Een vraagje aan de webmaster, Jeroen

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Herman,

Ik steun je vraag. Ook ik heb dat probleem dat ik wel eens zo'n blunder maak. Dat heb je al snel met die ouwe knarren. Het is dan hoogst irritant dat je dan niet weet welke berichten er aan je neus voorbij zijn gegaan. En om erachter te komen moet je dan het hele forum weer langslopen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
rinuske

Bericht door rinuske »

nou jongens dat probleem heb ik ook geregeld, mischien toch de leeftijd dan??? :?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

rinuske schreef:nou jongens dat probleem heb ik ook geregeld, mischien toch de leeftijd dan??? :?
Dat denk ik wel want van de jonkies op dit forum is nooit zo'n reaktie gekomen. Maar het blijft hoogst irritant als het eens gebeurd.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Londoh

Bericht door Londoh »

Nou ik ben ook een bejaard lid, en realiseer mezelf dat de gebruiksvriendelijkheid op die forum niet geweldig is. Ik weet echter ook dat het een gratis forum is waaraan men niet al te hoge eisen mag stellen. Jeroen kan er gewoon weinig aan doen. Als bepaalde functies niet naar de zin werken dan moet je de manier van surfen even aanpassen. Je kan jezelf ook afvragen of het echt belangrijk is om alles te lezen. :roll:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

londoh schreef:Je kan jezelf ook afvragen of het echt belangrijk is om alles te lezen. :roll:
Lon, ik ben van nature erg nieuwsgierig en lees graag alles wat hier voorbij komt op dit forum. Als het me niet interesseert dan kom ik er niet meer op terug. Hopelijk wordt de gebruiksvriendelijkheid beter als het forum de website in eigen beheer heeft en niet meer afhankelijk is van forum2go.

Gr. Alfred
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Als je 't forum open en naar nieuwe berichten gaat.. Open dan een onderwerp naar keuze met rechter muisknop en kies dan open in nieuw venster.. Als je dan per ongeluk het venster sluit is er nog 1 over..
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Inderdaad, werkt perfect. Goede tip jongen, onwijs bedankt. Nu maar hopen dat ik het door de leeftijd niet vergeet :D :D

Gr. Alfred
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

tja dit blijft lastig... gelukkig kun je per topic helemaal rechts in de balk zien wanneer er voor het laatste gereageerd is. Dus kan kun je redelijk snel screenen waar iets nieuws staat wat mogelijk interessant is...

Maar Alfred voor jou geldt dit toch niet, je slaap soms maar verder ben je toch zelden langer dan een minuut of twaalf offline :lol:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Londoh

Bericht door Londoh »

Ilosab schreef:Inderdaad, werkt perfect. Goede tip jongen, onwijs bedankt. Nu maar hopen dat ik het door de leeftijd niet vergeet :D :D

Gr. Alfred
Overigens staan er links voor de onderwerpen nog eens van die oranje tekentjes als er nieuwe berichten zijn. Alfred je moet leren "slim" te surfen, anders kom je er niet in dit virtuele leven en mis je een hoop (onzin) :lol:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

koenmunten schreef:Maar Alfred voor jou geldt dit toch niet, je slaap soms maar verder ben je toch zelden langer dan een minuut of twaalf offline :lol:
Valt wel mee, ik heb me v.w.b. dit forum bepaalde gewoontes aangeleerd. 's-Morgens vroeg of een uurtje later op het forum. Rond het middaguur en 's-avonds. Zitten toch meer dan 12 minuten tussen?

Gr. Alfred
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

londoh schreef:Overigens staan er links voor de onderwerpen nog eens van die oranje tekentjes als er nieuwe berichten zijn. Alfred je moet leren "slim" te surfen, anders kom je er niet in dit virtuele leven en mis je een hoop (onzin) :lol:
Slim surfen ken ik niet, wil ik ook niet leren ook. Het moet bij mij gemakkelijk gaan en het moet me zeker niet tegenzitten. Ik kan al snel kwaad worden achter de pc als iets me niet lukt of als het tegenzit. Aangezien ik voor mijn werk ook nog wel eens thuiswerk heb ik een anti virus programma wat door mijn werkgever is betaald. Kom ik thuis, zet ik de pc aan, werkt het niet omdat mijn virusdefinities te oud zijn. Volgende dag nieuwe Cd gehaald op mijn werk, zet de pc aan en hij doet het weer, was een foutje van de fabrikant v.w.b. updates. Dat virtuele leven is eigenlijk dus niet aan mij besteed maar dat komt ook omdat ik er de ballen verstand van heb. Ik ben altijd wel tevreden als ik door iets simpels weer wijzer ben geworden.

