Problemen met PB’s
Problemen met PB’s
Gisteren kreeg ik een PB maar kon deze niet openen, in de PB folder stond het volgende bericht:
Je hebt 1 privébericht die momenteel in de wachtrij staat, omdat er een map vol is.
Alle achtergehouden berichten vrijgeven deze worden her-gesorteerd naar de juiste mappen als er genoeg ruimte is vrijgemaakt.
Ik zag dat de inbox vol was en heb toen een hele rits berichten gedelete, zodat nu de inbox voor nog maar 57% is gevuld. Ook in de verzonden berichten heb ik even huisgehouden, die is nu voor 82% gevuld, voldoende om nieuwe berichten toe te laten, zou je denken. Er gebeurd echter niets. Het aan mij toegestuurde bericht blijft onzichtbaar. Ik heb al ingecheckt en uitgecheckt op het forum, computer herstart gemaakt, maar niets hoor. Jeroen, gelieve naar dit probleem te kijken, dank je
Groetjes
Lon
Je hebt 1 privébericht die momenteel in de wachtrij staat, omdat er een map vol is.
Alle achtergehouden berichten vrijgeven deze worden her-gesorteerd naar de juiste mappen als er genoeg ruimte is vrijgemaakt.
Ik zag dat de inbox vol was en heb toen een hele rits berichten gedelete, zodat nu de inbox voor nog maar 57% is gevuld. Ook in de verzonden berichten heb ik even huisgehouden, die is nu voor 82% gevuld, voldoende om nieuwe berichten toe te laten, zou je denken. Er gebeurd echter niets. Het aan mij toegestuurde bericht blijft onzichtbaar. Ik heb al ingecheckt en uitgecheckt op het forum, computer herstart gemaakt, maar niets hoor. Jeroen, gelieve naar dit probleem te kijken, dank je
Groetjes
Lon
Re: Problemen met PB’s
Ik zal even het cache legen, zegt je wellicht niets, maar misschien dat het dan verholpen is.
Ik kan verder niet in jou mail kijken, waar het nog meer mis zou kunnen gaan. Heb je ook 'postvak uit' bekeken?
Die berichten die daar in staan zijn door jou verzonden, maar nog niet door de geadresseerde gelezen. Alle berichten
in je account tellen mee, dus...
Sla je misschien veel berichten op in de map 'opgeslagen berichten'?
Gr. Jeroen
Ik kan verder niet in jou mail kijken, waar het nog meer mis zou kunnen gaan. Heb je ook 'postvak uit' bekeken?
Die berichten die daar in staan zijn door jou verzonden, maar nog niet door de geadresseerde gelezen. Alle berichten
in je account tellen mee, dus...
Sla je misschien veel berichten op in de map 'opgeslagen berichten'?
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Toevallig weet ik wat "cache" is. In postvak "uit" zit niets, opgeslagen berichten 6% de rest had ik al gemeld. Ik kan er nog steeds niets mee.
Ik heb je mail ontvangen en eentje retour gestuurd.
Men mag 200 berichten in de postvakken bewaren. Kijk ook eens bij concepten en dergelijke.
Gezien je vele veilingitems denk ik dat je inderdaad vrij veel mailt en misschien (te) veel bewaard?
Gr. Jeroen
Men mag 200 berichten in de postvakken bewaren. Kijk ook eens bij concepten en dergelijke.
Gezien je vele veilingitems denk ik dat je inderdaad vrij veel mailt en misschien (te) veel bewaard?
Gr. Jeroen
Echt bewaren doe ik alleen een paar adressen, voor de rest laat ik het maar vollopen tot ik een mededeling krijg. Ik zal straks even radicaal gaan opruimen.Munthunter schreef:Gezien je vele veilingitems denk ik dat je inderdaad vrij veel mailt en misschien (te) veel bewaard?
Gr. Jeroen
Maar het geheel werkt wel hoor.
Groetjes
Lon
-
- Donateur
Ik had dit ook een keer gehad, achteraf bleek dat ik alles wel ontvangen had.. maar inderdaad ook die melding..
De INBOX leeg, de verzonden berichten leeg, en 16 opgeslagen berichten. Die mededeling blijft staan, is wel irritant want je denkt steeds dat je een bericht hebt. Toen ik net een bericht van Jeroen kreeg bleef de teller ook op 1 staan.
Groetjes.
Groetjes.
Cache wederom geleegd, zou nu toch verholpen moeten zijn...
