Coincard drama.. kan ik hier nog wat aan doen??

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

$and€r
Donateur
Donateur

Coincard drama.. kan ik hier nog wat aan doen??

Bericht door $and€r »

Voordat ik muntjes verzamelde, had ik van alle coincards 2 of meer aangeschaft in de hoop op waarde vermeerdering.. Dat is ook zeer zeker zo.. Nu vond ik het tijd om ze uit de kast te halen en te koop aanbieden.. Kon wel "janken" wat ik aantrof.. :( :(

Allen zijn bruinig verkleurd/aanslag aan de onbeschermde achterzijde. Sommige erger dan de andere.. Is hier nog wat aan te doen is nu de hamvraag.. En waar moet ik ze in bewaren, dat de geschiedenis zich niet gaat herhalen??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De getoonde foto's zijn van deze coincards.. :cry: :cry:

Afbeelding
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

is er niet gewoon een patina op gevormd?
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Ik heb de coincards luchtdicht verpakt door middel van een follie las apparaat.
natuurlijk kun je ze ook stoppen in zo'n gripzakje, volgens mij zijn deze ook luchtdicht.

Voor de verkoop denk ik dat de verkleuring geen probleem moet opleveren.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

Ik bewaar ze idd ook in een gripzakje (in alle gewenste maten te verkrijgen en kosten bijna niks).
Luchtdicht en de munten zien er tot nu toe nog perfect uit!!

Peter.
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

sebastiaan1995 schreef:is er niet gewoon een patina op gevormd?
Ben nog beetje 'n leek op dit gebied maar fraai is 't niet, vooral de 2de foto is best erg te noemen
sgtravel schreef:
Voor de verkoop denk ik dat de verkleuring geen probleem moet opleveren.
Ik zou zelf niet happy zijn als ik bv. 150 euro voor van Gogh vijfje betaal en krijg hem zo binnen.. :evil:

Schoonmaken is af te raden?????? :?:
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

$and€r schreef: Schoonmaken is af te raden?????? :?:
Ik zou niet weten hoe je dit zou willen doen in de coincard....

En bij de eerste vier in coincard is het eigenlijk alleen de verpakking die ze zo duur maakt.
De munten zelf zijn niet al te moeilijk in een betere toestand dan die van jou te krijgen voor niet al te veel geld.

Overigens wil ik er hier wel voor waarschuwen dat de veelgebruikte gripzakjes ook niet per definitie veilig zijn.
Het vervelende aan die gripzakjes is dat ze niet voor het bewaren van munten zijn gemaakt en dus ook niet altijd een veilige samenstelling hebben.
De "onveilige" zakjes zijn dus ook niet te herkennen en je komt er meestal pas achter als het te laat is....

Luit
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

llinde schreef:
$and€r schreef: Schoonmaken is af te raden?????? :?:
Ik zou niet weten hoe je dit zou willen doen in de coincard....

En bij de eerste vier in coincard is het eigenlijk alleen de verpakking die ze zo duur maakt.
De munten zelf zijn niet al te moeilijk in een betere toestand dan die van jou te krijgen voor niet al te veel geld.

Luit
achterzijde is open, dacht aan een wattenstaafje en voorzichtig met 1 of ander goedje "deppen".. De munten heb ik inderdaad los in veel betere toestand... Maar hoe krijg ze omgewisseld.. zonder de verpakking te beschadigen..
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Ik heb helaas de oorzaak van mijn bruine munten in coincards weten te achterhalen. De vrouw achter de toonbank bij het postagentschap... :?

Ze pakte met haar vette dikke duim de coincards precies op bij de munten. Je kunt ze dan wel insealen, maar de vette vingers zitten er dan al op. Maar goed er zit zilver in en dat maakt het gevaarlijk met een open achterkantje...

Mooi man dat je de van Gogh ook in coincard hebt.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Munthunter schreef:
Mooi man dat je de van Gogh ook in coincard hebt.