Gr. Alfred
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Ilosab schreef:
koenmunten schreef:Maar Alfred voor jou geldt dit toch niet, je slaap soms maar verder ben je toch zelden langer dan een minuut of twaalf offline :lol:
Valt wel mee, ik heb me v.w.b. dit forum bepaalde gewoontes aangeleerd. 's-Morgens vroeg of een uurtje later op het forum. Rond het middaguur en 's-avonds. Zitten toch meer dan 12 minuten tussen?

Gr. Alfred
In ieder geval was je nu mooi binnen de 12 minunten qua reactie.
Moest vanochtend nog aan je denken toen ik de kinderen wegbracht, vlak bij de creche is een huis met een afbeelding van een zeearend op de gevel...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

koenmunten schreef:In ieder geval was je nu mooi binnen de 12 minunten qua reactie. Moest vanochtend nog aan je denken toen ik de kinderen wegbracht, vlak bij de creche is een huis met een afbeelding van een zeearend op de gevel...
Dat moet dus wel een heel mooi huis zijn. :D

Gr. Alfred
Londoh

Bericht door Londoh »

Ilosab schreef:
Slim surfen ken ik niet, wil ik ook niet leren ook. Het moet bij mij gemakkelijk gaan en het moet me zeker niet tegenzitten. Ik kan al snel kwaad worden achter de pc als iets me niet lukt of als het tegenzit………………………….. Dat virtuele leven is eigenlijk dus niet aan mij besteed maar dat komt ook omdat ik er de ballen verstand van heb. Ik ben altijd wel tevreden als ik door iets simpels weer wijzer ben geworden.

Gr. Alfred
Alfred, volgens mij staan hierboven een aantal vreemde tegenstellingen. Je wilt dat alles lukt maar wilt niets leren. Als het niet lukt dan wordt je kwaad. Toch ben je tevreden als je weer iets geleerd hebt.

Ten eerste je moet je nooit kwaad op je computer maken, dat heeft totaal geen nut. Ik heb een vriend, 3 jaar ouder dan ik, heeft ook pas op latere leeftijd het puteren geleerd. Die kan zich zo allemachtig opwinden achter de monitor, die begint dan de computer te slaan, hij heeft er al minstens vier bij de vuilcontainer neer kunnen zetten. Ik lach me altijd een ongeluk. Het schijnt trouwens erg veel te gebeuren dat mensen hun computer slaan, maar schamen zich om hiervoor uit te komen. Op onze leeftijd kan het heel link zijn om jezelf kwaad te maken, voor dat je het weet leg je aan de monitor en dat is een andere dan die van je computer. :D
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Volgens mij is de vraag al beantwoord zonder mij :D

Ook ik ken dit euvel en baal dan als een bezetene, maar laat mijn PC met rust. De oplossing van Sander is een goede optie. Doe dit overigens ook als je een groot bericht, met veel tekst en afbeeldingen (zoals Euromunter ze maakt) wijzigt of maakt. Mocht je dan een foutje maken, dan heb je de tekst nog in het andere tabblad en ben je het dus niet kwijt.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Londoh

Bericht door Londoh »

Het openen van twee windows brengt het gevaar met zich mee dat je niet meer weet in welk scherm je bezig ben. Langere berichten maak ik altijd in "Word" en kopieer ze dan. Kan er niets fout gaan en schrijft aangenamer dan dat kleine kutschermpie. :lol:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

londoh schreef:Het openen van twee windows brengt het gevaar met zich mee dat je niet meer weet in welk scherm je bezig ben. Langere berichten maak ik altijd in "Word" en kopieer ze dan. Kan er niets fout gaan en schrijft aangenamer dan dat kleine flamoesschermpie. :lol:
Helemaal gelijk heb je me daar Lon! Doe ik ook, geen enkel risico, scheelt erg veel kopzorgen.
Londoh

Bericht door Londoh »

Hi Jeroen,

Wat is een flamoes, een soort puddinkie? Zo klinkt het, lijkt me niet lekker :lol:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

londoh schreef:Hi Jeroen,

Wat is een flamoes, een soort puddinkie? Zo klinkt het, lijkt me niet lekker :lol:
Wat jij wilt... ;) En nu maar weer snel on-topic Lon :oops: en ga me nou niet pesten, hahahaha
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Munthunter schreef:Volgens mij is de vraag al beantwoord zonder mij :D

Ook ik ken dit euvel en baal dan als een bezetene, maar laat mijn PC met rust. De oplossing van Sander is een goede optie. Doe dit overigens ook als je een groot bericht, met veel tekst en afbeeldingen (zoals Euromunter ze maakt) wijzigt of maakt. Mocht je dan een foutje maken, dan heb je de tekst nog in het andere tabblad en ben je het dus niet kwijt.

