Logo

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Logo

Bericht door Munthunter »

Hallo allemaal,

Zijn er onder de leden mensen die wat handig zijn met photoshop, paintshop, fireworks, etc.?

Ik zou graag een ander logo plaatsen om diverse redenen.
Ik vind het huidige logo mooi, maar zou het mooi vinden als het logo door middel van transparantie in het blauwe veld valt.

Zie bijvoorbeeld dit koiforum eens en kijk hoe de Koi's opgaan in de blauwe balk ► http://www.japanesekoiforum.nl

Ik zou dit ook erg mooi vinden op ons forum, natuurlijk niet met de Koi's ;)

Misschien ook de verschillende onderwerpen die het forum behandeld wat meer naar voren laten komen, dus ook wereldmunten, biljetten e.d en niet enkel de euro... Maar alles weer niet té druk.

Ik hoor het graag van jullie

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
sebastiaan1995

Re: Logo

Bericht door sebastiaan1995 »

Handig met photoshop ben ik wel, en dit is ook niet eens zo lastig.
Alleen nu is er in de header een logo geplakt, de naam van het forum en een zoekbalk.
op dat koiforum is de hele header het logo. Dat is het verschil :)

of ik zit fout :lol:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Als je daar inlogt zie je ook de zoekbalk, deze is verborgen voor gasten.

De tekst die hier 'Hét Munten en Bankbiljetten Forum' dubbel staat is daar hetgeen over de Koi en de japanse tekst.
Het staat hier dubbel omdat de tekst wordt getoont in zoeksites als Google en dat vindt dus beter ;) De tekst laat ik dus staan, maar die zou mogen verdwijnen in het logo.

Gr. Jeroen
sebastiaan1995

Munthunter schreef:Als je daar inlogt zie je ook de zoekbalk, deze is verborgen voor gasten.

De tekst die hier 'Hét Munten en Bankbiljetten Forum' dubbel staat is daar hetgeen over de Koi en de japanse tekst.
Het staat hier dubbel omdat de tekst wordt getoont in zoeksites als Google en dat vindt dus beter ;) De tekst laat ik dus staan, maar die zou mogen verdwijnen in het logo.

Gr. Jeroen
maar dan kan het logo dus wel breder gemaakt worden?
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

sebastiaan1995 schreef:Maar dan kan het logo dus wel breder gemaakt worden?
Ja, maar het moet ook weer niet té breed worden gezien de leden met een kleiner scherm.
sebastiaan1995

Munthunter schreef:
sebastiaan1995 schreef:Maar dan kan het logo dus wel breder gemaakt worden?
Ja, maar het moet ook weer niet té breed worden gezien de leden met een kleiner scherm.
en de gehele blauwe balk is "in te kleuren" ?
Stuur anders maar even de maten van het stuk dat opgevuld kan worden.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Dat zou theoretisch geheel in te vullen zijn, maar ik wil misschien nog buttons verwerken onderaan in deze blauwe balk, zoals ook op het forum over de Koi die ik als voorbeeld liet zien.

Misschien kan ik de zoekbalk ook verplaatsen tussen de balk van FAQ, Leden, Afmelden/Aanmelden en het bericht... dan is die er ook weg.

Maar ik denk dat het logo niet te groot moet worden, gezien kleinere schermen ook prettig moeten kunnen werken.

Gr. Jeroen
sebastiaan1995

Het is een beetje lastig vind ik om te typen wat ik precies bedoel :lol:
Ik denk er even over na en dan kom ik er morgen op terug :wink:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Is goed hoor ;)
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Als je toch een nieuw logo gaat maken zou ik toch andere munten of bankbiljetten in het logo gaan gebruiken er zijn wel mooiere munten of bankbiljetten dan de euro toch.
En dan het logo over de hele lengte van de pagina dan kunnen er ook meerdere soorten munten of bankbiljetten op.

Gr. Willem
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Willem schreef:Als je toch een nieuw logo gaat maken zou ik toch andere munten of bankbiljetten in het logo gaan gebruiken er zijn wel mooiere munten of bankbiljetten dan de euro toch.
En dan het logo over de hele lengte van de pagina dan kunnen er ook meerdere soorten munten of bankbiljetten op.

Gr. Willem
Zoals ik al schreef ;)
Munthunter schreef:Misschien ook de verschillende onderwerpen die het forum behandeld wat meer naar voren laten komen, dus ook wereldmunten, biljetten e.d en niet enkel de euro... Maar alles weer niet té druk.
Gr. Jeroen
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Munthunter schreef:
Willem schreef:Als je toch een nieuw logo gaat maken zou ik toch andere munten of bankbiljetten in het logo gaan gebruiken er zijn wel mooiere munten of bankbiljetten dan de euro toch.

