Armbandje gemaakt van kwartjes en 2 halve guldens. Op de armband staat SGT. MAJ. Connie, HL 17C. Zou iemand een idee hebben waarvoor de afkorting HL 17c staat?
MvGr Willemo

Ik denk zelf bij de H aan Huzaren, L aan Lichting, 17c aan 17e Compagnie. Ik doe maar een gok. Wel een schitterend mooi sieraad.
Jesus zeggrivnagozer schreef:Ik heb een hoop mensen gekend in mijn leven en ik heb de onhebbelijke neiging alles te onthouden wat er tegen me wordt gezegd, mits het interessant kan zijn. Toen ik een jaar of 15 was deed ik vakantiewerk in het Belastingmuseum dokter van de Poel te Rotterdam. Ook in het Delftse Volkenkundigmuseum Nusantara heb ik vakantiewerkzaamheden verricht, waaronder de opbouw van een gamelanorkest in de Grote Zaal. Sommige depotstukken halen de vitrine nooit, waaronder dit onooglijke zilveren gedoetje
Het doel van dergelijke sieraden is mij weer onbekend. Afhankelijk van de niet vermeldde grootte kan dit als een soort van naamplaatje bij een statietenue zijn gedragen, danwel als zoveeljarig dienstbetoon vervaardigd zijn bij een lokale zilversmid.
Conchita Johanna Hendrika Ferdinandus droeg de bijnaam Connie binnen het Leger des Heils. De rang van Sergeant-Majoor voor vrouwen bestond al voordat deze officieel werd ingevoerd in 1948. Voor 1948 konden alleen officieel mannen deze rang krijgen.
Of een aspirientje.grivnagozer schreef:heb soms hoofdpijn... maaaar google kan ook wel eens helpen
Dat zou me niets verbazen, de fiets van mijn vader is ook nooit teruggekomen.grivnagozer schreef:rest alleen de vraag of dit armbandje niet ooit gestolen is door Duitsers of ander ...
als je zegt:grivnagozer schreef:rest alleen de vraag of dit armbandje niet ooit gestolen is door Duitsers of ander ...
www.ferdinandus.com zal het antwoord wel weten.
Ik ben heel erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is.willemo schreef:District 's-Gravenhage (017)grivnagozer schreef:Heilsleger 17c
En 017 is de stad...
~ Conchita Johanna Hendrika (Connie) FERDINANDUS, born 19 Aug
1960, in Den Helder. lijkt me dus ook oonwaarschijnlijk gezien haar late geboorte