Het is wel even leuk om de door mij gisteren gevonden pijlpunt te showen + wat kleine urnscherfjes.
1000-800 V chr . Tijdsperiode ligt anders dan in Afrika.
pijlpunt bronstijd , Groevenbeek.
Moderator: koiboyke
-
- Superlid
pijlpunt bronstijd , Groevenbeek.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
http://voskemanscollection.punt.nl/
Re: pijlpunt bronstijd , Groevenbeek.
Leuk zo'n aanwinst. Het werd wel eens tijd dat iemand weer wat laat zien van detectorvondsten, lang geleden.
Gr. Alfred.
Gr. Alfred.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
-
- Donateur
Mooie vondst Marcel..
Nieuw een "vuursteen en aardewerk detector"...Ilosab schreef:Leuk zo'n aanwinst. Het werd wel eens tijd dat iemand weer wat laat zien van detectorvondsten, lang geleden.
Gr. Alfred.
-
- Superlid
Ja die is er niet , volgens mij werd je helemaal gek van de scherven en stenen die wel vuursteen zijn
maar geen voorwerp.
Er zijn scherven die piepen op de metaaldetector omdat er een hoog ijzergehalte in zit en ja ijzertijd scherven.
De pijlpunt is afgekeken naar de bronzen, het was toen de bronstijd maar ja perperduur nog vandaar nog in vuursteen.
We gaan binnenkort de akkers op , spannend.
Wel heb ik met strandzoeken een kraal op het oog zien liggen van schelp en ik weet dat er ook op het strand daar
vuurstenen werktuigen worden gevonden, komend van uit het water, opgespoten zand. Wie weet.
maar geen voorwerp.
Er zijn scherven die piepen op de metaaldetector omdat er een hoog ijzergehalte in zit en ja ijzertijd scherven.
De pijlpunt is afgekeken naar de bronzen, het was toen de bronstijd maar ja perperduur nog vandaar nog in vuursteen.
We gaan binnenkort de akkers op , spannend.
Wel heb ik met strandzoeken een kraal op het oog zien liggen van schelp en ik weet dat er ook op het strand daar
vuurstenen werktuigen worden gevonden, komend van uit het water, opgespoten zand. Wie weet.
-
- Donateur
Blijft mooi werk het zoeken.. Je weet nooit wat je tegen kom, soms ook onverwacht.. Zo heb ik 7 jaar terug een grote haaiachtige tand uit een boorgat van flinke diepte zien komen tijdens me toenmalig werk.. En dat in Nederland, wist niet wat ik zag toen de vinder het liet zien..
-
- Superlid
Leuk is dat , het onderwerp kan ook weer iets anders doen leven . Vondsten van een haaientand.
Ik heb ze zelf gevonden bij het zefen in een beekje , Limburg, Lemiers. Kleine tandjes dat wel.
En tijdens het zoeken vind je veel meer en ook vuursteen werktuigjes.
Tijdens het zoeken woensdag vind ik wel meer dan zo'n pijlpunt alleen, ook afslagen, klingen en stenen
die voor mij intressant lijken, deels bewerkt of niet maakt niet uit.
Kijk eens wat ik doe met die stenen, spiegelen en zo haal ik mooie figuren er uit. Foto.
Zeg eens wat je ziet.
Ik heb ze zelf gevonden bij het zefen in een beekje , Limburg, Lemiers. Kleine tandjes dat wel.
En tijdens het zoeken vind je veel meer en ook vuursteen werktuigjes.
Tijdens het zoeken woensdag vind ik wel meer dan zo'n pijlpunt alleen, ook afslagen, klingen en stenen
die voor mij intressant lijken, deels bewerkt of niet maakt niet uit.
Kijk eens wat ik doe met die stenen, spiegelen en zo haal ik mooie figuren er uit. Foto.
Zeg eens wat je ziet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Donateur
Een lelijke Japanse keizer op z'n troon...
Je zult de komende maanden wel meer gaan zien.Ilosab schreef:Leuk zo'n aanwinst. Het werd wel eens tijd dat iemand weer wat laat zien van detectorvondsten, lang geleden.
Gr. Alfred.
De akers beginnen nu kaal te geraken dus worden weer overuren voor de zoekers
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Dat is goed nieuws. Ik ben zelf geen detectorjongen maar vind het altijd fantastisch als iedereen laat zien wat er weer naar boven is gehaald.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
-
- Donateur
Prachtig puntje Voskeman. Dit zijn wat mij betreft de mooiste oogvondsten.
Gefeliciteerd.
Groetjes,
Bas
Gefeliciteerd.
Groetjes,
Bas