Gr. Jeroen
Ik gebruik vaak Word, maar ook de privé map om in te werken, dan kan ik tussentijds dingen steeds opslaan.

Soms vergt het heel veel werk om een topic aan te maken met veel tekst en afbeeldingen. Het is mij tot op heden nog niet mis gegaan...

groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

londoh schreef:
Ilosab schreef: Slim surfen ken ik niet, wil ik ook niet leren ook. Het moet bij mij gemakkelijk gaan en het moet me zeker niet tegenzitten. Ik kan al snel kwaad worden achter de pc als iets me niet lukt of als het tegenzit………………………….. Dat virtuele leven is eigenlijk dus niet aan mij besteed maar dat komt ook omdat ik er de ballen verstand van heb. Ik ben altijd wel tevreden als ik door iets simpels weer wijzer ben geworden.
Gr. Alfred
Alfred, volgens mij staan hierboven een aantal vreemde tegenstellingen. Je wilt dat alles lukt maar wilt niets leren. Als het niet lukt dan wordt je kwaad. Toch ben je tevreden als je weer iets geleerd hebt.

Ten eerste je moet je nooit kwaad op je computer maken, dat heeft totaal geen nut. Ik heb een vriend, 3 jaar ouder dan ik, heeft ook pas op latere leeftijd het puteren geleerd. Die kan zich zo allemachtig opwinden achter de monitor, die begint dan de computer te slaan, hij heeft er al minstens vier bij de vuilcontainer neer kunnen zetten. Ik lach me altijd een ongeluk. Het schijnt trouwens erg veel te gebeuren dat mensen hun computer slaan, maar schamen zich om hiervoor uit te komen. Op onze leeftijd kan het heel link zijn om jezelf kwaad te maken, voor dat je het weet leg je aan de monitor en dat is een andere dan die van je computer. :D
Als ik een goede tip krijg dan wordt dat wel automatische op mijn beperkte harde schijf in mijn schedel opgeslagen. Ik word kwaad als op de één of andere manier iets niet werkt wat zou moeten werken. Als mijn virus scanner een foutmelding geeft en niet meer werkt dan heb ik daar de pest over in. Vooral vanwege het feit dat ik bang ben dat daardoor op de één of andere manier een virus binnenkomt. Dat heb ik ooit eens 2 x gehad en als je harde schijf dan crasht dan ben je niet echt blij. Iemand heeft me ooit eens verteld dat hij een virus had verspreid. Lon, dat werd eerst beuken en toen pas vragen stellen want bozer kan je me niet maken met zoiets. Ik zie ook het nut er niet van in om een ander zijn leven te vergallen door zoiets.
Maar mijn pc sla ik nooit, reageer me ook nooit af op zo'n ding. Voor hetzelfde geld ros ik hem in elkaar en moet ik een nieuwe kopen. Kan ik beter munten en biljetten voor kopen toch?

Gr. Alfred
rinuske

Bericht door rinuske »

ja mooie oplossing van Sander
kwaad worden helpt geen donder als iets niet lukt, en als ik het niet meer snap heb ik altijd mijn zoon nog , "het computerwonder die voor alles een oplossing heeft" :P
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

rinuske schreef:ja mooie oplossing van Sander kwaad worden helpt geen donder als iets niet lukt, en als ik het niet meer snap heb ik altijd mijn zoon nog , "het computerwonder die voor alles een oplossing heeft" :P
Daar heb je zoons voor toch? Ik ben gezegend met 2 dochters, geen computerwonders maar wel lief.

Gr. Alfred
rinuske

Bericht door rinuske »

die dochters moeten bij mij nog komen Alfred, maar de jongens maken er geen haast mee :?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

rinuske schreef:die dochters moeten bij mij nog komen Alfred, maar de jongens maken er geen haast mee :?
Thuis wonen is altijd beter, en goedkoper voor ze natuurlijk, behalve voor de ouders. Ik heb al 2 schoonzoons maar ook geen computerwonders. Als ze maar gelukkig zijn toch?

Gr. Alfred

Terug naar “Ideeënbus en hulp”