Dreigen helpt soms
Dreigen helpt soms
Forumleden,
Iedereen is uiteraard bekend met het kopen van verzamelobjecten via het Internet. Ebay, Marktplaats, Qoop, Vatera, Teszvesz, Speurders en noem maar op.
Ebay is één van mijn favoriete sites. Ook met de overige heb ik geen problemen alhoewel ik alleen maar met de hulp van mijn vrouw op Vatera en Teszvesz ga kijken want dat zijn Hongaarse sites.
Toen ik pas was begonnen met het verzamelen van Nederlandse munten kwam ik bij toeval op Speurders terecht. Zag er wel aardig uit dus gelijk maar registreren en zoeken maar. Op een gegeven moment zag ik een interessante Nederlandse munt en bood 25 gulden (de euro was er nog niet). Het bod werd geaccepteerd en ik maakte het geld over. Een week gewacht maar geen munt ontvangen. Nog een week gewacht maar nog steeds niets gekregen. Mailtje gestuurd en het antwoord was dat wegens ziekte nog niets was verstuurd maar hij zou dezelfde dag verstuurd worden. Nog een week gewacht maar niets ontvangen. Toen maar een mailtje gestuurd dat ik graag mijn geld terug wilde hebben. Het antwoord was dat het helaas niet mogelijk was omdat de munt was verstuurd. Ik heb toen een erg pittig mailtje opgesteld want ik voelde me behoorlijk belazerd. In het mailtje vermeldde ik dat ik van beroep vrachtwagenchauffeur was en door heel Nederland reed en dat ik haar adres tot mijn beschikking had en dreigde tevens dat ik binnenkort wel voor haar deur zou verschijnen om het geld op te halen. Of het aan dat laatste lag weet ik niet maar binnen 3 dagen had ik mijn geld terug. Achteraf bezien was het vermakelijk, vooral omdat ik zelfs geen groot rijbewijs heb maar op dat moment was dat het enige wat me te binnen schoot. Een beetje dreigen bleek dus wel geholpen te hebben. Maar op Speurders ben ik nooit meer geweest want mijn eerste ervaring bleek een hele slechte ervaring te zijn geweest.
Nou, ik heb mijn best weer gedaan, wie volgt.
Gr. Alfred
Iedereen is uiteraard bekend met het kopen van verzamelobjecten via het Internet. Ebay, Marktplaats, Qoop, Vatera, Teszvesz, Speurders en noem maar op.
Ebay is één van mijn favoriete sites. Ook met de overige heb ik geen problemen alhoewel ik alleen maar met de hulp van mijn vrouw op Vatera en Teszvesz ga kijken want dat zijn Hongaarse sites.
Toen ik pas was begonnen met het verzamelen van Nederlandse munten kwam ik bij toeval op Speurders terecht. Zag er wel aardig uit dus gelijk maar registreren en zoeken maar. Op een gegeven moment zag ik een interessante Nederlandse munt en bood 25 gulden (de euro was er nog niet). Het bod werd geaccepteerd en ik maakte het geld over. Een week gewacht maar geen munt ontvangen. Nog een week gewacht maar nog steeds niets gekregen. Mailtje gestuurd en het antwoord was dat wegens ziekte nog niets was verstuurd maar hij zou dezelfde dag verstuurd worden. Nog een week gewacht maar niets ontvangen. Toen maar een mailtje gestuurd dat ik graag mijn geld terug wilde hebben. Het antwoord was dat het helaas niet mogelijk was omdat de munt was verstuurd. Ik heb toen een erg pittig mailtje opgesteld want ik voelde me behoorlijk belazerd. In het mailtje vermeldde ik dat ik van beroep vrachtwagenchauffeur was en door heel Nederland reed en dat ik haar adres tot mijn beschikking had en dreigde tevens dat ik binnenkort wel voor haar deur zou verschijnen om het geld op te halen. Of het aan dat laatste lag weet ik niet maar binnen 3 dagen had ik mijn geld terug. Achteraf bezien was het vermakelijk, vooral omdat ik zelfs geen groot rijbewijs heb maar op dat moment was dat het enige wat me te binnen schoot. Een beetje dreigen bleek dus wel geholpen te hebben. Maar op Speurders ben ik nooit meer geweest want mijn eerste ervaring bleek een hele slechte ervaring te zijn geweest.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Willem,Willem schreef:Geweldig verhaal Afred, had die mensen hun gezicht weleens willen zien als je met je 20 tonner bij hun op de stoep had gestaan Gr. Willem
Ik heb helemaal geen vrachtwagenrijbewijs, ben rijksambtenaar. Ik wist hun adres ook niet, het was pure bluf.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Alfred,Ilosab schreef:Willem,Willem schreef:Geweldig verhaal Afred, had die mensen hun gezicht weleens willen zien als je met je 20 tonner bij hun op de stoep had gestaan Gr. Willem
Ik heb helemaal geen vrachtwagenrijbewijs, ben rijksambtenaar. Ik wist hun adres ook niet, het was pure bluf.
