FORUMQUIZ RONDE 21 VRAAG 101 TOT EN MET 105
Moderator: $and€r
FORUMQUIZ RONDE 21 VRAAG 101 TOT EN MET 105
Vraag 101.
Alle rangen en standen deden mee met de bakkiesrage. Wat ik van jullie wil weten is dat er een Koning en Koningin aanwezig waren op het wereldtoneel welke de QPRS gebruikten om 24 uur per dag om tourbeurt bereikbaar te zijn voor hun volk. De koning ging zelf zo ver om zijn land te regeren via de mobiele zendinstallatie, een bloedige oorlog te voorkomen met de buurnatie door zijn bakkie-frequentie open te stellen voor de buren en deze handelswijze hebben hem in zijn land een halfgodsstatus opgeleverd. Zijn opvolgende zoon moet nog steeds opboksen tegen de reputatie van zijn vader.
Wat ik van jullie wil weten is het volgende:
Uitgaande van het gegeven dat zijn portret over de gehele muntreeks is afgebeeld is het een vrij simpele vraag: welke koning van welk land heeft door zijn manier van regeren meer bereikt dan onze Beatrix en Willem-Alexander ooit zullen presteren?
In de film Convoy gebruiken truckers veelal een mobiele zendinstallatie om met elkaar in contact te blijven. Het was eind jaren 70 veelal de introductie van breakie breakie en QPRS-systemen in kamers van de (oudere) jeugd. Men had nog geen mobilofoon, en iedere bakkiebezitter gaf zijn eigen kaartjes uit, welke een verzamelgebied op zich vormden.Alle rangen en standen deden mee met de bakkiesrage. Wat ik van jullie wil weten is dat er een Koning en Koningin aanwezig waren op het wereldtoneel welke de QPRS gebruikten om 24 uur per dag om tourbeurt bereikbaar te zijn voor hun volk. De koning ging zelf zo ver om zijn land te regeren via de mobiele zendinstallatie, een bloedige oorlog te voorkomen met de buurnatie door zijn bakkie-frequentie open te stellen voor de buren en deze handelswijze hebben hem in zijn land een halfgodsstatus opgeleverd. Zijn opvolgende zoon moet nog steeds opboksen tegen de reputatie van zijn vader.
Wat ik van jullie wil weten is het volgende:
Uitgaande van het gegeven dat zijn portret over de gehele muntreeks is afgebeeld is het een vrij simpele vraag: welke koning van welk land heeft door zijn manier van regeren meer bereikt dan onze Beatrix en Willem-Alexander ooit zullen presteren?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
tja..
Re: FORUMQUIZ RONDE 21 VRAAG 101 TOT EN MET 105
Nee, gaat me niet lukken deze. Geen 1 puntje kunnen googlen die me een beetje in de richting brengt, dus een heeeele goede vraag! 

Yep, Andres heeft het goede antwoord gevonden! Morgen volgt een nieuwe vraag!
tja..
Lokale betaalmiddelen duiken vaak op uit nostalgische redenen of in tijden van een economische crisis. Zo rouleert in Gelderland de Gelre als bankbiljetteneenheid in oktober 2010.
Wat ik wil weten als nieuwe vraag waar deze munten danwel penningen vandaan komen..
Oh ja, de andere kant vermeldt de naam van het gebied...
Wat ik wil weten als nieuwe vraag waar deze munten danwel penningen vandaan komen..

tja..
Aan de afbeeldingen te zien Spitsbergen ( of arctic Canada) 

Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
nope. 2x foutsgtravel schreef:Aan de afbeeldingen te zien Spitsbergen ( of arctic Canada)
tja..
Dan moet het Groenland zijn
hierbij de andere zijde

