2010 De Nationale Parken van de USA
Moderators: koenmunten, Willem
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
-
- Volledig lid
Re: 2010 De Nationale Parken van de USA
Zal ik doen, maar ik wacht even totdat ik de munten heb ontvangen. Dan heb ik pas een goed beeld van de handelaar en kan ik echt een goed onderbouwde mening geven. Aan de andere kant, via www.ebay.com kan je ze zelf denk ik ook wel vinden (als je weet hoe je moet zoeken ).
-
- Volledig lid
Inmiddels zijn er munten binnen en kan ik dus ook een oordeel geven. Voor foto's verwijs ik naar de thread 'Aanwinsten week 11' in het Nieuwe aanwinsten-forum.
Ik heb van gebruiker ken3632 de zilveren proofset 2010 gekocht. Snel verzonden, netjes verpakt, eigenlijk zoals je mag verwachten van een Ebay-transactie.
Van jcm_coins heb ik twee losse munten gekocht. Ook deze waren snel verzonden en netjes verpakt. De munten zagen er goed uit.
Momenteel ben ik bezig met newmarshallntown. Na een vraag te hebben gesteld kreeg ik zeer snel antwoord, nu hopen dat de rest ook zo goed is.
Een ding kan ik in ieder geval wel zeggen: de munten zijn mooier dan ik had gedacht. Echt geweldig mooie munten! Mijn eerste verzamelmunten anders dan de euromunten en meteen een instant hit!
Ik heb van gebruiker ken3632 de zilveren proofset 2010 gekocht. Snel verzonden, netjes verpakt, eigenlijk zoals je mag verwachten van een Ebay-transactie.
Van jcm_coins heb ik twee losse munten gekocht. Ook deze waren snel verzonden en netjes verpakt. De munten zagen er goed uit.
Momenteel ben ik bezig met newmarshallntown. Na een vraag te hebben gesteld kreeg ik zeer snel antwoord, nu hopen dat de rest ook zo goed is.
Een ding kan ik in ieder geval wel zeggen: de munten zijn mooier dan ik had gedacht. Echt geweldig mooie munten! Mijn eerste verzamelmunten anders dan de euromunten en meteen een instant hit!
-
- Globale moderator
Dat vind ik dus ook. Ben sinds vorig jaar begonnen met billion munten en de state quarters van Amerika. Voordeel van de state quarters is dat je voor een leuk bedrag hele mooie munten hebt.Cygnum schreef:Een ding kan ik in ieder geval wel zeggen: de munten zijn mooier dan ik had gedacht. Echt geweldig mooie munten! Mijn eerste verzamelmunten anders dan de euromunten en meteen een instant hit!
Groeten Paul
-
- Volledig lid
Inmiddels heb ik nog een aantal munten binnengekregen van andere handelaren uit de VS, en ook daar ben ik zeer over te spreken. Vooral jaspracoins (heeft ook een website) ben ik zeer over te spreken. Vriendelijk, snel, top gewoon. Newmarshallntown hanteert een iets andere methode wat betreft verpakking (geen 2x2 munthouder, maar een plastic omhulsel), maar doet zijn uiterste best om schade aan de munt te voorkomen. Het ziet er nog mooi uit ook. Bovendien: een deel cashback via een terugbetaalsysteem (wat eerlijk gezegd ook wel mag gezien de hoge verzendkosten).
Als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is, zul je zien dat er ook genoeg verkopers zijn die gratis naar Nederland verzenden.Cygnum schreef: Bovendien: een deel cashback via een terugbetaalsysteem (wat eerlijk gezegd ook wel mag gezien de hoge verzendkosten).
Gr. Willem
-
- Volledig lid
De verkopers die ik voor mijn verzameling tegen ben gekomen op Ebay hebben dat allen niet. Er zijn er wel die dat doen ja, maar die verkopen niet wat ik nodig heb Vaak zijn de verzendkosten wel goed te doen, maar het ging juist om die ene verkoper, die was best duur.Willem schreef:Als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is, zul je zien dat er ook genoeg verkopers zijn die gratis naar Nederland verzenden.Cygnum schreef: Bovendien: een deel cashback via een terugbetaalsysteem (wat eerlijk gezegd ook wel mag gezien de hoge verzendkosten).