Gr. Alfred
Dat had ik wel begrepen.
Gr. Willem
Re: Dreigen helpt soms
Ik heb het zelfde voor maar wel met een dvd box 18€ betaald en tot op heden nog steeds niet ontvangen en is toch al zo een 1.5 week geleden en als ik de verkoopster contacteer reageert ze nietIlosab schreef:Forumleden,
Gr. Alfred
maar ben niet zo een type om te dreigen zal waarschijnlijk mijn geld en dvd nooit zien
Re: Dreigen helpt soms
Zeg maar vast dat Alfred onderweg is met zijn tientonner uit Sweet Lake City.Kristijn schreef: Ik heb het zelfde voor maar wel met een dvd box 18€ betaald en tot op heden nog steeds niet ontvangen en is toch al zo een 1.5 week geleden en als ik de verkoopster contacteer reageert ze niet
maar ben niet zo een type om te dreigen zal waarschijnlijk mijn geld en dvd nooit zien
Staat het geld zo weer op je rekening of er valt een DVD op de deurmat
Maar even zonder gekheid het is wel balen als je bedonderd wordt...
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
geef email + naam gegevens maar van mensen die je oplichten
mensen laten overal sporen achter op het internet
op pieppiep ooit gehad dat iemand een Metaaldetector niet verstuurde nadien er betaalt was
heb de man zijn foto's + vriendins foto's Plus foto's van hun kind online gezet inclusief alle gegevens die ik maar van zijn familie kon vinden
(let wel foto's waren gelinkt niet gehost dus niet strafbaar de mensen zetten het zelf op het internet)
de man eiste bij de persoon (koper) die nog een Metaaldetector kreeg van hem dat de foto's + gegevens werden verwijderd. daarop heel hard gezegt dat ik blijf doorspitten tot het geld terug was of de MD geleverd was.
in 2 dagen was de MD bij het adres aanwezig, toen ook de post verwijderd.
--
Mensen beseffen vaak niet dat als ze iets op Internet zetten dat het voor altijd is .. en geven heel veel prijs .. tot mijn amusement om eerlijk te zijn
op pieppiep ooit gehad dat iemand een Metaaldetector niet verstuurde nadien er betaalt was
heb de man zijn foto's + vriendins foto's Plus foto's van hun kind online gezet inclusief alle gegevens die ik maar van zijn familie kon vinden
(let wel foto's waren gelinkt niet gehost dus niet strafbaar de mensen zetten het zelf op het internet)
de man eiste bij de persoon (koper) die nog een Metaaldetector kreeg van hem dat de foto's + gegevens werden verwijderd. daarop heel hard gezegt dat ik blijf doorspitten tot het geld terug was of de MD geleverd was.
--
Mensen beseffen vaak niet dat als ze iets op Internet zetten dat het voor altijd is .. en geven heel veel prijs .. tot mijn amusement om eerlijk te zijn
Op zich geen probleem mee als het forumgerelateerd zou zijn, een DVD is dat niet. Je hebt hiervoor hele prettige drukbezochte fora, zoals die van TROS 'www.opgelicht.nl'. Hier is een speciale rubriek voor oplichten via veilingsites als Marktplaats en E-Bay ► http://forum.www.opgelicht.nl/viewforum ... 7b0c9c7381saint schreef:geef email + naam gegevens maar van mensen die je oplichten
--
Wie weet staat ze er al tussen Kristijn! Als je de verhalen leest kun je al opmaken dat er té veel oplichters actief zijn op dergelijke veilingsites... Helaas! Dat ze maar van de numismatische rubrieken wegblijven.
Verder zou ik eventjes wachten tot 2 weken, voordat je zulke acties onderneemt. Er kan ook iets mis zijn gegaan bij TNT of zo... daarbij zijn niet alle verkopers zo snel als wij en ligt een pakje soms een paar dagen op de kast te wachten voor verzending.
Succes in ieder geval.
Gr. Jeroen
Ik heb ook zo gehandeld bij een oplichting die mij overkwam, werkt perfect. Via de tennisclub kwam ik achter zijn privéadres en telefoonnummer. Verder eventjes wat fora volgeploft en hopla de 139,95 was zo weer teruggestortsaint schreef:om bovengenoemd geval was al weken verstreken , en de heer reageerde op den duur niet meee op telefoon & email .. na dat hij herhaaldelijks had gezegd het is verstuurd
geef maar gil als je wat opgezocht wil hebben
Daarna alles weer netjes verwijderd.
