Munthandel Ritmeester

Plaats hier een bericht om een munten- en bankbiljettenhandelaren te promoten.
Forumregels
Deze rubriek kun je gebruiken om een handelaar te promoten. Geef wel even aan waarom je deze handelaar aanprijst. Enkel reclame maken in deze rubriek wordt niet gewaardeerd, deel ook actief mee in de andere rubrieken van het forum.
N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Munthandel Ritmeester

Bericht door N1ck »

Een positieve review van Munthandel Ritmeester :)

Op 31 December 2010 had ik hier een bestelling geplaatst voor alle Beatrix FDC-sets in 1x, zo kwam ik uit op 5,25 euro per setje, en dat is toch goedkoop. Ik had daarbij maar meteen dat doosje met die 2 dubbele koppen en de 2 euro CC van Italie 2010 besteld.

Op 3 januari werd mijn bestelstatus veranderd naar ''betaling ontvangen'' en op 5 januari veranderd naar ''bestelling verzonden''.
En toen kwam het wachten. Ik dacht eerst dat het aan de TNT lag, ik had ook al een paar mailtjes gestuurd naar Ritmeester maar ik kreeg helaas geen respons.

Vandaag, 2 weken later besloten te bellen en ik werd meteen verder geholpen. Het bleek dat hij 1 van de FDC sets niet op voorraad had, daarom duurde het zo lang, met zijn excuses erbij. Hij zei dat hij het gister had opgestuurd, en ik kreeg het inderdaad deze middag binnen, dus wellicht toch weer wat te vroeg gebeld :)

Ik had ook gelijk om een Track & trace nummer gevraagd, en gekregen. Maar wat stond er bij het afleveradres: huisnummer 18, i.p.v. nummer 1. Maar dit was gelukkig een foutje bij het postkantoor, bij het maken van het bonnetje (het invoeren van het adres in de computer), het adres is gewoon goed op het pakket geplakt, dus het is gewoon bij mij thuis bezorgd.

Dus mijn tip voor iedereen die hier had besteld, en de tip die ik hier ook heb gekregen: gewoon bellen. :)
Wat de gek er voor geeft.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Munthandel Ritmeester

Bericht door Munthunter »

Mooi dat ook deze zaken het forum bereiken. Enkel klagen is makkelijk, maar een positieve ervaring is zeer zeker ook welkom!

Op het forum is Ritmeester ook geregistreerd als Rotterdammer. Diverse keren aangeschreven om gebruikersnaam van www.rotterdammer.nl te veranderen in rotterdammer, maar tot op heden geen respons. Heb nu zelf zijn gebruikersnaam veranderd in 'Rotterdammer'. Heeft enkel hier zijn weblink achtergelaten helaas en is niet meer terug gekomen...

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck »

Wie weet leest hij wel mee hier op het forum maar plaatst hij enkel niets.
Als je inlogt kan je toch dat vinkje aanvinken van ''mij verbergen bij de ingelogde leden'' (ofzoiets), dan kan je ook niet zien wanneer hij voor het laatst is ingelogd :)
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

N1ck schreef:Wie weet leest hij wel mee hier op het forum maar plaatst hij enkel niets.
Als je inlogt kan je toch dat vinkje aanvinken van ''mij verbergen bij de ingelogde leden'' (ofzoiets), dan kan je ook niet zien wanneer hij voor het laatst is ingelogd :)
http://forum.munthunter.nl/memberlist.p ... file&u=289

Gr. Jeroen ;)
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck »

Ja er staat: ''laatste bezoek: -"
Dat streepje kan daar toch ook komen als je verborgen inlogt of nie :)
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Allemaal leuk en aardig dat alles goed is gekomen en het pakketje bezorgd is maar het had van meer service naar de klant getuigd als hij op het eerste mailtje gewoon een mailtje had teruggestuurd met een uitleg omtrent het niet in huis hebben van de bewuste set. Begrijp ik ook niet dat de bestelling begin januari werd vermeldt als zijnde " verstuurd " en achteraf bleek niet verstuurd te zijn. Je maakt je toch zorgen dat het niet wordt afgeleverd.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck »

Ilosab schreef:Allemaal leuk en aardig dat alles goed is gekomen en het pakketje bezorgd is maar het had van meer service naar de klant getuigd als hij op het eerste mailtje gewoon een mailtje had teruggestuurd met een uitleg omtrent het niet in huis hebben van de bewuste set. Begrijp ik ook niet dat de bestelling begin januari werd vermeldt als zijnde " verstuurd " en achteraf bleek niet verstuurd te zijn. Je maakt je toch zorgen dat het niet wordt afgeleverd.

