'Bijzonder' biljetje Indonesie

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de biljetten van de hele wereld.
sebastiaan1995

Re: Bijzonder biljetje Indonesie

Bericht door sebastiaan1995 »

grappig :lol:

maar volgens mij snap je het niet helemaal :lol: :lol:
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

wat een toeval dat jij ook herman heet zeg :P
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
andres

Bericht door andres »

Pinda Pinda Lekka Lekka

Londoh

Bericht door Londoh »

Er wordt in Indonesië veel op bankbiljetten geschreven, telefoonnummers, boodschappen, noodkreten. Ik heb wel eens zo een biljet hier laten zien. Als we naar het biljetje van Herman kijken dan moet ik helaas constateren dat wij hier met een vervalsing van doen hebben. Het biljet dateert uit 1961, maar is wel met ballpoint beschreven, in 1961 hadden ze in Indonesië nog geen balpennen want dat konden ze toen niet betalen. In die jaren schreven de inlanders nog met een stokje in het zand, als ze schrijven konden. Ook is het eigenaardig dat er in 1961, op het hoogtepunt van het nationalistische gebral van Soekarno i.v.m. de Irian Barat kwestie Nederlands wordt gebruikt er had moeten staan : Tidak Berlaku – kacang – kacang. Overigens is Herman wel een naam die in Indonesië voorkomt
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Kan het dan beschouwd worden als een miskleun i.p.v. een misdruk?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Terug naar “Wereldbiljetten”