Gr. Willem
Zoals ik al schreef ;)
Munthunter schreef:Misschien ook de verschillende onderwerpen die het forum behandeld wat meer naar voren laten komen, dus ook wereldmunten, biljetten e.d en niet enkel de euro... Maar alles weer niet té druk.
Gr. Jeroen
Het zal ook wel weer niet zo zijn, zit ik weer met mijn neus te lezen :lol:

Gr. Willem
Londoh

Bericht door Londoh »

Het is bijzonder onzinnig dat "Hét Munten en Bankbiljetten Forum" er 2x opstaat. :lol: Zoeken moet ook een verdieping lager, een banner is een banner en daar moeten zo min mogelijk andere zaken in staan.
Laatst gewijzigd door Londoh op 11 nov 2010, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck »

Altijd lastig om een logo te maken voor een site/forum die zich aanpast aan de breedte van het scherm.
Als je bijvoorbeeld naar dat koi forum kijkt zie je ook dat het een vaste breedte heeft, dan kan je wel een breder en mooi logo maken wat op elk scherm goed te zien is. :)
Wat de gek er voor geeft.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

londoh schreef:Het is bijzonder onzinnig dat "Hét Munten en Bankbiljetten Forum" er 2x opstaat. :lol: Zoeken moet ook een verdieping lager, een banner is een banner en daar moeten zo min mogelijk andere zaken in staan.
Ja ik stoor mij er 'ook' aan en het zal dan ook verdwijnen. De reden dat dit er staat is dus vanwege het feit dat juist die titel daar gevonden wordt door Google. Bij de zoekresultaten staat deze er dan ook altijd in en ik denk dat dat wel belangrijk is. Dat het in het logo staat is totaal zinloos geworden als het er ook naast staat.

@N!ck, het logo past zich zeker wel aan aan de breedte van het scherm ;)

Gr. Jeroen
N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck »

Munthunter schreef:@N!ck, het logo past zich zeker wel aan aan de breedte van het scherm ;)

Gr. Jeroen
Stel dat je nu een logo maakt op een pc met een schermresolutie van 1024 x 768.
Dan zal het logo wat er gemaakt wordt ongeveer 1024 pixels breed zijn, ga ik dit op een scherm bekijken met 1920 x 1080, wordt het logo toch uitgerekt? Het is immers niet gemaakt voor een breed scherm. Een oplossing is dan of het forum een vaste breedte te geven, of te zorgen dat de achtergrond een patroon is wat naast - en onderelkaar gezet kan worden.
Ik heb het dan nu wel over een logo wat de hele balk moet vullen, want dat vond jij mooi :)
Wat de gek er voor geeft.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Die tekst is er erg gemakkelijk uit te programmeren hoor :)
Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout »

Munthunter schreef: Ik zou graag een ander logo plaatsen om diverse redenen.
Ik vind het huidige logo mooi, maar zou het mooi vinden als het logo door middel van transparantie in het blauwe veld valt.
Op basis van een witte vlak:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Ik doelde eigenlijk op een zwevende afbeelding die in feite is uitgesneden, waardoor deze in de bestaande blauwe balk valt geheel boven in het forum. Kortom de hele afbeelding is uitgeknipt en heeft geen achtergrond meer. De achtergrond is dan het blauwe vlak. Hoop dat het zo wat duidelijker is.

Deze tekst komt daar dan onder te staan: Hét Munten en Bankbiljetten Forum', welke dus niet meer in het logo verwerkt is.

Gr. Jeroen
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

Munthunter schreef:Ik doelde eigenlijk op een zwevende afbeelding die in feite is uitgesneden, waardoor deze in de bestaande blauwe balk valt geheel boven in het forum. Kortom de hele afbeelding is uitgeknipt en heeft geen achtergrond meer. De achtergrond is dan het blauwe vlak. Hoop dat het zo wat duidelijker is.

Deze tekst komt daar dan onder te staan: Hét Munten en Bankbiljetten Forum', welke dus niet meer in het logo verwerkt is.
Jeroen, dat is vrij eenvoudig. Je moet er dan voor zorgen dat de afbeelding een GIF bestand is; deze zijn vrij van vorm, en dus niet zoals een JPEG bestand altijd vierkant of rechthoekig.

Ik heb zo snel geen goed idee voor een logo, maar ik wil best eens proberen met Photoshop iets te bereiken. Helaas heb ik geen verstand van programma's als Illustrator, die daar meer geschikt voor zouden zijn.

Bernard
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Ik laat mij graag verrassen Bernard ;)
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Ik heb een poging gedaan, weet niet als dit helemaal zo bedoeld werd...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

Het is natuurlijk niet aan mij, maar je zou ook kunnen kiezen voor een geheel ander logo. Even een probeerseltje van de zondagochtend, niet zo heel netjes gedaan, maar het gaat om de opzet. Je kunt hier ook andere munten en biljetten gebruiken.

Zie de bijlagen.

Bernard

Afbeelding

Afbeelding
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nou, ik vind het er best leuk uitzien wat Bernard op de zondagochtend heeft gefabriceerd. Niet verkeerd toch?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Nee zeker niet!

Ik ga er eens goed voor zitten een dezer dagen, nu eerst de Sint ontvangen.

Gr. Jeroen

Terug naar “Ideeënbus en hulp”