Een lot 2x verkocht

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Londoh

Een lot 2x verkocht

Bericht door Londoh »

Ik heb een lot dat op de afdeling muntenmarkt werd aangeboden 2 x verkocht. Hoe kan ik zo stom wezen als ik maar een lot heb ? Nou heel simpel een bestelling kreeg ik via een PB de andere via het forum. Is natuurlijk lullig voor de verzamelaar die het lot niet krijgt, ook lullig voor mij, want ik wordt bij de dag dementer, kan niet eens meer alles onthouden. :wink: Moeten we daar niet even een uniforme regel voor maken? Dit zou natuurlijk ook in andere rubrieken kunnen voorkomen.
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

Mischien alleen bieden via het forum en niet via pb.
En tevens een optie aanmaken om annoniem te kunnen bieden via het forum .
Dit omdat niet iedereen wil laten zien dat er iets door iemand wordt gekocht.
Dus als er geboden wordt dat er dan gewoon annoniem komt te staan ipv naam.
Londoh

Bericht door Londoh »

koiboyke schreef:Mischien alleen bieden via het forum en niet via pb.
En tevens een optie aanmaken om annoniem te kunnen bieden via het forum .
Dit omdat niet iedereen wil laten zien dat er iets door iemand wordt gekocht.
Dus als er geboden wordt dat er dan gewoon annoniem komt te staan ipv naam.
waarom anoniem bieden ? Lijkt dan wel iets illegaals. Ik vind dat er een afspraak moet komen wat de procedure zal zijn. ik schaam me dood als ik twee keer hetzelfde lot verkoop. De onderdelen waar de munten en biljetten worden aangeboden zijn enigszins onoverzichtelijk, daar is mee te leven want is inherent aan het forum. Echter als er ook nog via PB's gekocht gaat worden en er niets onder de plek staat waar het item wordt aangeboden, wordt het voor mij onoverzichtelijk. Of misschien verkoop ik teveel :lol:
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet willen laten zien wat ze allemaal kopen.
En daarom via een pb kopen, wat weer het gevolg heeft dat je het 2 keer verkoopt.
Niks ilegaals aan.
Londoh

Bericht door Londoh »

koiboyke schreef:Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet willen laten zien wat ze allemaal kopen.
En daarom via een pb kopen, wat weer het gevolg heeft dat je het 2 keer verkoopt.
Niks ilegaals aan.
Ik zie me al onzichtbaar bij AH binnenlopen om een pak melk te kopen :lol:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Beste Lon,

Wat vervelend dat het zo is gelopen. Ik ben wel erg gelukkig met het feit dat je het even in het obenbare brengt. Kleine teleurstelling voor 1 van de kopers, maar goed een foutje moet kunnen.

Bieden via een PB vind ik wel wat minder. Dit is niet eerlijk en waarom gun je een ander geen kans? We hebben het hier wel eens over gehad, in een topic van Marktplaats o.i.d. en toen vond ook het merendeel van de leden dat dat niet moest kunnen.

Ik zal dit meenemen in het nog te maken veilingreglement.

Bedankt voor je openheid!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Londoh

Bericht door Londoh »

Hi Jeroen,

Dit was een lot voor een vaste prijs, ik bied nu alles via de veiling aan of "onderhands", is leuker vind ik. Ik moest even wennen aan het systeem, en dan komen natuurlijk eventuele zwakke punten tevoorschijn. De geschetste situatie kan zich ook bij de veiling voordoen.

Groetjes

Lon
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

londoh schreef:Hi Jeroen,

Dit was een lot voor een vaste prijs, ik bied nu alles via de veiling aan of "onderhands", is leuker vind ik. Ik moest even wennen aan het systeem, en dan komen natuurlijk eventuele zwakke punten tevoorschijn. De geschetste situatie kan zich ook bij de veiling voordoen.

Groetjes

Lon
Lon, je kunt eventueel aangeven dat je niet ingaat op biedingen via een PB, doe ik ook altijd als ik advertenties op MP zet. Biedingen buiten MP om worden door mij niet geaccepteerd. Hetzelfde geldt voor biedingen via een PB. Uitsluitend bieden via de veiling en pas kopen als je hebt gereageerd.
Een foutje is menselijk, ben je toch een mens Lon.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

een forumveiling is openbaar, dus er wordt ook openbaar geboden. Wie via pb biedt wil niet dat iemand anders er overheen gaat met een bod. Zo vergroot deze persoon de kans dat hij het lot in de wacht kan slepen zonder dat andere bieders kunnen reageren, waardoor de verkoper een hogere prijs kan krijgen.

Ik accepteer biedingen per pb alleen wanneer de veilingtijd is verlopen. Wanneer een veiling nog loopt is degene die openbaar heeft geboden de eerste persoon die deze op rechtmatige wijze het kavel heeft verkregen.

Simpel: Wie biedt, biedt openbaar.
tja..
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

grivnagozer schreef:een forumveiling is openbaar, dus er wordt ook openbaar geboden. Wie via pb biedt wil niet dat iemand anders er overheen gaat met een bod. Zo vergroot deze persoon de kans dat hij het lot in de wacht kan slepen zonder dat andere bieders kunnen reageren, waardoor de verkoper een hogere prijs kan krijgen.

Ik accepteer biedingen per pb alleen wanneer de veilingtijd is verlopen. Wanneer een veiling nog loopt is degene die openbaar heeft geboden de eerste persoon die deze op rechtmatige wijze het kavel heeft verkregen.

De juiste redenering, en wel zo eerlijk voor andere geinteresseerden.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Ilosab schreef:
grivnagozer schreef:een forumveiling is openbaar, dus er wordt ook openbaar geboden. Wie via pb biedt wil niet dat iemand anders er overheen gaat met een bod. Zo vergroot deze persoon de kans dat hij het lot in de wacht kan slepen zonder dat andere bieders kunnen reageren, waardoor de verkoper een hogere prijs kan krijgen.

Gr. Alfred
Was dus niet een veiling maar via muntenmarkt.. ook was de advertentie ouder dan 2 weken nadat ik erop reageerde.. ik kon er niet wakker van liggen dat 't gebeurt is :wink: Niets is menselijker dan een "vergissinkie"..
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

$and€r schreef:
Ilosab schreef:

Gr. Alfred
Was dus niet een veiling maar via muntenmarkt.. ook was de advertentie ouder dan 2 weken nadat ik erop reageerde.. ik kon er niet wakker van liggen dat 't gebeurt is :wink: Niets is menselijker dan een "vergissinkie"..
Ook weer opgelost, als volwassenen afgehandeld. Klasse jongens, zo hoort het ook onder elkaar en op dit forum.

Gr. Alfred
*versace*

Re: Een lot 2x verkocht

Bericht door *versace* »

Dat is mij ook een keer bijna gebeurt, omdat ik dacht dat
het fout ging van het plaatsen van een advertentie, hebt ik het opnieuw
geplaats, maar toen ik keek op de net. zag ik mijn advertentie 2x, hebt gewoon 1 verwijderd,
maar moest wel de Ebay plaatingkosten betalen, en die waren 4,50, stom, stom....

Terug naar “Ideeënbus en hulp”