Gr. Alfred
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Ik zou ook niet weten waarom, in de webshop stond dit setje wel ''in voorraad'. Dan zou je inderdaad niet de status al wijzigen op bestelling verzonden.Maar ja ben allang blij dat het na een telefoontje wel goed gekomen is.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Is mooi dat je tevreden bent en de ongerustheid is weggenomen maar zo hoort het niet. Jij bent de koper, jij hebt betaald dus jij verwacht een goede gang van zaken. Is toch van de gekke dat jij achter je bestelling aan moet gaan? Niet is irritanter (in mijn ogen) dan het niet beantwoorden van een mailtje. Valt bij mij in de categorie normen en waarden en het is toch een kleine moeite om iets terug te schrijven. En als het setje op zijn website staat vermeldt als zijnde in voorraad dan blijft hij op zijn website ook in gebreke.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck »

Ja ik kan je niet meer dan volledig gelijk geven, aan mijn kant waren de verplichtingen immers voldaan. Ik ben het ook met je eens dat een mailtje met het wel of niet op voorraad hebben van 1 of meerdere producten volstaan had. Gelukkig had hij wel een telefoonnummer, er zijn zat webshops die alleen maar een emailadres op hun website vermelden. Maar waar ik nu vooral niet over uit kan komen is waarom dan op 5 januari de status van mijn bestelling veranderd is naar bestelling verzonden, terwijl dat gister pas is gebeurd... dat is wel vervelend want ik denk dan dat het onderweg is en ik vrees alweer het ergste, dat de TNT het ergens is kwijt geraakt. Het direct geven van een track & trace nummer is dan ook geen overbodige luxe, maar ja er zijn meer webshops die dit niet doen.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ilosab schreef:Niet is irritanter (in mijn ogen) dan het niet beantwoorden van een mailtje. Valt bij mij in de categorie normen en waarden en het is toch een kleine moeite om iets terug te schrijven.
Kan best zijn, maar ik heb meerdere keren ervaren dat email niet altijd aankomt en ik ben daar zeker niet de enige in.
Veroordeel dus nooit iemand op het niet beantwoorden van email, het is een uiterst onbetrouwbaar communicatiemiddel.

Luit
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Het niet beantwoorden van een email of niet lezen waar het over gaat is de trend van deze tijd. Het getuigt niet van respect om een mailtje niet te beantwoorden. Een bestelling via email wordt zonder pardon in behandeling genomen want dat zijn verdiensten maar een simpele vraag wordt meestal onbeantwoord gelaten en de ontvangende partij wordt in onzekerheid gehouden.
Mijn vrouw heeft vanaf 1 september tot half december een kleine 100 sollicitatie emails gestuurd op vacatures. Nog niet de helft werden beantwoordt. Het spijt me maar dan ligt het niet aan dit communicatiemiddel maar aan de fatsoensnormen van de ontvanger. Ik kan me daar ontzettend kwaad over maken en zou het liefst ieder bedrijf wat niet reageert opbellen en de huid volschelden maar als ik daar aan zou beginnen dan wordt het een dagtaak.
Ik houd ervan als er van beide kanten normaal gecommuniceerd wordt. Een perfecte transaktie via MP of eBay of website is voor mij altijd geslaagd na koop of verkoop van een item als de desbetreffende koper even een berichtje van ontvangst stuurt dat het gekochte in goede staat is gearriveerd. Zijn beiden tevreden toch? En is het versturen van een mailtje nu echt zoveel moeite?

Gr. Alfred

Ps.: Per 1 februari heeft mijn vrouw een baan als projectapotheker in het LUMC, heeft maar 5 maanden geduurd.
$and€r Virgin Islands (Brit)
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Ilosab schreef: Ik kan me daar ontzettend kwaad over maken en zou het liefst ieder bedrijf wat niet reageert opbellen en de huid volschelden
En je had 't over respect en fatsoen normen... :D :wink:

De helft is natuurlijk wel een magere score die terug reageert.. maar volgens mij is les 1 in solliciteren altijd even opbellen of de mail/brief is ontvangen en nog 1 en ander toe te lichten .. enfin, d'r is succes geboekt en proficiat met de nieuwe job..
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

$and€r schreef:
Ilosab schreef: Ik kan me daar ontzettend kwaad over maken en zou het liefst ieder bedrijf wat niet reageert opbellen en de huid volschelden
En je had 't over respect en fatsoen normen... :D :wink:
De helft is natuurlijk wel een magere score die terug reageert.. maar volgens mij is les 1 in solliciteren altijd even opbellen of de mail/brief is ontvangen en nog 1 en ander toe te lichten .. enfin, d'r is succes geboekt en proficiat met de nieuwe job..
Nou, les 1 is bij mij niet bekend. Als een bedrijf een vacature plaatst op internet en schrijft dat je via email moet reageren dan dienen zij daarop te reageren en niet nogmaals navragen of e.e.a. wel is aangekomen. En via de meegestuurde cv kunnen ze alles lezen. Eventueel een afwijzings mail is beter dan geen mail.
Het gaat er bij mij gewoon om dat men (in het algemeen) dient te reageren op een verstuurde mail. En zeker in het geval van Nick nadat hij een bestelling had geplaatst, had betaald en de bestelling als verzonden had genoteerd wat niet waar was.

