Zeeuws Meisje, maar dat lag voor de hand denk ik.
In een ander topic schreef ik afgelopen week dat ik een partijtje bankbiljetten had overgenomen en had verkocht. Daaronder was het biljet van Zeeuws Meisje. Op dat biljet werd aardig geboden en het was steeds dezelfde persoon die overbood, hij heeft hem uiteindelijk ook gekocht. Ik heb hem ook gevraagd waarom hij persé dat biljet wilde hebben. Hij verzamelde alleen maar deze biljetten omdat hij in Zeeland was geboren. Maar hij wilde dit biljet hebben omdat er ook een oude reclamefolder bij zat van de boter en die had hij nog niet en wilde die ook bij zijn verzameling hebben. Hij tevreden met zijn aankoop en ik kon mijn geld bij Justitie inleveren vanwege de ontvangen bekeuring.
Gr. Alfred
ForumQuiz Bankbiljet
Moderator: $and€r
Neem het van de expert, soms duurt het dagen dat er een antwoord komt op je vraag.
Gebuikte bijnamen voor dit biljet van 10 gulden in die tijd (besloot even te zwijgen om te kijken of andere mensen iets wisten) is Mattenklopper, Vissersmeisje, Vrouwtje van Staveren (als variant op die van Stavoren, gezien het watermerk een Zuiderzeebotter is), Rooiekoon of Druppeltrekker (biljet van 10 gulden was het meest gebruikt binnen de prostitutie
).
Hoop je hiermede niet al te zeer gegriefd te hebben, maar sommige vragen hebben even tijd nodig voor de forumleden. Mensen puzzelen er mee, en als je kijkt naar mijn vraagstelling, gaat daar meestal wel 7 a 10 dagen overheen eer er een antwoord is.
Gebuikte bijnamen voor dit biljet van 10 gulden in die tijd (besloot even te zwijgen om te kijken of andere mensen iets wisten) is Mattenklopper, Vissersmeisje, Vrouwtje van Staveren (als variant op die van Stavoren, gezien het watermerk een Zuiderzeebotter is), Rooiekoon of Druppeltrekker (biljet van 10 gulden was het meest gebruikt binnen de prostitutie

Hoop je hiermede niet al te zeer gegriefd te hebben, maar sommige vragen hebben even tijd nodig voor de forumleden. Mensen puzzelen er mee, en als je kijkt naar mijn vraagstelling, gaat daar meestal wel 7 a 10 dagen overheen eer er een antwoord is.
tja..