Eerste muntvondst

Heb je vragen over de munt die je hebt gevonden? Wil je iets laten zien? Plaats het hier!

Moderator: koiboyke

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Eerste muntvondst

Bericht door Willem »

Vanmiddag toch maar weer gaan piepen, het is ook zo spannend.
Ben gaan piepen bij een recreatieplas, was nog geen 5 minuten bezig of er kwam een collega pieper aangelopen. Ik vroeg aan hem, valt het hier goed piepen. Nee zegt de beste man, alles is hier schoon, op wat bierdoppies na.
Na een tijdje te hebben gepraat, maar weer gaan piepen, en 2 uur later nog geen euro gevonden. Het hele boeltje weer ingepakt, en toen koers gezet naar de volgende plas. Ongeveer na een half uurtje zowaar een grote zilveren oorbel (6 cm doorsnee) gevonden. Enige minuten later volgde daar de eerste munt, ik helemaal blij wie weet is het wel een gouden tientje :lol:
Munt even schoon gemaakt, maar het bleek een Juliana stuiver te zijn.
Al met al was ik dik tevreden.

Even klikken voor groter formaat
Afbeelding

Afbeelding

Gr. Willem
Coinshooter
Donateur
Donateur

Bericht door Coinshooter »

Proficiat met je eerste muntje, dat er maar veel mogen volgen :D
Als het een gouden tientje was geweest had je dat gelijk gezien omdat goud niet oxideerd. en dus "blinkend" uit de grond komt.
Heb je ook een foto van je oorbel? :P

Groetjes,
Bas
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Inlijsten Willem die stuiver.

Recreatie is leuk zoeken , tussen het vuil toch de muntjes weg piepen.
En ja zeker sierraden en die worden zat gevonden.

Heel laag discrimineren klein zilver en goud zijn sla je anders over.
http://voskemanscollection.punt.nl/
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Je bent alweer snel aan de slag gegaan Willem. Dat piepen is ongetwijfeld in je bloed gekropen en dat gaat er niet meer uit. Het verdrijft het beunen. Maar je eerste muntje is er en dat het een stuiver is maakt niet zoveel uit. Nooit wegdoen je eerste pegel.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Zo de eerste is binnen, op naar de volgende 100!!!

Ja als je eenmaal besmet bent ben je niet meer van het veld af te slaan.
Laat je overigens niet leiden door uitspraken van andere zoekers.
Tegen mij zeiden ze ook ooit dat er niets te vinden was, maar je wilt niet weten wat ik nog allemaal van die akker heb afgepiept.

Ben benieuwd naar je oorbel en toekomstige vondsten!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
rinuske

Bericht door rinuske »

nou toch een mooie eerste vondst, oorbel +stuiver.
:D
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Die oorbel bleek achteraf geen zilver te zijn, deze lag gewoon zichtbaar in het zand en heb ik niet voor hoeven piepen.

De eerste munt zal ik in een munthouder stoppen, voorzien van datum van eerste muntvondst.

Morgen ga ik weer piepen, jaja ik ben een keer vrij :lol:
Dit keer ga ik zoeken op een zandverstuiving in het bos, denk hier wel wat te kunnen vinden.

Gr. Willem
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Je hebt de smaak te pakken, het zal toch geen virus worden?
Die oorbel netjes inpakken en iemand cadeau geven, ben je daar ook vanaf.
Of de plaatselijke krant lezen, misschien heeft iemand wel een advertentie geplaatst van een vermiste oorbel.

Succes morgen, ik ga wel weer werken.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ilosab schreef:Je hebt de smaak te pakken, het zal toch geen virus worden?
Die oorbel netjes inpakken en iemand cadeau geven, ben je daar ook vanaf.
Of de plaatselijke krant lezen, misschien heeft iemand wel een advertentie geplaatst van een vermiste oorbel.

Succes morgen, ik ga wel weer werken.

Gr. Alfred
Alfred,

Zelf heb ik een gaatje in mijn oor, misschien dat ik deze oorbel zelf wel ga dragen :lol: En anders neem ik de tip van jouw aan, geef ik hem cadeau, scheelt me dat ook weer geld :lol:

Ik zal morgen wel even aan je denken :lol:

Gr. Willem
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Je ziet, het is een investering die detector. Je hebt al een cadeau gevonden dus dat bespaart je geld en daar kun je weer munten of bankbiljetten voor kopen.