Gr. Willem
-
- Globale moderator
Afgelopen maandag is nummer 2 van 2011 uitgegeven voor de circulatie!
groeten Paul
groeten Paul
-
- Lid
Hoezo joepie? Dit is geldklopperij van het zuiverste water en heeft niks meer met munten verzamelen te maken maar is gewoon metaalhandel. Zowel Amerika als Canada zijn pakweg na het jaar2000 volledig doorgeslagen in het uitgeven van diverse denominaties (vooral 25 cent) met langlopende series afbeeldingen. Reden voor mij om mijn verzameling van beide landen vanaf het jaar2000 te stoppen; een mooi rond jaartal. Er zijn van beide landen genoeg interessante munten uit vroegere perioden die nog echt de naam munt verdienen.grivnagozer schreef:krijgen allemaal een eigen 25 cents stuk. tussen 2010 en 2021 worden 56 kwartjes uitgegeven met de letters D en P. Joepie!
Tip voor degenen die ze desondanks toch willen hebben: zorg ervoor dat je een vast ruilcontact in Amerika krijgt. Zo heb ik daar iemand gevonden die gek is van euromunten; we versturen over en weer munten waar we interesse in hebben, zonder portokosten te verrekenen en zonder winstbejag. Zo blijft de hobby leuk. Zulke contacten vind je per definitie niet via eBay, maar probeer eens een Amerikaans of Canadees muntenforum.
Groet,
Jan
Jan
-
- Senior lid
welk amerikaans muntforum raad je zo aan? thx!
-
- Lid
www.coincommunity.com is een goed vertrekpunt, daar vind je ook links naar andere forums.chrisS schreef:welk amerikaans muntforum raad je zo aan? thx!
Groet,
Jan
Jan
-
- Senior lid
Jan bedankt!
Als iemand ervaring heeft met goeie handelaars in de VS, mag je deze altijd doorgeven. Alvast bedankt.
Als iemand ervaring heeft met goeie handelaars in de VS, mag je deze altijd doorgeven. Alvast bedankt.
-
- Lid
Ook de moeite waard: www.worldcoingallery.com, opgezet door Don Norris. Klik op de link naar coin trading system waar je veel ruilcontacten kunt vinden. Met Don zelf heb ik goede ervaringen.
Groet,
Jan
Jan
America the Beautiful Quarters 2012
Het programma voor 2012
El Yunque National Forest - Puerto Rico
Chaco Culture National Historical Park - New Mexico
Acadia National Park - Maine
Hawai'i Volcanoes National Park - Hawaii
Denali National Park and Preserve - Alaska
Gr. Willem
El Yunque National Forest - Puerto Rico
Chaco Culture National Historical Park - New Mexico
Acadia National Park - Maine
Hawai'i Volcanoes National Park - Hawaii
Denali National Park and Preserve - Alaska
Gr. Willem
Re: America the Beautiful Quarters 2012
Bedankt voor het plaatsen, Willem!
Wordt weer een prachtige toevoeging aan de collectie.
Bernard
Wordt weer een prachtige toevoeging aan de collectie.
Bernard
Re: America the Beautiful Quarters 2012
Bernard,
Inderdaad, ik kan niet wachten om deze serie in het zilver aan te schaffen.
Gr. Willem
Inderdaad, ik kan niet wachten om deze serie in het zilver aan te schaffen.
Gr. Willem
-
- Globale moderator
Deze zullen ook op de zilveren 5 ounce munten komen te staan.
Voor dat topic: Klik hier.
Het zijn wel erg mooie ontwerpen voor 2012!
De uitgifte datums:
Voor dat topic: Klik hier.
Het zijn wel erg mooie ontwerpen voor 2012!
De uitgifte datums:
groeten PaulFederal Reserve Bank Services schreef:
El Yunque National Forest Quarter - January 23
Chaco Culture National Historical Park Quarter - April 2
Acadia National Park Quarter - June 11
Volcanoes National Park Quarter - August 27
Denali National Park Quarter - November 5
-
- Globale moderator
De kandidaten voor 2013!
