Ledenaantal op het oude en het nieuwe forum

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Re: Ledenaantal op het oude en het nieuwe forum

Bericht door euromunter »

londoh schreef:Hi Paul,

Je komt nu wel met een lang stuk over de regels, het gaat er echter op dit forum heel netjes aan toe. Dat is waarschijnlijk wel inherent aan het karakter van de muntverzamelaar die liever bezig is zijn ogen te verpesten boven een vergrootglas om zwijgend zijn nieuwste aanwinsten te bekijken en in de catalogus te kijken wattie nou waard zijn. Het zijn in het algemeen geen praters. Persoonlijk beschouw ik een forum ook als een vorm van entertainment waar er af en toe best een grap of grol gemaakt moet kunnen worden. Ik weet zeker dat er bij een pittige discussie de bezoekcijfers omhoog schieten, want daar houdt iedereen van. Wat de regels betreft is dat uitstekend geregeld in de grondwet, daar dient men zich aan te houden. Daarin staat dat men geen haat mag zaaien en niet mag discrimineren, dat is alles. Niet “inhoudelijk” bijdragen is m.i. een subjectief criterium.

Groetjes

Lon
Londoh, ik ben het 100% met je eens. Graag zelfs pittige discussies en grappen! Maar wel binnen de fatsoensnormen blijven en regels van het forum. En let gewoon op hoe je iets brengt, op papier kan iets heel anders overkomen dan in real life...
Ik heb zelf in het verleden ook wel discussies gehad en dingen gezegd die totaal verkeerd opgevat werden. Dan kan het heel snel uit de hand lopen.

groeten Paul
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

euromunter schreef: Ik heb zelf in het verleden ook wel discussies gehad en dingen gezegd die totaal verkeerd opgevat werden. Dan kan het heel snel uit de hand lopen.
Toch heb ik net als Lon wel eens het idee dat je daar iets te bang voor bent....
Je mag best heel verschillende standpunten hebben en je eigen standpunt met argumenten verdedigen.
Zelf zou ik dan niet zo gauw het taalgebruik van Lon overnemen, maar hij maakt het dan op zijn manier wel duidelijk en dat is het belangrijkste.

Zolang er geen zaken gezegd worden die ook onze wetgever als belediging zou beoordelen, mag het van mij best stevig zijn.
Een goede discussie kan anderen helpen een mening te vormen of te veranderen.

Luit
Londoh

Bericht door Londoh »

llinde schreef:Een goede discussie kan anderen helpen een mening te vormen of te veranderen.

Luit
Zo denk ik er precies zo over, echter mijn uitvoering is anders. Je kan het mij toch ook niet kwalijk nemen dat ik in de asfaltjungle van Amsterdam Oud West geboren ben, want dan discrimineer je wettelijk gezien :lol:
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

llinde schreef:
euromunter schreef: Ik heb zelf in het verleden ook wel discussies gehad en dingen gezegd die totaal verkeerd opgevat werden. Dan kan het heel snel uit de hand lopen.
Toch heb ik net als Lon wel eens het idee dat je daar iets te bang voor bent....
Je mag best heel verschillende standpunten hebben en je eigen standpunt met argumenten verdedigen.
Zelf zou ik dan niet zo gauw het taalgebruik van Lon overnemen, maar hij maakt het dan op zijn manier wel duidelijk en dat is het belangrijkste.

Zolang er geen zaken gezegd worden die ook onze wetgever als belediging zou beoordelen, mag het van mij best stevig zijn.
Een goede discussie kan anderen helpen een mening te vormen of te veranderen.

Luit
Ik ben er niet bang voor, maar het leidt tot onnodige discussies en als moderator vind ik dat ik me niet moet laten gaan zoals ik mij in het verleden meerdere keren heb laten gaan. Het heeft uiteindelijk niets opgeleverd en ik vind het zonde van mijn tijd. Wanneer anderen dit willen, ga vooral je gang, maar hou het respectvol. En denk goed na voordat je iets post. Dat wil ik er hoofdzakelijk mee zeggen :D

Ik vind juist de discussies aantrekkelijk aan een forum en discussieer graag mee. Ik heb me alleen wel voorgenomen me niet mee te laten slepen in een zinloze discussie en ik heb me ook voorgenomen niet meer zo fel te reageren zoals ik vroeger deed :wink: Ik kan wel altijd alles zeggen wat ik denk, maar draag ik dan ook echt iets bij of kan ik er iemand mee beledigen?
Ik hou me niet in, want dan kan ik er net ze goed mee stoppen. Maar ik let wel op wat ik zeg...

Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

londoh schreef:
llinde schreef:Een goede discussie kan anderen helpen een mening te vormen of te veranderen.

Luit
Zo denk ik er precies zo over, echter mijn uitvoering is anders. Je kan het mij toch ook niet kwalijk nemen dat ik in de asfaltjungle van Amsterdam Oud West geboren ben, want dan discrimineer je wettelijk gezien :lol:
Maar dan mag je dus ook anderen niet kwalijk nemen als zij het anders opvatten dan jij het soms bedoelt :wink:

groeten Paul
Londoh

Bericht door Londoh »

euromunter schreef:
londoh schreef:

Luit
Maar dan mag je dus ook anderen niet kwalijk nemen als zij het anders opvatten dan jij het soms bedoelt :wink:

groeten Paul

Nou ik probeer altijd heel duidelijk te zijn in hetgeen ik schrijf, als mensen het anders opvatten is dat hun probleem, of dat van jou, maar zeker niet dat van mij. 8)
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

londoh schreef:Nou ik probeer altijd heel duidelijk te zijn in hetgeen ik schrijf, als mensen het anders opvatten is dat hun probleem, of dat van jou, maar zeker niet dat van mij. 8)
Duidelijk ben je in elk geval :wink: En ook in dit geval heb je letterlijk gezien gelijk :D

Maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel. Houdt er gewoon rekening mee, dat is het enige wat ik vraag 8)

We zijn allemaal mensen die munten en/of bankbiljetten verzamelen en proberen van dit forum een gezellig informatief geheel te maken, toch? En als iemand wat wil bijdragen, dan kan dit op het forum!

1 ding moet ik je zeker meegeven: je weet wel mensen te verleiden tot een reactie en/of discussie. Da's ook een talent :wink:, zelfs voor echte Amsterdammer :lol: :lol: :lol:

groeten Paul
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

een woorden wisseling is goed voor het moraal
maar mensen worden liever niet uitgescholden,
en enge ziektes zit niemand op te wachten.
mvr groeten aan die meneer wiens achternaam zo mooi rijmt
op de naam op het broodbelleg. :P
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

En de discussie gaat dus verder in dit topic? ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Ideeënbus en hulp”