hierbij de andere zijde
Is idd groenland.
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
wegens providerproblemen even geen internet gehad! Is inderdaad Groenland... en dat was niet zo moeilijk te vinden, toch? Punt voor sgtravel voor het vinden van het antwoord en een punt voor Koiboyke voor het bevestigen van het antwoord.koiboyke schreef:Is idd groenland.
Ik moet eens gaan verzinnen op een nieuwe vrAAG..
tja..
Aanvulling Hoessein.grivnagozer schreef:Yep, Andres heeft het goede antwoord gevonden! Morgen volgt een nieuwe vraag!
De troon van Hoessein was wegens diens gematigde Westerse houding een ware schietschijf in het Midden-Oosten. Het hoogtepunt was de mislukte aanval van 2 Syrische Migs op de koning in diens DE HAVILLAND DOVE in het najaar van 1958.
Toen Hoessein 16 jaar oud was werd in 1951 diens grootvader Abdoellah op de trappen van de Al-Aska moskee te Jeruzalem voor diens ogen door een Palestijn afgeschoten. Hoessein stormde op de moordenaar af en kreeg een borstschot, doch dit was niet faal vanwege het feid dat het lood afketste op de spang van medailles, daar de Jordanese monarchie een traditie van heftig decoreren kent... Hoesseins vader Tatal neemt de troon over van Abdoellah, en Hoessein verdwijnt naar Engeland om aan de Harrow-universiteit zijn opleiding te voltooien. Zijn studie wordt echter onderbroken door het bericht dat zijn vader Tatal doodziek is, zodat Hoessein in Amman, de hoofdstad, gekroond moet worden. Hierna gaat hij direct terug naar de UK, om aan de Sandhurst-academie scherpschutter, piloot en modelofficier van Hoessein te maken.
Op 2 mei 1953 keerde Hoessein terug naar Jordanië, en vanaf dat moment fluiten de kogels hem om de oren. Als kattenliefhebber werd het eten van de koning getest voordat hij zelf at, en toen in korte tijd 16 katten stierven in het koninklijk paleis, bleek dat een lid van de Jordanese veiligheidsdienst zijn koning wilde vergiftigen... en dat was niet de enige keer dat met vergif werd gewerkt..
In 1960 raakt Hoessein verliefd op de Engelse typiste Toni Gardiner. Hij huwde haar in 1961 en zij verkreeg de titel Moena, zijnde een islamitische aanduiding voor een westerse prinses. In het Jordanees betekent het Keus van Hoessein.. Het huwelijk leverde twee zonen op, maar geen van de zonen zullen aanspraak maken op de troon, daar de Engelse niet populair was onder de bevolking. Zodoende werd de jongere broer van Hoessein, zijnde Hassan, de aangewezen troonsopvolger. Doordat het niet verantwoordt was het paleis zonder lijfwachten te verlaten, liet vrouwlief een zendinstallatie plaatsen om met hun kennissen in de wereld te communiceren; Hoessein en zijn vrouw zaten urenlang met iedereen te BREAKIE BREAKIE als ontspanning vanuit het koninklijk paleis.
Iedere analfabeet kan een bakkie hanteren.. en de Zesdaagse oorlog in 1967 met Israel werd eveneens vanuit het koninklijk paleis gevoerd.. De Mossad, de Israëlische veiligheidsdienst, wist echter het bakkie van de koning te scramblen (verstoren), en na 6 dagen won Israel en annexeerde een groot deel van Jordaans grondgebied, wat een bron van twisten zou worden tussen de twee naties.
Dat brengt me op de nieuwe vraag:
Een land heeft een nieuwe munt nodig. Nu kan je dus er van uitgaan dat de persoon die de munt aanlevert als ontwerpmedailleur, wel weet hoe hij zijn letters plaatst in het ontwerp: maar ook anno 2009-2010 zijn er mensen die de naam van het eigen land niet kunnen schrijven. Welke natie kwam erachter dat de medailleur analfabeet was en zag een hele andere landsnaam staan op de miljoenen aangemuntte exemplaren van een reguliere koersmunt, die al in de omloop waren geduwd?
Denominatie en land van herkomst, mijne dames en heren!
tja..
Dit is 50 peso Chili
Er staat 2 x i in de landsnaam CHIIE i.p.v CHILE

Er staat 2 x i in de landsnaam CHIIE i.p.v CHILE
Als dit antwoord goed is dan is het sneller beantwoord dan de tijd die Grivna nodig had om de vraag te stellen.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Zou wel leuk zijn, wellicht moet hij bij de volgende ronde het andwoord plaatsen en dat wij de vraag er bij zoekenIlosab schreef:Als dit antwoord goed is dan is het sneller beantwoord dan de tijd die Grivna nodig had om de vraag te stellen.
Ps: het jaartal is 2008
Inderdaad. Wat een snelheid Sander! Ben benieuwd of het goed isIlosab schreef:Als dit antwoord goed is dan is het sneller beantwoord dan de tijd die Grivna nodig had om de vraag te stellen.
Gr. Alfred

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
ik ben dit eerder hier op het forum tegengekomen
In dit gebied rouleert de Russische roebel naast de lokale munt, welke internationaal niet erkend is. De munt rouleert vanaf 2008 dagelijks in het straatleven in de hoofdstad Sukhum. De republiek is alleen erkend door Rusland, verder niet.
Welke land en welke munteenheid heeft sinds 1991 zilveren 10 en gouden 25.. geemitteerd voor Russische verzamelaars en zou naar verluidt een reguliere omloopserie met het slagjaar 2008 hebben welke de grenzen van de republiek niet overkomen?
Welke land en welke munteenheid heeft sinds 1991 zilveren 10 en gouden 25.. geemitteerd voor Russische verzamelaars en zou naar verluidt een reguliere omloopserie met het slagjaar 2008 hebben welke de grenzen van de republiek niet overkomen?
tja..
Gokje:
de Republiek Abkhazia met de munteenheid Psar
de Republiek Abkhazia met de munteenheid Psar

Punt voor sgtravel, het is inderdaad de Apsar van Abchazië. nieuwe vraag volgt.
tja..
Ik zag dat ik een typ fout heb gemaakt, was de A vergeten bij Apsar.
Toch blij dat het is goedgekeurd

Toch blij dat het is goedgekeurd

Typefoutje bij chili, typefoutje in antwoord, moet niet al te lastig zijnsgtravel schreef:Ik zag dat ik een typ fout heb gemaakt, was de A vergeten bij Apsar.
Toch blij dat het is goedgekeurd![]()
Wat hebben trouwens Reinald III (1343-1371), Willem V (1346-1389) en bisschop Floris van Wevelinghoven (1379-1391) met elkaar gemeen op Middeleeuws numismatisch gebied.. niet al te lastig is deze vraag, toch?

tja..
Hint: iedere detectorist zou dit moeten weten als basisinformatie.
tja..
-
- Donateur
niet al te lastiggrivnagozer schreef:
Wat hebben trouwens Reinald III (1343-1371), Willem V (1346-1389) en bisschop Floris van Wevelinghoven (1379-1391) met elkaar gemeen op Middeleeuws numismatisch gebied.. niet al te lastig is deze vraag, toch?

Hier 1tje van van Wevelinghoven..

Je zit in de goede richting: maar nog niet helemaal. Er werd ook wel door andere figuren aangemunt en dat is niet zo bijzonder. Deze drie heerschappen hebben echter iets gedaan met hun muntslag waarbij zij hun tijdgenoten ver achter zich lieten.. maar wat was dat ?
31 december 2010 geef ik het antwoord!
31 december 2010 geef ik het antwoord!
tja..