Morgan dollar watches 1881 & 1883

Plaats hier berichten over zogenaamde knutselmunten. Soms worden munten bewerkt om er een sieraad van te maken of om iets te duidelijk te maken. Vooral in oorlogstijd was/is dit een favoriete bezigheid.
andres

Morgan dollar watches 1881 & 1883

Bericht door andres »

Afbeelding
Silver dollar watch 1881 - gemaakt in de sixties - munt is voorzien van een laklaag, tegen oxidatie
Afbeelding
Silver dollar watch 1883 - ook uit de sixties -deze munt is verguld, ter voorkoming van oxidatie.
beide munten zijn voorzien van een mechanisch uurwerk, en nog in uitstekende, werkende staat.

Afbeelding
10 jaar terug nog te koop onder de 100 USD , vandaag de dag meer richting de $500 (in mooie en goed werkende staat)
sebastiaan1995

Re: Morgan dollar watches 1881 & 1883

Bericht door sebastiaan1995 »

zijn leuke dingen! Of ik ze echt mooi vind is een ander verhaal :lol: de wijzers bijvoorbeeld, die passen er niet echt bij vind ik.
Toch zijn ze wél mooi gemaakt. Zijn het aanwinsten of heb je ze al een tijd?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Schitterende horloges, misschien iets voor Willem?
Ik heb zelf een horloge van de Nederlandse gulden, gekocht bij de KNM. Nou ja gekocht, mijn vrouw heeft hem gekocht en ik kreeg hem voor Kerstmis. Voor mij dus een dubbele betekenis.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ilosab schreef:Schitterende horloges, misschien iets voor Willem?
Ik heb zelf een horloge van de Nederlandse gulden, gekocht bij de KNM. Nou ja gekocht, mijn vrouw heeft hem gekocht en ik kreeg hem voor Kerstmis. Voor mij dus een dubbele betekenis.

Gr. Alfred
Alfred, ze zijn wel mooi maar niets voor mij zo'n horloge, ik hou het wel bij mijn rolex :lol:
andres

Bericht door andres »

@ Sebastiaan , ze zitten al zo'n 10 jaar in mijn horloge verzameling, ik draag ze nooit.
blijkbaar vonden amerikanen ze 50 jaar geleden wel erg mooi, er zijn er destijds heel veel van verkocht.

@ Herman,
mooie ""onbeschadigde"" dollars van 1881 en 1883 brengen geen $ 500 p/stuk op.

@ Alfred, laat maar zien jouw gulden horloge, draag je dat horloge weleens?

@ Willem, het zijn verzamelobjecten, niet iets om iedere dag te dragen in dit natte kikkerlandje,
een Rolex kan daar inderdaad veel beter tegen.

Tressa maakte geen gebruik van originele dollars, maar fabriceerde zelf een dollar wijzerplaat.

Afbeelding
Londoh

Bericht door Londoh »

Hi Andre,

Het is voor mij altijd genieten als jij weer eens iets uit je verzameling laat zien, altijd iets speciaals, heerlijk zo een verzamelaar die oog voor het bijzondere heeft en daar ook kennis van zaken bij heeft.

Groetjes

Lon
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Willem schreef:Alfred, ze zijn wel mooi maar niets voor mij zo'n horloge, ik hou het wel bij mijn rolex :lol:
Nepper van de kermis zeker :D :D

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

andres schreef:@ Alfred, laat maar zien jouw gulden horloge, draag je dat horloge weleens? Tressa maakte geen gebruik van originele dollars, maar fabriceerde zelf een dollar wijzerplaat.
Andres, zodra ik terug kom van vakantie zal ik er een foto van maken (als me dat lukt, foto's van muntobjecten zijn vaak een probleem voor me) en zal het plaatsen. Ik draag hem iedere dag en krijg af en toe wel eens een opmerking van iemand dat hij/zij dat wel leuk vindt. Ik heb hem al jaren en al de nodige bandjes versleten. Op een gegeven moment liep hij per uur 10 minuten achter. Ik naar een horlogemaker en hij kon het reinigen voor 40 euro, nota bene duurder dan het horloge gekost heeft. Tijdens mijn daaropvolgende bezoek naar Hongarije ben ik naar mijn favoriete horlogemaker gegaan en heb het probleem voorgelegd. Hij kon niet 1, 2, 3 vinden waar het probleem zat maar hij kon er wel een nieuw binnenwerk inzetten voor 6 euro. Dan is de beslissing snel genomen. En hij loopt nog steeds perfect.

O ja, de KNM heeft ook zelf een gulden wijzerplaat gefabriceerd, net als Tressa.

Gr. Alfred
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Misschien ideetje voor avatar? :wink:

Heel leuk, but... NOBODY TOUCHES MY BREIL'S!

Groet, Robin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ilosab schreef:
Willem schreef:Alfred, ze zijn wel mooi maar niets voor mij zo'n horloge, ik hou het wel bij mijn rolex :lol:
Nepper van de kermis zeker :D :D

Gr. Alfred
Het is net een rolex alleen staat er casio op
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Zoals beloofd hierbij een foto van mijn gulden horloge. Niet erg duidelijk maar ik ben geen fotograaf.

Gr. Alfred
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ilosab schreef:Zoals beloofd hierbij een foto van mijn gulden horloge. Niet erg duidelijk maar ik ben geen fotograaf.

Gr. Alfred
Alfred, Is een populair klokkie, Appie Baantjer stond gisteren ook in de krant met zo'n klokkie om.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Willem schreef:Alfred, Is een populair klokkie, Appie Baantjer stond gisteren ook in de krant met zo'n klokkie om.
Doe ik hem snel af want zoveel plezier heeft hij er niet van gehad.

Gr. Alfred

Terug naar “Knutselmunten en muntsieraden”