Ledenaantal op het oude en het nieuwe forum
Ledenaantal op het oude en het nieuwe forum
Op dit forum hebben we 337 geregistreerde gebruikers, maar op het oude forum zijn het er 446.
Misschien moeten die op de een of andere manier naar dit forum overgezet worden?
Misschien moeten die op de een of andere manier naar dit forum overgezet worden?
Re: Ledenaantal op het oude en het nieuwe forum
Dat aantal klopt niet, ruim 100 leden erbij binnen 2 weken?
-
- Globale moderator
Ik snap dat er op dat forum mensen zich aanmelden. Als je even wat verder leest zie je dat het forum is verhuisd. Dan is het aan hen of ze zich wel of niet hier aan melden.
Paul
Paul
-
- Senior lid
Inderdaad, wat maakt het aantal leden uit? Lijkt me precies wat kicken op cijfertjes...
Het enige wat telt zijn toch de actieve leden Wat ben je met 1000 inactieve leden?
Het enige wat telt zijn toch de actieve leden Wat ben je met 1000 inactieve leden?
-
- Senior lid
Op sommige fora moet je je aanmelden om alles te kunnen zien.
Dat is een reden om aan te melden ook als je niet aktief bijdragen wilt plaatsen.chrisS schreef:Op sommige fora moet je je aanmelden om alles te kunnen zien.
Nog een reden is dat het bij meeste fora lastig is om te zien wat nieuw is sinds je laatste bezoek als je geen lid bent.
Overigens vind ik het niet verkeerd als er leden zijn die alleen maar lezen, niet iedereen heeft nu eenmaal iets zinvols te melden
Luit
-
- Globale moderator
Vergaarde informatie kun je ook weer delen met anderen op een ander forum. Ik deel hier ook informatie die ik vergaar op andere fora. En als ik daar wat wil delen, doe ik dat ook wel. Maar je kunt toch ergens lid van worden om gewoon informatie voor jezelf op te doen? Daar is niks mee...Herman schreef:Ik vraag me af wat het nut is om ergens je aan te melden op een forum, en nooit iets meer van je te laten horen. Of het moet zijn dat men alleen maar info komt vergaren, in mijn ogen is dat toch eenrichtingsverkeer.
groeten Paul
beetje vage reactie dit, het gaat om 9 mensen die daar zijn aangemeld maar niet hier en dus niet hier rondhupsen maar daar...chrisS schreef:Inderdaad, wat maakt het aantal leden uit? Lijkt me precies wat kicken op cijfertjes...
Die negen zijn dan behoorlijk achterlijk dat ze zich op een niet werkend forum aanmelden, 9 niet-lezende ledensebastiaan1995 schreef:beetje vage reactie dit, het gaat om 9 mensen die daar zijn aangemeld maar niet hier en dus niet hier rondhupsen maar daar...chrisS schreef:Inderdaad, wat maakt het aantal leden uit? Lijkt me precies wat kicken op cijfertjes...
-
- Globale moderator
Je verzamelt toch ook munten, penningen of bankbiljetten voor jezelf en niet voor een ander?Herman schreef:Ik noem dat informatieplukkers, alleen het eigen belang dienende.
Paul
Waar maken we ons weer druk om, wie wel of niets post (who cares). Mij kan het geen r**t schelen als we nu 100 actieve en 1000 slapende leden hebben. Ik ben ooit lid geworden van pieppiep.nl (zoiets) en kreeg na één week al mailtjes dat ik nog geen bericht had geplaatst, dit moest ik snel doen anders werd met account verwijderd. Na deze mailtjes dacht ik van, bekijk het maar met jullie piepstokken en ben nooit weer teruggekeerd.
Gr. Willem
Gr. Willem
Nee Wim, we, althans ik, maak me nergens druk over, ik maak me vrolijk, om mensen die zich bij een forum anmelden dat niet werkt
Sebastiaan wil ze met zachte hand hier naar toe leiden. Ik zou ze kopje onder douwen
Sebastiaan wil ze met zachte hand hier naar toe leiden. Ik zou ze kopje onder douwen
Alle leden die zich daar aanmelden krijgen een mailtje met het nieuwe adres en het verhaal dat dat forum gesloten is en hier verder gaat.
Interessant dat er van die leden die ik dus aanschrijf zich maar bar weinig daadwerkelijk hier aanmelden.
Helaas kan ik het niet stop zetten dat men zich niet aan kan melden. Dan zou het hele forum onzichtbaar worden. Ach ja dan maar zo...