Gr. Alfred
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Herman schreef: Natuurlijk valt er wel eens wat door de mand, maar dat gebeurd met alle communicatiemiddelen.
Uit ervaring weet ik dat dat vaker is dan bij de meeste andere communicatiemiddelen, het percentage brieven dat aankomt is bijvoorbeeld groter.
Ik heb dit doordat ik zelf verscheidene email adressen heb en ook mijn zoontje van 9 het wel eens leuk vind om een email aan mij te sturen, aan den lijve ondervonden en kan dus uitsluiten dat de email niet ontvangen of niet verzonden is.

En van Kees Ritmeester weet ik dat hij bij problemen liever even gebeld wordt, vandaar ook mijn advies om even te bellen :wink:

Luit
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Tenzij de handelaar ook broden verkoopt natuurlijk...
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

llinde schreef:En van Kees Ritmeester weet ik dat hij bij problemen liever even gebeld wordt, vandaar ook mijn advies om even te bellen :wink: Luit
Luit, dat weet jij maar dat weet een ander niet. Of het moet zo zijn dat het op zijn website vermeldt staat. In dit geval moet het contact toch van hem uitgaan en niet van de koper?

Gr. Alfred
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Alfred,

als hij zich er van bewust is dat er iets niet goed gaat, dan moet het contact inderdaad van hem uitgaan, maar iedereen kan iets vergeten of een levering kan zoekraken en dan is weken lang ongeduldig wachten en de zorgen op een forum uitspreken niet de handigste oplossing. Even een telefoontje is dan toch zo gebeurd? Natuurlijk zou dan in een perfecte wereld niet nodig zijn, maar door het niet te doen, haal je je een hoop onnodige stress op de hals.
Als je zaken doet met een internethandelaar die geen telefoonnummer opgeeft ligt het anders, maar daarom probeer ik ook te voorkomen om daar zaken mee te doen.

Luit
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Oké, nu zijn we het eens met elkaar :D

Gr. Alfred
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ik heb met deze verkoper goede ervaringen gehad, één keer liet iets op zich wachten en toen gewoon gemailt en antwoordt op mijn mail terug gehad.
Voor mij is het heel simpel, ik wil wel bellen maar kan niet niet bellen (slechthorend) daarom ben ik heel blij met e-mail.

Gr. Willem
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Ik heb veel goed over deze man gehoord, maar er zijn ook minde mooie revieuws. Omdat hij een leuk assortiment munten voor mooie prijzen heeft, heb ik via catawiki een proefbestelling gedaan.

Helaas is deze nooit aangekomen en hoor ik ook niks meer op mijn e-mails.

Jammer. Hij had een goede leverancier kunnen zijn. Geld kwijt en nog steeds mijn verzameling Suriname niet compleet.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

janssenfrank schreef:Ik heb veel goed over deze man gehoord, maar er zijn ook minde mooie revieuws. Omdat hij een leuk assortiment munten voor mooie prijzen heeft, heb ik via catawiki een proefbestelling gedaan.

Jammer. Hij had een goede leverancier kunnen zijn. Geld kwijt en nog steeds mijn verzameling Suriname niet compleet.

raar, cees reageert altijd netjes op mails. heb je contact via cata gehad of gewoon via zijn normale email? munten@rotterdammer.net

valt me wel op dat zijn gewone site al heel lang niet meer is bijgewerkt........ strange :dizzie:
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Als ik op de link druk die op de eerste pagina sta van dit topic kom ik bij Vakgarage van Marrewijk uit.... :wtf:
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

janssenfrank schreef:Ik heb veel goed over deze man gehoord, maar er zijn ook minde mooie revieuws. Omdat hij een leuk assortiment munten voor mooie prijzen heeft, heb ik via catawiki een proefbestelling gedaan.

neozion schreef: raar, cees reageert altijd netjes op mails. heb je contact via cata gehad of gewoon via zijn normale email? munten@rotterdammer.net

valt me wel op dat zijn gewone site al heel lang niet meer is bijgewerkt........ strange :dizzie:
Ik heb zijn gewone mailadres gebruikt, dat hij ook op catawiki gebruikt.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Diocol Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Diocol »

janssenfrank schreef:

neozion schreef: raar, cees reageert altijd netjes op mails. heb je contact via cata gehad of gewoon via zijn normale email? munten@rotterdammer.net

Ik heb zijn gewone mailadres gebruikt, dat hij ook op catawiki gebruikt.
Probeer eens www.rotterdammer.net dan lukt het wel
munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 »

heb ik ook wel eens gehad dat er niet werd gereageert op de mails die ik stuurde uit eindelijk toch met spullen gekregen

later nog eens besteld omdat het zo goedkoop was en toen was de service top dezelfde dag werd het nog bezorgt hij kwam het persoonlijk aan de deur afgeven.
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten

Terug naar “Munten- en bankbiljettenhandelaren”