Schatvondstje 06-11-2010

Heb je vragen over de munt die je hebt gevonden? Wil je iets laten zien? Plaats het hier!

Moderator: koiboyke

Coinshooter
Donateur
Donateur

Schatvondstje 06-11-2010

Bericht door Coinshooter »

Hoi :)

Vorige week ben ik eens gaan zoeken op een plaats waar gegraven wordt t.b.v. een nieuwe woonwijk. De archeologische opgraving die heeft plaatsgevonden is reeds afgelopen en de werklieden zijn dan al druk bezig met het uitgraven van de wegen en de riolering die daarin moet komen.

Na een halfuurtje zoeken is de tussenstand al 6 munten en wat leuke voorwerpen. Wanneer ik aan het uitgegraven wegcunet begin, vallen daar de vondsten wat tegen. Maar je weet nooit he, dus toch maar doorgaan. Opeens krijg ik tussen de weinige ijzergeluiden een mooie heldere toon in mijn koptelefoon. Zoals gewoonlijk de schop de grond in. Het voorwerp bevind zich in de klot grond die voor me op de grond ligt.

Voorzichtig breek ik de klot open en er rolt een zilverkleurig schijfje uit. Ik raap het op en zie gelijk dat het een munt is. Wat? één munt, nee het zijn er 2. Duidelijk is al wel dat één van beide een spaanse reaal zal zijn. Omdat het aan 1 kant blinkt vermoed ik dat het maar 1 helft is.
Met mijn detector zwaai ik nog eens over de klot grond die inmiddels uit elkaar is gevallen. En ja hoor nog steeds een heldere toon. Al snel heb ik deel twee ook gevonden.

Er zitten nog restanten van de originele verpakking op de munten vast. Dus ik kan al wel de conclusie trekken dat ik alle munten uit het beursje gevonden heb.
Wow wat een supergevoel geeft dit zeg!!!
Thuisgekomen voorzichtig met een oude tandenborstel het zand eraf gewassen. Blijkt dat het beursje 6 munten bevat.

Heb er natuurlijk ook gelijk foto's van gemaakt. En nu kunnen jullie dus ook meegenieten van deze ongereinigde vondst.
Wanneer ze schoon en gedetermineerd zijn, worden ze uiteraard aangemeld.

Groetjes,
Bas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Schatvondstje 06-11-2010

Bericht door Ilosab »

Gefeliciteerd met je nieuwe vondsten. Alleen al dat beursje vind ik geweldig en ik kijk nu al uit naar de foto's die je gaat plaatsen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

Dit zijn vondsten waar iedereen van ligt te dromen.
Maak ze maar mooi schoon en plaats de foto,s maar.
Ben reuzen benieuwd.
Gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Coinshooter
Donateur
Donateur

Bericht door Coinshooter »

Yes, Yes, Yes, Eindelijk. :D
Gisteren ondanks de sneeuw de munten opgehaald bij het restauratie atelier.
Aangezien ze hardnekkig aan elkaar gekoekt waren, zijn ze er toch goed doorheen gekomen. Jammer dat er een paar in een mindere kwaliteit bijzijn, maar dat mag de pret niet drukken. Ze zijn allemaal wel te determineren denk ik.
Binnenkort eens contact opnemen met het Geld- en Bankmuseum in Utrecht voor determinatie en aanmelding.
Het determineren kan eindelijk gaan beginnen. :angel:
(Heb even snel foto's gemaakt met de telefoon bij lamplicht. Niet echt geweldig dus. Betere gaan nog wel volgen.)

Groetjes,
Bas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi »

Hey Bas,

Eindelijk de munten terug!! Vindt ze er nog goed uitzien, zeker tov hoe dat ze gevonden zijn :klap:

Ze moeten goed te determineren zijn, dus ik zou zeggen maak een paar mooie plaatjes en plaats ze op het forum, denk dat je snel genoeg een antwoordt zult krijgen.

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Bij het geldmuseum hebben ze toch iedereen met numismatische kennis ontslagen, dus hier maak je meer kans..
Grt, Robin
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
andres

Bericht door andres »

Wat een leuke vondst :thumb up: Bas
Als je van iedere munt de diameter en het gewicht erbij vermeld , komen we er hier op het forum, wel uit
met de determinatie.

Terug naar “Muntvondsten”