Maar als ik jou was zou ik toch voorzichtig zijn met piepen en eerst vragen of je wel op het land van de eigenaar mag. Het klinkt vreemd dat je een boete of een strafblad krijgt maar de forumzoekers zullen het beter weten dan jij en ik.

Gr. Alfred
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ilosab schreef:Je ziet, het is een investering die detector. Je hebt al een cadeau gevonden dus dat bespaart je geld en daar kun je weer munten of bankbiljetten voor kopen.

Maar als ik jou was zou ik toch voorzichtig zijn met piepen en eerst vragen of je wel op het land van de eigenaar mag. Het klinkt vreemd dat je een boete of een strafblad krijgt maar de forumzoekers zullen het beter weten dan jij en ik.

Gr. Alfred
Gelukkig ken ik een boer in de buurt, deze heeft gigantisch veel land, daar mag ik vast gaan piepen, alleen zal dat pas kunnen na de oogst, hij heeft alles zo'n beetje ingezaaid nu. Dus maar even wachten.

Maar dan even over de andere akkers, hier is echt het probleem, veel landbouwgrond maar geen boerderij in de omtrek en veel boeren hier maken gebruik van loonbedrijven, dus dat schiet niet op. Ik weet dan niet bij wie ik moet zijn voor een bepaalde akker.

Gr. Willem
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Gewoon je gang gaan, doen of je neus bloed. Als je niemand ziet dan is dat meegenomen en als iemand je aanspreekt dan zeg je gewoon dat je niet weet wie de eigenaar van het land is en dat je dus niet weet aan wie je toestemming moet vragen.

Gr. Alfred
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Vandaag even naar het bos geweest, man man wat een ellende, paden zo hard als beton, hier heb je een kangoo breekhamer bij nodig.
Maar mag niet klagen heb toch 2 munten gevonden(zie foto), en het weer was er ook naar. Ben ook nog even naar een recreatie plas gegaan, maar ben hier maar snel weer vertrokken, daar gebeuren me toch vieze dingen.

Even klikken voor groter formaat.
Afbeelding

Afbeelding

En had ook beloofd om een foto van de gevonden oorbel te plaatsen.

Afbeelding

Al met al weer een leuk en spannend dagje.

Gr. Willem
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

200 % meer dan de eerste keer. Die Duitse 2 euro kun je gelijk uitgeven maar die gulden kun je bewaren, 38 jaar nostalgie.
O ja, die oorbel staat je niet, weet ik nu al. Misschien kan je hem gebruiken bij ringsteken.

Gr. Alfred.
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

Ilosab schreef:200 % meer dan de eerste keer. Die Duitse 2 euro kun je gelijk uitgeven maar die gulden kun je bewaren, 38 jaar nostalgie.
O ja, die oorbel staat je niet, weet ik nu al. Misschien kan je hem gebruiken bij ringsteken.

Gr. Alfred.
gewoon al je euro's bewaren en als je er een hoop hebt, er iets moois van kopen.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Hij heeft al wat moois gekocht, de detector. Dus alles wat hij nu vindt aan euro's kan hij van de aanschafprijs aftrekken. Eigenlijk best een goed idee voor Willem om dat bij te houden. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij het aankoopbedrag heeft teruggevonden.

Gr. Alfred
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ilosab schreef:200 % meer dan de eerste keer. Die Duitse 2 euro kun je gelijk uitgeven maar die gulden kun je bewaren, 38 jaar nostalgie.

Gr. Alfred.
Ringsteken, kan haast niet missen :lol:

Gr. Willem
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

sebastiaan1995 schreef:

Gr. Alfred.
gewoon al je euro's bewaren en als je er een hoop hebt, er iets moois van kopen.
Waarschijnlijk dan voor een nog krachtigere detector, heel goed idee van je Sebastiaan.

Gr. Willem
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ilosab schreef:Hij heeft al wat moois gekocht, de detector. Dus alles wat hij nu vindt aan euro's kan hij van de aanschafprijs aftrekken. Eigenlijk best een goed idee voor Willem om dat bij te houden. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij het aankoopbedrag heeft teruggevonden.

