muntmeesters

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

muntstuk België
Lid
Lid

muntmeesters

Bericht door muntstuk »

Iemand die me meer kan vertellen over de NL reeks muntmeesters [euro], ik vind hier nergens info over terug in de catalogus.
eurocoinsfun België
Senior lid
Senior lid

Re: muntmeesters

Bericht door eurocoinsfun »

In de rubriek "Euromunten" kan je heel wat info vinden. Alsook de munttekens en muntmeesters. Helaas wordt de lijst al enkele jaren niet meer aangevuld. Je vind dan wel vaak een apart topic over een nieuwe muntmeester terug.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
muntstuk België
Lid
Lid

Bericht door muntstuk »

Even ter verduidelijking.... 'met de reeks muntmeesters'...bedoelde ik deze serie munten sets van de muntmeestersAfbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
eurocoinsfun België
Senior lid
Senior lid

Bericht door eurocoinsfun »

In de eerste post en titel was niet duidelijk dat u het over de muntsets had, vandaar de verwarring.
Deze zijn officieel uitgegeven sets, in de Euro Münzkatalog van Schön staan ze weldegelijk in.
Uitgebracht van 2003 tem 2009. De sets van 2003 tem 2006 bevatten ook een penning. Van 2007 tem 2009 bestaan er twee uitvoeringen: sets met enkel de omloopmunten, en sets met de omloopmunten en met een zilveren penning.
muntstuk België
Lid
Lid

Bericht door muntstuk »

Inderdaad, vandaar deze post met een verbetering van de vraag. bedankt voor de uitleg :P

Terug naar “Euromunten”