Zitten ook een paar rare e-mailadressen en vreemde websites bij die zich ook hier aanmelden. Is al 1 lid verwijderd en verbannen... uit China met z'n schoenen Met dank aan Euromunter.
Gr. Jeroen
Interessant dat er van die leden die ik dus aanschrijf zich maar bar weinig daadwerkelijk hier aanmelden.
Helaas kan ik het niet stop zetten dat men zich niet aan kan melden. Dan zou het hele forum onzichtbaar worden. Ach ja dan maar zo...
Zitten ook een paar rare e-mailadressen en vreemde websites bij die zich ook hier aanmelden. Is al 1 lid verwijderd en verbannen... uit China met z'n schoenen Met dank aan Euromunter.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Wel jammer dat ie is verwijderd, ik zocht nl. nog een paar schoenenMunthunter schreef: Is al 1 lid verwijderd en verbannen... uit China met z'n schoenen Met dank aan Euromunter.
Gr. Jeroen
Ik hem je e-mailadres gegeven en hij zal zo spoedig mogelijk contact met je opnemen, ik denk wel 123.776.333 keerWillem schreef: Wel jammer dat ie is verwijderd, ik zocht nl. nog een paar schoenen
Om deze reden heb ik echter wel de activatiecode weer aangezet. Men moet nu een visuele code invoeren bij registratie.
Er komen mij de laatste dagen wat te veel vage figuren binnen
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Volledig lid
op pieppiep.nl wordt ik niet geaccepteerd als lid omdat 'mijn registratie niet aan hun voorwaarden voldoet'.Willem schreef:Waar maken we ons weer druk om, wie wel of niets post (who cares). Mij kan het geen r**t schelen als we nu 100 actieve en 1000 slapende leden hebben. Ik ben ooit lid geworden van pieppiep.nl (zoiets) en kreeg na één week al mailtjes dat ik nog geen bericht had geplaatst, dit moest ik snel doen anders werd met account verwijderd. Na deze mailtjes dacht ik van, bekijk het maar met jullie piepstokken en ben nooit weer teruggekeerd.
Gr. Willem
maar ze zetten er wel een link op naar mijn website.
wat ze daar hebben staan kan ik niet zien zonder te registreren...
peter
-
- Donateur
tja het valt me wel zwaar tegen
dat er zo weinig forum leden een bericht plaatsen
zo moeilijk is het toch niet om in een stukje
jezelf voor te stellen of iets van je collectie
te laten zien.
misschien valt het mij zo op omdat ik zo vrolijk en onbevangen
lekker op dit forum "bezig "ben.
zucht ,hopen op betere tijden...spermaloria nog wat.......
te laten zien.
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Nou schrijven is niet zo moeilijk, maar je moet wel verdomd op je woorden passen, niet te veel vertellen, lekker op de vlakte blijven. Want je weet dat als er in het boerenland een kop boven het maaiveld uitsteekt dan wordt de zeis gegerepen en gaat ie eraf.leon voorn schreef:tja het valt me wel zwaar tegen
te laten zien.
-
- Globale moderator
Jammer dat je dat zo ziet Londoh. Want dat is namelijk helemaal niet zo. Er zijn regels en grenzen, dan is het toch niet zo moeilijk om je daar aan te houden? Het forum moet toegankelijk zijn voor iedereen. Daarom worden er wel eens berichten verwijderd of topics verwijderd die inhoudelijk niet bijdragen aan dit forum.
Groeten Paul
Groeten Paul
Hoezo jammer Paul? Het is een mening door ervaring gevormd, moderators leggen een pittige uitspraak al gauw als “gevaarlijk” uit. Gevolg saaie berichten waarin niemand iets probeert te zeggen. Een forum dient ook als podium voor discussie, dat wordt vaak vergeten daarom wordt e.e.a. al snel een saai lauw bad. Zoals je weet ben ik nog steeds onaangepast en dat zal altijd zo blijven. One cannot teach new tricks to this old dog
-
- Globale moderator
Dat is gelukkig ook zo.londoh schreef: Zoals je weet ben ik nog steeds onaangepast en dat zal altijd zo blijven. One cannot teach new tricks to this old dog
En zoals al eerder gezegd, discussies zijn zeer welkom, daarvoor is het forum ook natuurlijk, naast o.a. het verschaffen en bieden van informatie. Maar er zijn wel een aantal regels opgesteld en wanneer deze worden overschreden op welke manier dan ook dan kan de beheerder of moderator ingrijpen. Als er dusdanige berichten, door wie dan ook, geplaatst worden waardoor anderen zich beledigd voelen of zich voelen aangedaan is er een grens overschreden. Bijna iedereen overschrijdt wel eens zo'n grens, helemaal wanneer er een 100% gelijk wordt geacht door iemand. Maar wanneer er iemand zeker weet 100% gelijk te hebben, is er per definitie géén discussie (meer) mogelijk.
