Lachen (voor mij dan)

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Lachen (voor mij dan)

Bericht door Ilosab »

In mei waren we op huwelijksreis in Hongarije, het geboorteland van mijn vrouw. Op 2 dagen na hebben we 3 weken regen gehad dus die huwelijksreis gaan we binnenkort over doen.
Op één van de droge dagen waren we in Szeged waar er een jaarmarkt was georganiseerd. Zowaar stonden er ook een paar verkopers van munten en bankbiljetten, voornamelijk Hongaarse dan. Ik had op een Hongaarse verkoopsite al gezien dat ook in Hongarije de inflatie v.w.b. prijzen van munten en bankbiljetten flink had toegeslagen. Op een gegeven moment kon ik voor 8 euro een 20 pengo biljet 1941 kopen met een nazi symbool. Vond ik wel aardig om te hebben dus maar gekocht (ik had het een tijdje terug al vermeld en de vraag gesteld wat voor symbool het was). Bij een andere verkoper zag ik drie 100 Forint biljetten met op alle drie de biljetten verschillende symbolen. Hij vroeg er per stuk nota bene 10.000 Forint voor, omgerekend 35 euro. Ik zei tegen mijn vrouw dat hij niet goed bij zijn knars was en we zijn weggelopen. Ze wilde ze zowaar kopen als zgn. huwelijkskado. Nu beschouw ik mijn vrouw al als huwelijkskado dus dat was helemaal uit den boze. En één van de drie had ik al dus dat ging helemaal niet door.
Vandaag, maandag 14 juni, ben ik toch eens gaan kijken wat voor biljet iki nu eigenlijk in mijn verzameling had en met dat symbool in mijn gedachten ben ik eens op eBay Duitsland gaan kijken. Kortom, ik heb een biljet met een ander symbool gekocht voor 1 euro, en als bonus kreeg ik er nog een 50 forint biljet bij. Even een verschil van 34 euro maar dat bod van die handelaar nam ik sowieso niet serieus. Achteraf bekeken vond mijn vrouw dat ik er goed aan heb gedaan. Ik zeg ook altijd tegen haar: Koop nooit een munt, bankbiljet of miniatuurauto voor me. Het is goed bedoeld maar voor je het weet geef je teveel geld uit aan iets wat ik misschien al heb. Ik geloof dat het kwartje nu is gevallen bij haar.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Haastige spoed is zelden goed!

Soms kun je beter even wachten inderdaad ;)

Gefeliciteerd!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Munthunter schreef:Haastige spoed is zelden goed! Soms kun je beter even wachten inderdaad ;) Gefeliciteerd! Gr. Jeroen
Bedankt, zodra hij binnen is zet ik hem bij de aanwinsten + de euromunten natuurlijk. Als ik ze tenminste een beetje goed op de gevoelige plaat krijg want daar schort het bij mij nogal eens aan.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
rinuske

Bericht door rinuske »

Ilosab schreef:
Munthunter schreef:Haastige spoed is zelden goed! Soms kun je beter even wachten inderdaad ;) Gefeliciteerd! Gr. Jeroen
Bedankt, zodra hij binnen is zet ik hem bij de aanwinsten + de euromunten natuurlijk. Als ik ze tenminste een beetje goed op de gevoelige plaat krijg want daar schort het bij mij nogal eens aan.

Gr. Alfred
ik ben benieuwd Alf(vond je leuk toch??)
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

bijna net zo

Bericht door leon voorn »

ik herken de situatie
op het vliegveld van manila ,filipijnen
had mn vrouw een 50 centavo gen.mc arthur
gekocht,met een muntkaart amirikaans paviljoen
1947,E25.
blijkt hij hier voor een paar euro te koop :roll: :roll:
ps ik zoek nog 1 piso mc arthur,zfr>
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: bijna net zo

Bericht door Ilosab »

leon voorn schreef:ik herken de situatie op het vliegveld van manila ,filipijnen had mn vrouw een 50 centavo gen.mc arthur gekocht,met een muntkaart amirikaans paviljoen 1947,E25.
blijkt hij hier voor een paar euro te koop :roll: :roll:
ps ik zoek nog 1 piso mc arthur,zfr>
Conclusie: Nooit je echtgenoot wat laten kopen voor je hobby, mits je zeker wat dat het 't waard is.

Trouwens, je was ruim 20 € meer kwijt dan in Nederland, ik kon het nog tegenhouden. :D :D

Gr. Alfred
Goudenmuntenverzamelaar

Bericht door Goudenmuntenverzamelaar »

Gefeliciteerd!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Bedankt. :D :D

Gr. Alfred

Terug naar “Ideeënbus en hulp”