New Hampshire - White Mountain (National Forest)
Ohio - Perry’s Victory and International Peace Memorial
Nevada - Great Basin (National Park)
Maryland - Fort McHenry (National Monument and Historic Shrine)
South Dakota -Mount Rushmore (National Memorial)
Groeten Paul
New Hampshire - White Mountain (National Forest)
Ohio - Perry’s Victory and International Peace Memorial
Nevada - Great Basin (National Park)
Maryland - Fort McHenry (National Monument and Historic Shrine)
South Dakota -Mount Rushmore (National Memorial)
Groeten Paul
-
- Volledig lid
We gaan weer mooie jaren tegemoet, dat is een ding wat zeker is!
-
- Globale moderator
Voor 2013 zijn er voor twee munten nieuwe stemrondes.
Dit zijn de ontwerpen waaruit gekozen kan worden:
2013 Perry's Victory and International Peace Memorial Quarter Design Candidates
Fort McHenry National Monument and Historic Shrine Quarter Design Candidates
Groeten Paul
Dit zijn de ontwerpen waaruit gekozen kan worden:
2013 Perry's Victory and International Peace Memorial Quarter Design Candidates
Fort McHenry National Monument and Historic Shrine Quarter Design Candidates
Groeten Paul
-
- Senior lid
Toch indrukwekkend als je ziet hoeveel detail er geprobeerd wordt op de munt te zetten, als je het vergelijkt met "onze" 2 Euromunten.
Misschien ook nog leuk te vermelden is dat vanaf dit jaar ook San Francisco circulatiemunten slaat, dus een 3e munt erbij voor de circulatiemunten verzamelaars....
Misschien ook nog leuk te vermelden is dat vanaf dit jaar ook San Francisco circulatiemunten slaat, dus een 3e munt erbij voor de circulatiemunten verzamelaars....
123
-
- Globale moderator
De ontwerpen voor 2013!
White Mountain
Perry's Victory
Great Basin
Fort McHenry
Mount Rushmore
Groeten Paul
White Mountain
Perry's Victory
Great Basin
Fort McHenry
Mount Rushmore
Groeten Paul
Bedankt voor de update Paul, ik had de plaatjes ook al, maar vergeten te plaatsen. Heb de serie van 2012 ook nog niet gekocht, dus maar gelijk bestellen samen met die van 2013.
Gr. Willem
Gr. Willem
NOg steeds joepie, dat dit schrijfseltje zich zelf ontwikkelt tot een goed gelezen tijdsbeeld in het jaar 2021. ZElf heb ik ze nu van 2010 en 2011 compleet, met die vermelding dat ze gewoon netjes uit de circulatie zijn gehaald en dus unc/bijna unc te beschouwen zijn. SOmmigen bescouwen dit als geldklopperij, maar feit is we dat de helft van de USA-bevolking bezig is te hoarden, d.w.z. bewust de 25 cents onttrekken uit de circulatie. HEt is een laagdrempelig en betaalbaar initiatief om mensen bewust te maken van hun eigen geschiedenis en natuurschoon, en zodoende vind ik het een aanrader om nieuwe mensen te interesseren voor cultuurgoed, want uit massawaar worden altijd nieuwe collectors geboren. IN tegenstelling tot de commemorative 2 euro's alhier, blijven de quarters ook over 50 jaar nog een gezocht item, niet uit beleggingsoogpunt doch uit opstap naar een leuke wereldcollectie; je beleeft een hoop lol aan iets wat gewoon weinig kost.
-
- Globale moderator
De kandidaat ontwerpen voor 2014!
Tennessee - Great Smoky Mountains (National Park)
Virginia - Shenandoah (National Park)
Utah - Arches (National Park)
Colorado - Great Sand Dunes (National Park)
Florida - Everglades (National Park)
groeten Paul
Tennessee - Great Smoky Mountains (National Park)
Virginia - Shenandoah (National Park)
Utah - Arches (National Park)
Colorado - Great Sand Dunes (National Park)
Florida - Everglades (National Park)
groeten Paul
-
- Senior lid
White Mountain is inmiddels al even beschikbaar met slagplaatsen D, P en S.
O.a. bij ons in de webshop los te bestellen en als setje (bij aanbiedingen).
O.a. bij ons in de webshop los te bestellen en als setje (bij aanbiedingen).
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!