Hoe vaak komen verdraaiingen nu voor??

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
$and€r Virgin Islands (Brit)
Donateur
Donateur

Hoe vaak komen verdraaiingen nu voor??

Bericht door $and€r »

Ik vroeg me af het nu vaak voor komt een verdraaiing.. In de "Krause" zie ik ook wel eens staan dat een betreffende munt in coin of medal all. voorkomt.. Het laatste ben ik zelf nog nooit tegen gekomen.. Sinds ik er een half jaartje op let valt me op dat er vaak lichte verdraaiingen bij Belgische munten van voor de € zijn.. Dat lijkt me niet zo bijzonder, 1tje sprong er tussenuit met een afwijking van zo'n 45 graden.. Vaak voorkomend? Ik weet 't niet.. Ik plaats er een foto bij.. opzich is het niet te fotograveren.. maar dit is de afwijking..

Sander

Afbeelding
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

ik weet het ook niet precies, maar in mijn verzamelgebied, en daar zal het vast vaker voorkomen. heb ik een paar dezelfde duiten waarvan sommige gewoon normaal, sommige in medailleslag of een andere hoek zijn.
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Ikzelf heb ook wel vaker eens meegemaakt bij koninkrijk munten dat het iets verdraaid is... maar niet zo heel veel!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Ik heb een 2½ cent 1894 welke een verdraaiïng heeft van net geen kwart. Is dit dan ook normaal? Of is deze 'duurdere 'munt die ik voor een leuk prijsje kocht, nog duurder? sortoff

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Munthunter schreef:Ik heb een 2½ cent 1894 welke een verdraaiïng heeft van net geen kwart. Is dit dan ook normaal? Of is deze 'duurdere 'munt die ik voor een leuk prijsje kocht, nog duurder? sortoff

Gr. Jeroen
In mijn ogen is het gewoon de prijs zoals een 2,5 cent 1894 normaal gesproken is... het kan zijn dat er voor dat soort dingen ook verzamelaars zijn en die er meer voor willen geven! :wink:
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Bij de euro's is het gewoon erg , niet netjes werken noem ik dat.
Belgie heeft er veel.

Ga er van uit dat 90graden echt al leuk is dit komt haast niet voor.
180 graden is zeker serieus.

10-30graden komt te vaak voor bij de euro.

Bij duiten is het ook veel voorkomend, pak dan een extreem exemplaar 180 graden. 90 graden is al gewoontjes.
http://voskemanscollection.punt.nl/
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

voskeman schreef:Bij de euro's is het gewoon erg , niet netjes werken noem ik dat.
Belgie heeft er veel.

Ga er van uit dat 90graden echt al leuk is dit komt haast niet voor.
180 graden is zeker serieus.

10-30graden komt te vaak voor bij de euro.

Bij duiten is het ook veel voorkomend, pak dan een extreem exemplaar 180 graden. 90 graden is al gewoontjes.
en bij 180 graden bedoel je dus medailleslag? ja toch? dat heeft mijn mooiere van de twee duiten ui 1724.
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Hoe moet je de munt dan draaien tussen wijsvinger en duim.
Dit kan op twee manieren een volle slag draaien.

Is de euro geen medailleslag dan?
http://voskemanscollection.punt.nl/

Terug naar “Munten algemeen”