Duppie willem 2, te mooi om niet te plaatsen.

Heb je vragen over de munt die je hebt gevonden? Wil je iets laten zien? Plaats het hier!

Moderator: koiboyke

Roel

Duppie willem 2, te mooi om niet te plaatsen.

Bericht door Roel »

Vorige week gevonden op een akker, een in prachtige staat Willem 2 dubbeltje.
Even onder de kraan afgespoeld, verder niks aan gedaan.

Groeten Roel.
Afbeelding

Afbeelding
[/img]
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

is zeker een prachtige munt.
rinuske

Bericht door rinuske »

zo,dat is een prachtig muntje, ziet er goed uit!!!
mooie aanwinst
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Da's een hele mooie. Dat je hem alleen maar hoefde af te spoelen is een wonder!

Gefeliciteerd Roel!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Mooie vondst Roel.... Het is knap dat je er zo weinig aan hoefde schoon te maken!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Heb ik ook wel eens meegemaakt met een halve gulden van Willem 1 of 2, weet het niet meer precies. Deze kwam er blinkend uit alsof hij zo uit de munthouder in de grond was gestopt. De andere zilveren kwartjes en duppies die ik daarna op die akker vond waren wel bedekt onder een dikke zwarte koeklaag...

Mocht het een geintje zijn van een of andere grappenmaker? Dan meer van dat!
coins drop

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Geweldige vondst, gefeliciteerd.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Roel

aangekoekt

Bericht door Roel »

Munthunter schreef:Heb ik ook wel eens meegemaakt met een halve gulden van Willem 1 of 2, weet het niet meer precies. Deze kwam er blinkend uit alsof hij zo uit de munthouder in de grond was gestopt. De andere zilveren kwartjes en duppies die ik daarna op die akker vond waren wel bedekt onder een dikke zwarte koeklaag...

Mocht het een geintje zijn van een of andere grappenmaker? Dan meer van dat!
coins drop

Gr. Jeroen
Ja Jeroen ik was ook erg verbaast, heb er al een paar meer gevonden maar die zagen er veel minder uit, beschadigt en deels versleten.
Deze lag ergens midden op een akker, op een wat hoger gedeelte, zal daar dan wel iets mee te maken hebben.
En ja als het een grap was van iemand, mag deze persoon dat elke week wel doen :-)
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: Duppie willem 2, te mooi om niet te plaatsen.

Bericht door Willem »

Roel schreef:Vorige week gevonden op een akker, een in prachtige staat Willem 2 dubbeltje.
Even onder de kraan afgespoeld, verder niks aan gedaan.

Groeten Roel.
Afbeelding

Afbeelding
[/img]
Roel,

Wat een schitterend muntje heb je gevonden, en dit komt zo van een akker af. Zelf ben ik nu 2 weken met de pieper aan het zoeken, en heb nu in totaal al 6 munten gevonden. :D

Gr. Willem
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

willem-nl schreef:Wat een schitterend muntje heb je gevonden, en dit komt zo van een akker af. Zelf ben ik nu 2 weken met de pieper aan het zoeken, en heb nu in totaal al 6 munten gevonden. :D

Gr. Willem
Willem, loop ik achter? Ik weet alleen dat je 2 muntjes had gevonden. Je zou toch bijhouden hoeveel je opgraaft voordat je die 400 euro eruit zou hebben? Daar zitten ook de verkopen bij zoals de oorbel en de gesp wat een stuk ijzer bleek te zijn.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ilosab schreef:
willem-nl schreef:Wat een schitterend muntje heb je gevonden, en dit komt zo van een akker af. Zelf ben ik nu 2 weken met de pieper aan het zoeken, en heb nu in totaal al 6 munten gevonden. :D

Gr. Willem
Willem, loop ik achter? Ik weet alleen dat je 2 muntjes had gevonden. Je zou toch bijhouden hoeveel je opgraaft voordat je die 400 euro eruit zou hebben? Daar zitten ook de verkopen bij zoals de oorbel en de gesp wat een stuk ijzer bleek te zijn.

Gr. Alfred
Alfred,

Dat is ook zo, helemaal niet aan gedacht, misschien moeten we hier maar een speciaal topic voor aanmaken. Vandaag heb ik een 2 euro Italie en een 5 & 50 eurocent Nederland gevonden. Dus dan heb ik nog euro 398,00 - 2,55 = 395,45 euro te gaan. En die oorbel heb ik nog niet cadeau gedaan en die zogenaamde gesp licht bij het oudijzer.

Gr. Willem
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Leuk om zo even uit de grond te toveren :D
http://voskemanscollection.punt.nl/

Terug naar “Muntvondsten”