Nieuwjaarswens 's Rijksmunt.

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Nieuwjaarswens 's Rijksmunt.

Bericht door rtholen »

Vanuit dit topic wil ik jullie het allerbeste wensen voor het komende jaar, zowel prive als op numismatisch vlak.

Voor mij was het een slecht jaar, een schaduw overheerste. Mijn vader overleed in augustus en er moest zakelijk gezien in mijn bedrijf een nieuwe koers worden uitgezet, wat niet zomaar zonder slag of stoot lukte.

Een en ander is dan ook tot uiting gekomen in het matige aantal postings van mijn hand, dit 2e halfjaar.
Mijn goede voornemen zal dan ook zijn om meer te schrijven en te laten zien in 2011.

Natuurlijk hoort ook bij de jaarwisseling een numismatisch item. Daarom een afbeelding van de nieuwjaarswens uit 1991, welke de medewerkers destijds van 's Rijksmunt ontvingen. Onder andere getekend door de muntmeester, Dhr. van Draanen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Re: Nieuwjaarswens 's Rijksmunt.

Bericht door koiboyke »

Hallo Ron
Dan wil ik je nog ff condoleren met het verlies.
Ik hoop dat je het allemaal een plekje hebt kunnen geven.
Ik wens jou en familie veel sterkte en tevens een goed 2011.

DAt er maar veel mooie aanwinsten van jou hand mogen volgen.
Ik zioe ze met plezier tegenmoet.
Gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Beste Ron,

Je had het mij al verteld, maar nogmaals wens ik jou en je familie heel veel sterkte toe met het verlies van je vader. Voor zover als ik snel even kon zien is de ingeslagen koers van de zaak de juiste geweest en wens ik je daar ook heel veel succes mee in 2011.

Ik hoop dat 2011 voor jou op numismatisch vlak nog veel zal brengen en dat de collectie mag uitbreiden en dat we er af en toe hier een item uit zien. Wat je allemaal hebt laten zien is natuurlijk een schitterende voorbode op wat nog gaat komen. Want ik geloof niet dat je al klaar bent met deze collectie ;)

Ik wens jou, je familie en vrienden hele fijne feestdagen toe en natuurlijk ook alvast een prachtig en gezond 2011.

Vriendelijke groeten,

Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ron,

Soms zit het mee en soms zit het tegen. In jouw geval heb je een waardeloos jaar gehad, zeker gezien het verlies van een dierbare. Er wordt vaak gezegd dat het leven verder gaat en je er mee moet leven. Nou Ron, als je een goede band met je vader hebt gehad dan vergeet je dat nooit. Je geeft het een plaatsje maar haalt het toch vaak weer naar voren. Mijn vader is ruim 40 jaar geleden overleden en ik heb er nog steeds moeite mee. Aan de andere kant is het ook vervelend dat je met je eigen zaak een andere richting moest opgaan maar het positieve daarvan is dat je je gedachten kon verzetten en hart en ziel in je bestaansrecht kon gooien.
Ik hoop voor jou en je familie dat 2011 een geweldig jaar wordt, en dan heb ik het niet over het numismatische vlak want dat is op zo'n moment even bijzaak.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

He Ron,

Bedankt voor deze nieuwjaarsgroet en openheid. Ik wens je gezellige feestdagen toe, maar dat zal vast dit jaar ook moeilijke momenten met zich meebrengen, waar ik je sterkte voor toewens.

Ook voor mij was dit een zwart jaar, ik heb helaas een scheiding moeten doorlopen. Ben daar wel redelijk goed uitgekomen, ik kan blijven wonen waar ik woon en heb een goed coouderschap voor de kinderen, maar het is toch niet wat je jezelf toewenst. Net als bij jou met de zaken die je beschreven hebt.

Ik hoop dat 2011 ons (en de rest van de forumleden natuurlijk ook :D ) meer voorspoed gaat brengen.

Groeten Koen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

koenmunten schreef:Ook voor mij was dit een zwart jaar, ik heb helaas een scheiding moeten doorlopen. Ben daar wel redelijk goed uitgekomen, ik kan blijven wonen waar ik woon en heb een goed coouderschap voor de kinderen, maar het is toch niet wat je jezelf toewenst. Groeten Koen
Koen, ook dat is iets wat je elkaar niet toewenst want je begint een huwelijk om samen een gezin op te bouwen en samen oud te worden. Ik ben blij dat je er goed bent uitgekomen en je een goede regeling hebt getroffen v.w.b. de kinderen. In mijn ogen is dat heel belangrijk en ik ben blij dat je dat schrijft. Waarom zul je je afvragen? Voordat ik dit jaar in het huwelijk ben getreden had ik ook een eerder huwelijk, ook gestrand. Huis kwijt, inboedel kwijt en kinderen kwijt, 15 jaar niet meer gezien. En dan staan ineens je 2 dochters voor de deur en komen je vertellen dat ze er achter zijn gekomen wat er in het verleden is gebeurd. Het verbaasde me dat ze wisten waar ik woonde. Het werd een memorabele avond, zeker gezien het feit dat ze niet wisten dat ik het merendeel van die 15 jaar vaak bij hun school heb gestaan om maar een glimp op te vangen. Na een scheiding zijn je kinderen het belangrijkste in je leven, nooit vergeten Koen. Ik heb mijn 15 jaar durende frustratie afgeworpen d.m.v. een nieuw huwelijk met een lieve vrouw en met 2 gezegende kleinkinderen van beide dochters. En die krijgen nu wat ik hun moeders door omstandigheden nooit heb kunnen geven. En bedenk wel, de armen van een kind om je nek staan niet in verhouding tot een numismatische aanwinst. Als ik met de kleinkinderen bijvoorbeeld naar het Dolfinarium ga dan heb ik daar meer plezier van dan van de aanschaf van bijv de 2 euro CC Grace Kelly, met geen geld te betalen. Misschien reageer ik een beetje sentimenteel maar als het om kinderen gaat dan raakt iemand bij mij een gevoelige snaar.
Fijne dagen Koen, hopelijk met je kinderen en houd ze in ere.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Alfred,

Bedankt voor je mooie en persoonlijke reactie. Ik ben het helemaal met je eens! Dat was voor mij ook het belangrijkste dat ik bij de scheiding wilde 'binnenhalen" een goed coouderschapsplan voor de kids en dat is gelukkig gelukt. Ook kon ik in het huis blijven blijven wonen, wat ook belangrijk is voor de kids als vertrouwde basis.
fijn dat het uiteindelijk weer goed gekomen is met je dochters, maar die verloren jaren kun je nooit meer overdoen.
Nu dus extra genieten van het contact en de kleinkinderen! Tja en hoe belangrijk muntjes soms lijken het vals allemaal in het niet als de echt belangrijke dingen in het leven even op losse schroeven staan...

groeten koen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Terug naar “Munten algemeen”