bezig geweest.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Ilosab schreef:Op het moment dat ik een antwoord verstuurde had ik al zo'n vermoeden. Ik dacht bij mezelf dat er wel zo'n antwoord zou komen. Om eerlijk te zijn was ik gewoon te lui om even op te staan om in mijn catalogus te kijken want ik was net een uur met mijn euromunten bezig geweest.

Gr. Alfred
Het is je vergeven, als je met euromunten bezig bent geweest ben je even helemaal in droomland :angel:
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

Dat heb ik dus eerder met nederlands provinciaals of voc duiten.
gr Mark

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Gible schreef:
Ilosab schreef:Op het moment dat ik een antwoord verstuurde had ik al zo'n vermoeden. Ik dacht bij mezelf dat er wel zo'n antwoord zou komen. Om eerlijk te zijn was ik gewoon te lui om even op te staan om in mijn catalogus te kijken want ik was net een uur met mijn euromunten bezig geweest. Gr. Alfred
Het is je vergeven, als je met euromunten bezig bent geweest ben je even helemaal in droomland :angel:
Nou nee, ik was bepaald niet in dromenland maar moest goed nadenken hoe ik de euromunten van Nederland wilde hebben. Mijn ervaring is dat als ik twee dingen tegelijk doe dan gaat het op zeker mis. Dat heb ik trouwens met alles, hier op het forum heb ik in de afgelopen 11 maanden ook aardig wat blunders gemaakt. Dat heb je al snel als je een dagje ouder wordt. Maar ik had me vandaag voorgenomen om na thuiskomst met die munten aan de slag te gaan en dat moet dan ook gebeuren. Wat dat betreft ben ik een eigenwijs stuk vreten.
In ieder geval heb ik al mijn Hartberger schutbladen van Nederland (1999-2010) verwijderd (gaan volgende maand MP op) en vervangen door zwarte bladen. Munten komen beter uit, nemen minder plaats in en ik kon achteraan mijn coincards plaatsen.
Maar nu denk ik dan weer dat ik beter even in de catalogus had kunnen kijken of er wel een rijksdaalder van 1973 was geslagen want dan had het een aardige discussie gescheeld.

Gr. Alfred
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

Ilosab schreef:
Gible schreef:
Ilosab schreef:Op het moment dat ik een antwoord verstuurde had ik al zo'n vermoeden. Ik dacht bij mezelf dat er wel zo'n antwoord zou komen. Om eerlijk te zijn was ik gewoon te lui om even op te staan om in mijn catalogus te kijken want ik was net een uur met mijn euromunten bezig geweest. Gr. Alfred
Nou nee, ik was bepaald niet in dromenland maar moest goed nadenken hoe ik de euromunten van Nederland wilde hebben. Mijn ervaring is dat als ik twee dingen tegelijk doe dan gaat het op zeker mis. Dat heb ik trouwens met alles, hier op het forum heb ik in de afgelopen 11 maanden ook aardig wat blunders gemaakt. Dat heb je al snel als je een dagje ouder wordt. Maar ik had me vandaag voorgenomen om na thuiskomst met die munten aan de slag te gaan en dat moet dan ook gebeuren. Wat dat betreft ben ik een eigenwijs stuk vreten.
In ieder geval heb ik al mijn Hartberger schutbladen van Nederland (1999-2010) verwijderd (gaan volgende maand MP op) en vervangen door zwarte bladen. Munten komen beter uit, nemen minder plaats in en ik kon achteraan mijn coincards plaatsen.
Maar nu denk ik dan weer dat ik beter even in de catalogus had kunnen kijken of er wel een rijksdaalder van 1973 was geslagen want dan had het een aardige discussie gescheeld.

Ha Alf
Dee discussie is toch nogal meegevallen.
Je zegt dat je te lui was om in cattalogus te kijken en dat werd meteen geaccepteerd.
En ja dat ouder worden gaat van zelf endaar komen soms ook gebreken bij :wave:
Gr Mark

Gr. Alfred

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Ik ken vooralsnog alleen dit jaar. Dit is tevens pas het 2e exemplaar wat ik ooit ben tegen gekomen. Een minimale oplage dus.

Gelukkig was men destijds nog niet zo commercieel als nu. Men sloeg enkel munten, wanneer het betalingsverkeer hier specifiek om vroeg.
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

zeldzaam setje hoor! kom je bijna niet tegen! :klap: Oplage is 10.000 stuks. 1972 heeft ook oplage 2000 stuks en 1971 ben ik zelfs nog maar 1 keer tegen gekomen! Oplage van 1000 stuks!
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

maarten89 schreef:zeldzaam setje hoor! kom je bijna niet tegen! :klap: Oplage is 10.000 stuks. 1972 heeft ook oplage 2000 stuks en 1971 ben ik zelfs nog maar 1 keer tegen gekomen! Oplage van 1000 stuks!
Denk dat je in de war bent met de gewone fdc strips Maarten 8)
Deze set van Ron is speciaal gemaakt voor de buitenlandse markt en zal de oplage vele malen lager zijn aangezien ik er ook nog geen enkele van tegen ben gkomen
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

sgtravel schreef:
maarten89 schreef:zeldzaam setje hoor! kom je bijna niet tegen! :klap: Oplage is 10.000 stuks. 1972 heeft ook oplage 2000 stuks en 1971 ben ik zelfs nog maar 1 keer tegen gekomen! Oplage van 1000 stuks!
Denk dat je in de war bent met de gewone fdc strips Maarten 8)
Deze set van Ron is speciaal gemaakt voor de buitenlandse markt en zal de oplage vele malen lager zijn aangezien ik er ook nog geen enkele van tegen ben gkomen
Ooh ja grapje dat zie nu pas haha! Daar ken geen oplages van :klap:
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.

Terug naar “Koningin Juliana”