Kortom, er zijn een aantal regels en iedereen wordt geacht zich daar aan te houden. Worden deze overschreden dan grijpt dus de beheerder in of anders 1 van de moderators. Dat dit soms tot onbegrip leidt vind ik niet meer dan logisch, het is mij in het verleden ook wel eens gebeurt. Ik wijs ook absoluut niet met een vinger, maar wil iedereen er op attenderen dat dit forum ook voor discussies is en iedereen hier aan mee mag doen (graag zelfs), want er komen bijna altijd nuttige dingen uit. Blijf alleen wel binnen de regels en de fatsoensnormen.
groeten Paul
Ik denk dat dit niet helemaal de juiste definitie is, dit kan ook aan de ander liggen, sommigen voelen zich eerder beledigd dan anderen....euromunter schreef:Als er dusdanige berichten, door wie dan ook, geplaatst worden waardoor anderen zich beledigd voelen of zich voelen aangedaan is er een grens overschreden
Als ik af en toe de kranten lees, dan heb ik het idee dat vooral politieagenten zich erg snel beledigd voelen. Ik hoop niet dat we hier op het forum dat soort maatstaven gaan gebruiken.
Luit
Hi Paul,
Je komt nu wel met een lang stuk over de regels, het gaat er echter op dit forum heel netjes aan toe. Dat is waarschijnlijk wel inherent aan het karakter van de muntverzamelaar die liever bezig is zijn ogen te verpesten boven een vergrootglas om zwijgend zijn nieuwste aanwinsten te bekijken en in de catalogus te kijken wattie nou waard zijn. Het zijn in het algemeen geen praters. Persoonlijk beschouw ik een forum ook als een vorm van entertainment waar er af en toe best een grap of grol gemaakt moet kunnen worden. Ik weet zeker dat er bij een pittige discussie de bezoekcijfers omhoog schieten, want daar houdt iedereen van. Wat de regels betreft is dat uitstekend geregeld in de grondwet, daar dient men zich aan te houden. Daarin staat dat men geen haat mag zaaien en niet mag discrimineren, dat is alles. Niet “inhoudelijk” bijdragen is m.i. een subjectief criterium.
Groetjes
Lon
Je komt nu wel met een lang stuk over de regels, het gaat er echter op dit forum heel netjes aan toe. Dat is waarschijnlijk wel inherent aan het karakter van de muntverzamelaar die liever bezig is zijn ogen te verpesten boven een vergrootglas om zwijgend zijn nieuwste aanwinsten te bekijken en in de catalogus te kijken wattie nou waard zijn. Het zijn in het algemeen geen praters. Persoonlijk beschouw ik een forum ook als een vorm van entertainment waar er af en toe best een grap of grol gemaakt moet kunnen worden. Ik weet zeker dat er bij een pittige discussie de bezoekcijfers omhoog schieten, want daar houdt iedereen van. Wat de regels betreft is dat uitstekend geregeld in de grondwet, daar dient men zich aan te houden. Daarin staat dat men geen haat mag zaaien en niet mag discrimineren, dat is alles. Niet “inhoudelijk” bijdragen is m.i. een subjectief criterium.
Groetjes
Lon
-
- Globale moderator
Heb je gelijk in Luit en ik hoop ook niet dat we dat soort maatstaven gaan gebruiken, als het aan mij ligt niet. Daarom is het soms ook niet echt makkelijk waar de grens te trekken is. Daarom ook al eerder het advies gegeven om persoonlijke zaken gewoon via de PB's af te handelen. Krijg je nooit de openbare discussie op het forumllinde schreef:Ik denk dat dit niet helemaal de juiste definitie is, dit kan ook aan de ander liggen, sommigen voelen zich eerder beledigd dan anderen....euromunter schreef:Als er dusdanige berichten, door wie dan ook, geplaatst worden waardoor anderen zich beledigd voelen of zich voelen aangedaan is er een grens overschreden
Als ik af en toe de kranten lees, dan heb ik het idee dat vooral politieagenten zich erg snel beledigd voelen. Ik hoop niet dat we hier op het forum dat soort maatstaven gaan gebruiken.
Luit
groeten Paul