Gr. Jeroen
2 maal zelfs.. deze is voor de verkoop.. :wink: Was bang met me nog summiere kennis van munten dat de verkleuring/aanslag me een hoop duiten zou schelen.. denk nu ik de reacties zie het wel meevalt.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

$and€r schreef: Was bang met me nog summiere kennis van munten dat de verkleuring/aanslag me een hoop duiten zou schelen.. denk nu ik de reacties zie het wel meevalt.
Ik denk niet dat het meevalt, een verkleuring heeft misschien voor echte muntenverzamelaars niet al te veel invloed op de waarde, maar dit is een ander geval.
De waarde wordt bepaald door de verpakking en iemand die tientallen euro's uitgeeft voor een verpakking zal een perfecte munt willen zien.
Je kunt je zelfs afvragen of het wel muntverzamelaars zijn die dit soort bedragen voor verpakkingen uitgeven....

Luit
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

llinde schreef: Je kunt je zelfs afvragen of het wel muntverzamelaars zijn die dit soort bedragen voor verpakkingen uitgeven....

Luit
Dat vraag ik mij zeer zeker af. Ik ga echt niet een van Goghmunt kopen van 100 Euro om de verpakking. Snap dat een ander dat wel doet, maar ik pas daar voor.

Gr. Jeroen
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Ik heb dat al die jaren nog niet begrepen. Op verschillende forums is er al over gesproken. Het gaat mij om de munt. Is die munt UITSLUITEND verkrijgbaar in een verpakking, dan zal ik deze aanschaffen, wanneer ik deze munt wil hebben.

En als nou de verpakkingen van de KNM zo super mooi waren, maar het is gewoon een klein kaartje.

Dit is net zoiets als de run op de 2 euro EMU in Proofkwaliteit in die kleine box. Gigantische bedragen werden er voor neergelegd en nog steeds! En dat terwijl de munt in Proofkwaliteit ook gewoon verkrijgbaar is in de Proofset van 2009, die veel minder kost...

groeten Paul
Chris

Re: Coincard drama.. kan ik hier nog wat aan doen??

Bericht door Chris »

je kunt dat bruin er met een gewone potloodgum er gemakkelijk vanaf gummen. dat doe ik ook wel eens.

mijn penningen poets ik ook zo :lol:

gr, Chris
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Ze zijn al verkocht voor een mooie prijs.. :lol: :lol:
andres

Bericht door andres »

de meeste TPG's , de Amerikaanse grading companies stoppen de biljetten juist NIET in luchtdichte
mylar houders , er zitten kleine gaatjes in , aan de bovenkant.
de meeste verzamelaars van biljetten gaan er vanuit dat het beter is dat biljetjes enigzins kunnen ademen.

bedankt voor dat snelle testje, Herman.
biljet ziet er nu uit als forensisch bewijsmateriaal in een zaak van een suicide bomber.
misschien nog te verkopen op Marktplaats voor een leuk bedrag.
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

wat zonde zeg,dat biljet staat bij srh te koop
voor E3.95 met 50 bonus punten :shock:

jammer he die bruine patina aan 1 kant
dank aan de nederlandse munt,
ik zag het drama voor het gebeurde en heb er een
stuk munthouder overheen geplakt :P
de laatste editie is wel totaal beschermd
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Of je moet ze in een munthouder zien te krijgen, al heb ik slechte ervaring met munthouders moet bij de dikkere munten altijd 3 nietjes erin doen :o
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Gible schreef:Of je moet ze in een munthouder zien te krijgen, al heb ik slechte ervaring met munthouders moet bij de dikkere munten altijd 3 nietjes erin doen :o
Dat is geen enkel probleem die blijven wel dichtzitten als je zelfklevende hebt. Echter denk ik niet dat iemand een dergelijke munt van van Gogh uit de coincard gaat halen om hem schoon te maken en in een munthouder stopt. ;)

Waardeverlies van zo'n €150,- :D

Denk dat je de aanslag moet accepteren en dat dit voor de waarde van de munt weinig uitmaakt. Gelukkig gebruiken ze nu coincards met afgesloten achterkant en is daarmee het euvel al flink opgelost.