Ook geen concept nog ergens open staan? Hoewel dat geen melding zou moeten opleveren.
Gr. Jeroen
Ook geen concept nog ergens open staan? Hoewel dat geen melding zou moeten opleveren.
Gr. Jeroen
Concept openstaan Ik heb alles gedaan wat ik kan doen. Lijkt mij een foutje in de software, maar wie ben ik.
Dit is ook een beetje een vreemd bericht:
Er zijn geen berichten
Dit is ook een beetje een vreemd bericht:
Er zijn geen berichten
Hoi Lon, fijn dat je het nog even aanstipt anders vergeet ik het. Ik zal er nogmaals naar kijken, maar snap ook niet wat er fout gaat.
Ga er mee aan de slag dus, misschien kan ik iets aanklikken wat ik nog niet heb gevonden. Ik ga er van uit dat je alle mappen hebt nagekeken.
Gr. Jeroen
Ga er mee aan de slag dus, misschien kan ik iets aanklikken wat ik nog niet heb gevonden. Ik ga er van uit dat je alle mappen hebt nagekeken.
Gr. Jeroen
En nu? Heb weer wat gevonden en aangeklikt...
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
Mijn inbox was vol, ik heb die toen helemaal geleegd, maar het bericht bleef staan. Ik heb toen ook andere boxen geleegd, alleen wat mails met adressen staan in de opgeslagen berichten. Niets hielp. Ik heb er wel zwaar de pleuris over in, want ik heb belangrijke berichten moeten weg gooien en dat heeft geen enkel resultaat gehad.
Er van uitgaande dat je de
Misschien dat andere forabeheerders dit probleem herkennen.
Nog even geduld Lon.
Het zou in de software kunnen zitten, maar dan zou je verwachten dat het bij meerdere personen zou moeten gebeuren.
Als een bericht niet aankomt Herman, kan het zijn dat de ontvanger nog niet heeft ingelogd, zie ook de FAQ's hier op het forum in de forumnieuwssectie.
Mocht je iets verzonden hebben dan kan het ook zijn dat de mappen bij diegene vol zitten. Maar 200 berichten lijkt mij toch ruim voldoende.
Gr. Jeroen
- -Inbox
- Postvak uit
- Verzonden items
- Concepten
Misschien dat andere forabeheerders dit probleem herkennen.
Nog even geduld Lon.
Het zou in de software kunnen zitten, maar dan zou je verwachten dat het bij meerdere personen zou moeten gebeuren.
Als een bericht niet aankomt Herman, kan het zijn dat de ontvanger nog niet heeft ingelogd, zie ook de FAQ's hier op het forum in de forumnieuwssectie.
Mocht je iets verzonden hebben dan kan het ook zijn dat de mappen bij diegene vol zitten. Maar 200 berichten lijkt mij toch ruim voldoende.
Gr. Jeroen
Hoi Lon,
Ik heb in de SQL database gekeken en daar stond het volgende:
Kan dus zijn dat je een ongelezen bericht hebt, die ik nu op 0 heb gezet, hij zit dan wel in je postvak.
Wellicht dat iemand jou een bericht heeft gestuurd en deze voordat jij hem hebt gelezen weer heeft verwijderd in zijn/haar postvak uit map.
Hopelijk is het zo dus verholpen...
Gr. Jeroen
Ik heb in de SQL database gekeken en daar stond het volgende:
- - user_new_privmsg >> 1
- user_unread_privmsg >> 1
Kan dus zijn dat je een ongelezen bericht hebt, die ik nu op 0 heb gezet, hij zit dan wel in je postvak.
Wellicht dat iemand jou een bericht heeft gestuurd en deze voordat jij hem hebt gelezen weer heeft verwijderd in zijn/haar postvak uit map.
Hopelijk is het zo dus verholpen...
Gr. Jeroen
Hoi Lon,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb weer wat geleerd van My-SQL databases
Gr. Jeroen
Bedankt voor je reactie.
Gr. Jeroen
Netjes hoor Jeroen! We zijn soms wel aan het mopperen maar top dat je dit zo allemaal weet te regelen. Zou niets voor mij zijn dat puzzelen met databasesMunthunter schreef:Hoi Lon,
Bedankt voor je reactie.
