londoh schreef:In plaats van heel moeilijke dingen te gaan doen kan er toch bij wijze van experiment een topic “graderen” worden geopend en kan er geprobeerd worden. Echter in mijn simpele optiek gaat men foto’s beoordelen en geen munten. Dat is nou het zwakke punt. Ik denk dat 50% van de plaatjes op dit forum van een belabberde kwaliteit zijn, niet scherp komt vaak voor. Dan nog de vreemde gewoonte om de munt in een munthouder te laten zitten, bang dat ie beschadigd of zo? Dan moet je leren met een munt om te gaan (nog een topic) een paar handschoentjes helpt al een hoop. Ik heb inmiddels al tienduizenden munten gescand en ben in het algemeen niet tevreden met het resultaat. Ik heb net een nieuwe scanner gekocht, omdat ik van mijn oorspronkelijke idee om munten te gaan fotograferen ben afgestapt, te veel werk en ik had er niet de juiste camera voor.
Dan kunnen er nog felle discussies ontstaan over het gegradeerde, verzamelaars graderen meestal 0,5 tot 1 punt te hoog. Dus die voelen zich belazerd. Hoe beoordeeld je proef (sorry proof(like) munten? Nee het graderen van munten kan alleen maar met de munt voor je neus. Veel succes met dit onzalige plan.
Geklooi met vage foto's 8)
He Lon
Niet geschoren vandaag