Gr. Jeroen
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Oké dat klopt maar zou de munt met dat vuil erop nog zoveel waarde hebben...
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Gible schreef:Oké dat klopt maar zou de munt met dat vuil erop nog zoveel waarde hebben...
Het is geen vuil, enkel een soort patina en die heeft vaak ook een meerwaarde.
Ik ben er van overtuigd dat de waarde niet achteruitgaat omdat dit probleem bekend is. In ieder geval is de waarde nog tig keer meer, dan dat je hem er uit haalt en dus een normale munt hebt die ook uit de rol kan komen en derhalve zo'n 6 euro waard is.

Gr. Jeroen
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Ok dan heb ik niets gezegd!!!
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Munthunter schreef:
Gible schreef:Oké dat klopt maar zou de munt met dat vuil erop nog zoveel waarde hebben...
Ik ben er van overtuigd dat de waarde niet achteruitgaat omdat dit probleem bekend is. In ieder geval is de waarde nog tig keer meer, dan dat je hem er uit haalt en dus een normale munt hebt die ook uit de rol kan komen en derhalve zo'n 6 euro waard is.

Gr. Jeroen
Gezien de zilverwaarde iets meer dan 6 euro ;)

Maar je kunt deze inderdaad ook uit een rol kopen. Ik vind zo'n coincard wel leuk, maar uiteindelijk stop ik mijn munten in munthouders. Setjes sloop ik altijd.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Reinier Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Reinier »

Collecteuro's schreef:
Munthunter schreef:

Gr. Jeroen
Gezien de zilverwaarde iets meer dan 6 euro ;)

Maar je kunt deze inderdaad ook uit een rol kopen. Ik vind zo'n coincard wel leuk, maar uiteindelijk stop ik mijn munten in munthouders. Setjes sloop ik altijd.

Ik zou me nog wel even bedenken voordat ik munten uit een coincard zou slopen. Vooral de eerste uitgiftes (huwelijk, van Gogh, Europa) zijn juist duur omdat ze in zo'n coincard zitten....

Het is gek genoeg juist de verpakking die in dit geval de munt duur maakt
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.
Reinier Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Reinier »

Gerardo schreef:
Reinier schreef: Ik zou me nog wel even bedenken voordat ik munten uit een coincard zou slopen. Vooral de eerste uitgiftes (huwelijk, van Gogh, Europa) zijn juist duur omdat ze in zo'n coincard zitten....
Het is gek genoeg juist de verpakking die in dit geval de munt duur maakt
Het ligt niet aan de verpakking maar aan al die mensen die het willen hebben, volgens mij :roll:
Het ligt aan die mensen die de munt in die verpakking willen hebben. Verpakking speelt volgens mij wel degelijk een rol. Kijk ook maar naar die 2euro EMU proof
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.
Chris

Bericht door Chris »

Munthunter schreef:
Gible schreef:Of je moet ze in een munthouder zien te krijgen, al heb ik slechte ervaring met munthouders moet bij de dikkere munten altijd 3 nietjes erin doen :o
Dat is geen enkel probleem die blijven wel dichtzitten als je zelfklevende hebt. Echter denk ik niet dat iemand een dergelijke munt van van Gogh uit de coincard gaat halen om hem schoon te maken en in een munthouder stopt. ;)

Waardeverlies van zo'n €150,- :D

Denk dat je de aanslag moet accepteren en dat dit voor de waarde van de munt weinig uitmaakt. Gelukkig gebruiken ze nu coincards met afgesloten achterkant en is daarmee het euvel al flink opgelost.

Gr. Jeroen
ik had het zelfde met een gekocht japanvijfje (dat al zowas toen ik het kreeg helaas)
ik kon het er met een gewone gum van de hema met gemak af krijgen.

alleen als het op de voorkant is is het lastiger (of het gaat helemaal niet zelfs) maar die open kant is goed schoon te maken

gr, Chris

Terug naar “Verzamelaarsmunten”