Jordaanse muntjes

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Mooie muntjes Herman, wat jou betreft had je wel wat meer willen overstappen denk ik. Heb je nu een relax vakantie of een muntjes vakantie gehad?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Herman schreef:Alfred, het was een relaxte munten en bankbiljetten vakantie, met een leuke knipoog naar de Malediven en India toe. :P :)
Herman
Jullie hebben nogal wat landen gezien maar heb je ook daadwerkelijk uit al die landen nieuwe aanwinsten mee kunnen nemen? Dan heb je heel wat te plaatsen komende week.

Gr. Alfred.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Rexonium
Lid
Lid

Bericht door Rexonium »

Ik heb ook nog ergens twee muntjes uit "The Hashemite kingdom of the Jordan" liggen, fifty fils & one hundred fils, beide uit 1949.

Geen idee of ze nog wat waarde hebben, beide zijn nog perfect leesbaar en de details zijn nog scherp al is de 50 fils een beetje afgesleten, vooral het getal 50 is slecht maar de andere kant is nog vrij fraai met alle details zichtbaar. Ook geen opvallende krassen of beschadigingen dus (in mijn onervaren ogen) zeker F+ of Fr maar als beginneling zonder goed scanprogramma (Windows Vista... *zucht*) is het moeilijk te zeggen. :wink:

Mochten ze niet veel waard zijn en wil je ze hebben graag een pb'tje, er valt altijd wel iets te regelen toch? 8) :D

-- Peace o/
Verzamelaar van: Nederland | Europa (pre-€) | UK + British Empire | Zilver | Wereld overig

Trots op: 5 Mark 1904 Pruissen | Cent 1859 USA | Willem III 1878 1 cent PR+

Terug naar “Munten algemeen”