Gr. Jeroen
Ook Baantjer en Derick kun je vinden op het forum als ik het allemaal zo lees. Maar inderdaad, leuk is anders als je betaald hebt en je gekochte waar niet ontvangt. Slachten die hap. Ik zit me al weer op te vreten hier.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
ja zei heeft ook gezegd dat het verstuurd is
maar daarna vroeg ik naar het taxipost volg nummer omdat van die grote toch via taxipost verzonden moet worden heb ik geen antwoord al gekregen
al 2x iets verstuurd dus da vind ik al verdacht
en na het 1ste mailtje had ik direct antwoord
en 18€ voor mij als werkzoekende pas afgestudeerde is veel geld
kga deze week nog afwachten en dan ja wie wou mij helpen ?
maar daarna vroeg ik naar het taxipost volg nummer omdat van die grote toch via taxipost verzonden moet worden heb ik geen antwoord al gekregen
Munthunter en Saint.Kristijn schreef:kga deze week nog afwachten en dan ja wie wou mij helpen ?
Gr. Alfred
Ik heb het verleden jaar gehad met een Engelse dealer die in Toscane woonde, ik had een leuk contact met m en kocht ook veel. Hij zei dat hij moeilijkheden had met de Italiaanse post, veel raakte weg. Ook eens 5 munten van mij. Hij bood aan vervangende exemplaren te sturen, ben ik mee akkoord gegaan. Zijn ook weg geraakt, dat kan natuurlijk niet. De dealer is van ebay verdwenen, hij had 3500 plus als feedback, niet misselijk dus. Ik denk dat hij echt in de moeilijkheden is geraakt en gevlucht. Dag 100 euro. Nu ik boven de 60 ben geraakt maak ik me niet meer druk, want het vreet je op. Ik heb mijn hele leven stenen door ruiten gegooid, afbijt op auto’s gesmeerd, met een paar brede jongens verhaal gehaald, klappen uitgedeeld en ontvangen Ik moest altijd winnen. Ik heb nu geen zin meer ik pas op aan wie ik verkoop en wat ik koop, als het mis gaat, jammer dan
Kristijn schreef:ja zei heeft ook gezegd dat het verstuurd is
heb je voor mij email adres en gebruikers namen van MP ? en welke gebruikt worden in de mail allias ga ik eens loeren
Hoi Alfred,
Heb snel op Vatera en Teszvesz gekeken (zie opening van deze discussie), maar daar is veel aangeboden.
Heb by Vatera "Gulden" ingetyped en krijg 3 pagina's met biljetten en munten. Hier is het net 1 pagina als je geluk heb bij aukro.cz. Misschien de vakantie die kant op plannen...
Leuk om te zien wat er zich in Europa afspeeld m.b.t. de aanbiedingen, bedankt!
Gr, Nils
Heb snel op Vatera en Teszvesz gekeken (zie opening van deze discussie), maar daar is veel aangeboden.
Heb by Vatera "Gulden" ingetyped en krijg 3 pagina's met biljetten en munten. Hier is het net 1 pagina als je geluk heb bij aukro.cz. Misschien de vakantie die kant op plannen...
Gr, Nils
Volgens mij heb je dit bericht in een verkeerd topic geplaatst... Plaats het maar nogmaals in het juiste topic en dan verwijder ik deze uit dit topic.Bankovky schreef:Hoi Alfred,
Gr, Nils
Gr. Jeroen
Forumleden,
Ebay is één van mijn favoriete sites.
Hij kan weg, maar ik reageerde hier op het eerste stukje van Alfred zijn schrijven. Vond het namelijk een goede tip, maar misschien wat laat in het verhaal dat volgd.
Gr, Nils
Ebay is één van mijn favoriete sites.
Hij kan weg, maar ik reageerde hier op het eerste stukje van Alfred zijn schrijven. Vond het namelijk een goede tip, maar misschien wat laat in het verhaal dat volgd.
Gr, Nils
Hoi Nils,Bankovky schreef:Hoi Alfred,
Gr, Nils
Het probleem met buitenlandse sites is natuurlijk de taal. Ook mijn Hongaars is een probleem, ik kan alleen maar bieden met de hulp van mijn vrouw als we in Hongarije zijn. Ik heb ook geen bankrekening dus zij regelt dat voor mij. Maar er is inderdaad genoeg te vinden daar op die sites.
Gr. Alfred