En vergeet ook niet de opkomst van de metaaldetector. In de jaren ,70
kwamen de eerste MD,s voor de hobbyist op de markt. Je kreeg de verzamelaar en de schatzoeker, bij de een gaan de munten in het album,
de ander maakt er zo snel mogelijk winst van.
Ik heb meegemaakt dat op grote stortplaatsen waar veel oud spul werd gevonden diverse handelaren met voldoende contanten met je meeliepen en direct een bod deden op je pasgevonden munt. De jongkies die daar zochten zijn er de nodige keren ondergetrokken. Op een dag zoeken kwamen er veel munten tevoorschijn die dus de handel in gingen. Er was dus ineens een groter aanbod wat de prijzen deed dalen.
Bv. Ik vond in ,80 een Philips II halve statendaalder 1577 en die "deed" in
,81 FL. 5000,-. Ik heb hem 3 maanden geleden voor € 250,- verkocht.
Met deze opbrengst plus de winst van andere munten zijn Ans en ik 10 weken met de camper naar zuidelijke oorden vertrokken.
Gr, Ed.
prijsdaling
Wel lekker dat je 10 weken op vakantie kunt gaan van je hobby. Maar heb je er geen spijt van dat je die munt niet in 1981 hebt verkocht? Scheelde per slot van rekening maar liefst, omgerekend, 4450 gulden.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171