Gr. Jeroen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Hi Koen,koenmunten schreef:Netjes hoor Jeroen! We zijn soms wel aan het mopperen maar top dat je dit zo allemaal weet te regelen. Zou niets voor mij zijn dat puzzelen met databases
Dit moet je niet als mopperen zien, dit soort zaken moet gewoon gemeld worden. De software voor dit forum is door amateurs ontwikkeld en er zitten vast nog fouten en onvolkomenheden in zgn. bugs. Door dit te melden kan daar aan gewerkt worden. Ook Jeroen zelf kan foutjes gemaakt hebben bij de installatie. vandaar. Als je dit soort zaken meldt kan het forum alleen maar beter worden. ook kan zo een klein dingetje dat niet is opgelost tot grotere problemen leiden.
Nee dit was gewoon een melding ter verbetering dat weet ik.londoh schreef:Hi Koen,koenmunten schreef:Netjes hoor Jeroen! We zijn soms wel aan het mopperen maar top dat je dit zo allemaal weet te regelen. Zou niets voor mij zijn dat puzzelen met databases
Dit moet je niet als mopperen zien, dit soort zaken moet gewoon gemeld worden. De software voor dit forum is door amateurs ontwikkeld en er zitten vast nog fouten en onvolkomenheden in zgn. bugs. Door dit te melden kan daar aan gewerkt worden. Ook Jeroen zelf kan foutjes gemaakt hebben bij de installatie. vandaar. Als je dit soort zaken meldt kan het forum alleen maar beter worden. ook kan zo een klein dingetje dat niet is opgelost tot grotere problemen leiden.
Maar soms lijkt het alsof we mopperen als we het over het archief hadden of over de veiling en dat soort zaken.
Alhoewel dat allemaal opmerkingen waren die we plaatsten om het forum beter te maken kwamen er soms discussies uit waarin het meer op wederzijds mopperen leek dan dat er echt iets constructiefs uitkwam
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Nou wat mij betreft is er ook helemaal niets aand e hand en staat dat alles los van het feit dat dergelijke zaken gewoon opgelost moeten worden. Zoals Lon het al zei kunnen dergelijke zaken ook tot veel ergere zaken leiden en dat is nog vervelender.
Van mij mag het er best wel eens opgaan, misschien was mijn reactie ook wel wat overtrokken en ging er na gelang de discussie steeds wat meer olie op het vuur. Toch maakt dat helemaal niets uit en vind ik het geweldig dat we in andere topics of PB's elkaar gewoon aanspreken en dat dat alles er niet meer toe doet. Het is ook maar een forum en geen gigantisch belangrijk iets
Het zal niet de laatste discussie zijn, althans dat hoop ik niet, het houdt mij wel warm en wakker
mar hartelijk bedankt voor je reactie Koen en ik weet ook wel dat jij en Lon begrijpen wat ik bedoelde, maar misschien jezelf wat aangevallen voelden omdat juist jullie de veiling draaiende houden (hielden?). Misschien niet zo gelukkige keuze van mij
Gr. Jeroen
Van mij mag het er best wel eens opgaan, misschien was mijn reactie ook wel wat overtrokken en ging er na gelang de discussie steeds wat meer olie op het vuur. Toch maakt dat helemaal niets uit en vind ik het geweldig dat we in andere topics of PB's elkaar gewoon aanspreken en dat dat alles er niet meer toe doet. Het is ook maar een forum en geen gigantisch belangrijk iets
Het zal niet de laatste discussie zijn, althans dat hoop ik niet, het houdt mij wel warm en wakker
mar hartelijk bedankt voor je reactie Koen en ik weet ook wel dat jij en Lon begrijpen wat ik bedoelde, maar misschien jezelf wat aangevallen voelden omdat juist jullie de veiling draaiende houden (hielden?). Misschien niet zo gelukkige keuze van mij
Gr. Jeroen
Ja daar heb je helemaal gelijk in, mijn excusses! Stom van mij om dat te vergeten.Herman schreef:Jeroen, een veiling wordt ook door kopers in stand gehouden hoor
Geen kopers, geen veiling meer.
Maar is er geen veiling, dan is er ook niets te kopen
Herman
Gr. Jeroen
Leg uit, wat is het probleem? Kun je hem niet openen en krijg je een melding op je scherm?Herman schreef:Ik krijg net een privebericht, maar kan het niet lezen dus problemen met PB is er nog steeds.
Herman
Kan dus zijn dat iemand je een PB heeft egstuurd en deze voordat jij hem kon lezen al heeft verwijderd ut zijn postvak uit map.
Gr. Jeroen
Ne dan is dit bericht verwijderd door de verzender. Had ik zelf namelijk onlangs ook.