Ik ben bezig om de nalatenschap van mijn vader af te wikkelen. Onderdeel van de nalatenschap is de muntenverzameling die origineel van mijn oma is. Er zit een grote hoeveelheid zilveren guldens in de verzameling, deze kan ik bijvoorbeeld via inkoopedelmetaal verkopen. Dat is het makkelijke gedeelte. Maar daarnaast zit ik nog met vele munten die, op basis van een steekproef van mijzelf, individueel geen grote waarde bezitten. Het gaat om het volgende met de volgende inhoud:
1. Duitsland: 58 munten, van de negentiende eeuw t/m de tweede helft van de twintigste eeuw.
2. Overig-west Europa: 65 munten vanaf 1920
3. Honderden Nederlandse munten met kleinere waardes, het oudste wat mij is opgevallen is een kwartje uit 1861 (in slechte staat) en vele nikkelen guldens en rijksdaalders.
4. Engeland en de overzeese gebieden van het voormalig Britse Rijk (inclusief VS) vanaf ongeveer 1900: 103 munten.
5. 31 munten van (Voormalige) nederlandse koloniën/overzeese gebieden, vanaf jaren 30
6. 29 munten uit de periode 1910 t/m de jaren 40, uit Frankrijk, Belgie en Oostenrijk.
7. 70 munten uit 'de rest van de wereld'
8. 71 munten uit het voormalige oostblok uit de periode 1920-1980
9. 93 munten uit Scandinavië en Zwitserland, vanaf ongeveer 1910.
10. ongeveer 180 munten uit Europese landen die nog niet genoemd zijn.
De meeste munten zijn van na de oorlog, de genoemde eerdere periodes zijn een relatief klein deel, ook zijn de meeste munten van een lagere nominale waarde. De vraag is, kan ik hier nog wat mee? Zoals gezegd, als ik er steekproefsgewijs doorheen ga kom ik geen munt tegen die individueel een grote waarde heeft. Op basis van de websites van professioneel handelaren of veilingen zijn dit niet de soort munten waarmee die partijen goed uit de voeten kunnen. Weet iemand een partij die dit zou willen opkopen? Of eventueel in ruil voor een gedeelte van de opbrengst wil verkopen? Of, als dit niet de moeite is, een plek waar ik dit gratis kan overhandigen aan geïnteresseerden?
Muntenverzameling verkopen
Re: Muntenverzameling verkopen
Neem eens contact op met Jan Koevoets, misschien is hij geïnteresseerd.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Lid Forum: 171
Op zich voornamelijk kilowaar vermoed ik, maar de zilveren guldens maken het juist interessant, ik wil best een bod doen, maar dan inclusief de guldens.
Ik zou ook willen kopen voor mijn kinderen. Hebben ze mooie start verzameling. Die zilveren guldens hoef Ik niet.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.