Gr. Alfred
Dit is ook goed idee van Alfred, dan nog euro 398,00 te gaan :lol:

Gr. Willem
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

willem-nl schreef:
Ilosab schreef:Dit is ook goed idee van Alfred, dan nog euro 398,00 te gaan :lol: Gr. Willem
Minus de prijs van het cadeau van die oorbel die je netjes ingepakt aan iemand kan geven. Scheelt weer pegels en je hoeft er niet op uit om een cadeautje te kopen. Of de plaatselijke ringsteekvereniging neemt hem van je over voor weinâg.

Gr. Alfred
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Ja dat is zeker leuk om bij te houden.
Een goed stukje strand kan al heel wat op leveren. Je hoeft niet raar te kijken dat je na ca 5 a 6 uur zoeken 25-30 euro hebt.

Wij hebben hier strandjes wat niet erg druk wordt bezocht niet veel
ijskarren e.d toch is 8-10 euro voor een kleine middag heel normaal.
http://voskemanscollection.punt.nl/
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

voskeman schreef:Ja dat is zeker leuk om bij te houden.
Een goed stukje strand kan al heel wat op leveren. Je hoeft niet raar te kijken dat je na ca 5 a 6 uur zoeken 25-30 euro hebt.

Wij hebben hier strandjes wat niet erg druk wordt bezocht niet veel
ijskarren e.d toch is 8-10 euro voor een kleine middag heel normaal.
Marcel,

Dit geldt dan tijdens en vlak na het hoogseizoen. Morgen ga ik nogmaals op pad, dit keer naar een recreatieplas (dankzij google earth) waarvan ik het bestaan nog niet wist.

Gr. willem
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ieder jaar aan het einde van het strandseizoen als de strandtenten worden afgebroken dan gaan dezelfde mensen met een detector hun "eigen" stukje strand af op Scheveningen. Let wel "eigen" want haal het niet in je hoofd dat je als buitenstaander ook over dat strand gaat lopen met een detector. Iedereen die daar loopt heeft zijn eigen stuk strand dus daar kom je nooit tussen. Ik heb wel eens met zo'n zoeker gepraat en hij vertelde me dat hij minimaal op zijn stuk rond de 500 euro vindt. En natuurlijk ringen, armbanden, oorbellen etc. Dat brengt hij naar het pandjeshuis en levert ook nog geld op.
Ik ben benieuwd naar je vondsten van de recreatieplas. Je hebt trouwens wel de smaak te pakken hè?

Gr. Alfred
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

Ilosab schreef:
Ieder jaar aan het einde van het strandseizoen als de strandtenten worden afgebroken dan gaan dezelfde mensen met een detector hun "eigen" stukje strand af op Scheveningen. Let wel "eigen" want haal het niet in je hoofd dat je als buitenstaander ook over dat strand gaat lopen met een detector. Iedereen die daar loopt heeft zijn eigen stuk strand dus daar kom je nooit tussen. Ik heb wel eens met zo'n zoeker gepraat en hij vertelde me dat hij minimaal op zijn stuk rond de 500 euro vindt. En natuurlijk ringen, armbanden, oorbellen etc. Dat brengt hij naar het pandjeshuis en levert ook nog geld op.
Ik ben benieuwd naar je vondsten van de recreatieplas. Je hebt trouwens wel de smaak te pakken hè?

Gr. Alfred
dat vind ik echt bullshit zeg, wat mij betreft is het in het geval van stranden, wie het eerst maalt wie het als eerste z'n euro
s ophaalt
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Sebastiaan,

Ik ben het helemaal met je eens maar ik zou je niet aanraden om daar als "vreemde" met een detector te gaan lopen nadat de strandtenten zijn afgebroken. Voor je het weet staan er een man of 10 voor je neus (inclusief degenen die de strandtenten aan het afbreken zijn). Ze stellen pas vragen nadat je "behandeld" bent en je detector in de Noordzee ligt. Het is een soort van ongeschreven wet dat ieder jaar dezelfde persoon zijn stukje afzoekt.

Gr. Alfred

Terug naar “Muntvondsten”