Veilingen 2023

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Re: Veilingen 2023

Bericht door Anomander_Rake »

sgtravel schreef: 20 okt 2023, 16:20 Voor de liefhebbers (zullen er niet veel zijn :angel: ) staat de Heritage (MPO) veiling weer online!!
https://ha-europe.com/en/browse/Coins_C ... ember_2023
Hé SG,

Waarom denk je dat er niet veel liefhebbers van Heritage Europe zijn (hier)? Slechte ervaring met die club? Is er iets dat ik moet weten voordat ik een bod uitbreng op munt in hun veiling? :lach:
Ik ga even checken of er wat moois voor me bij zit. Ben benieuwd...

Groeten,
Adriaan
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

:lach: :lach: Je kunt met een gerust hart bieden Adriaan, ik had niet voor niets een engeltje achter mijn opmerking gezet!! Dit is de veiling waar de meeste forumleden naar uit kijken, mede door het grote aanbod. Al moet ik wel zeggen dat het aanbod van kwaliteit, de laatste jaren achteruit is gegaan. Waarschijnlijk gaan de topstukken,nu naar hun partner veilingen in Amerika en Hong Kong.
Laatst gewijzigd door sgtravel op 21 okt 2023, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Bericht door Anomander_Rake »

sgtravel schreef: 21 okt 2023, 09:50 :lach: :lach: Je kunt met een gerust hart bieden Adriaan, ik had niet voor niets een engeltje achter mijn opmerking gezet!! Dit is de veiling waar de meeste forumleden naar uit kijken, mede door het grote aanbod. Al moet ik wel zetten dat het aanbod van kwaliteit, de laatste jaren achteruit is gegaan. Waarschijnlijk gaan de topstukken,nu naar hun partner veilingen in Amerika en Hong Kong.
Er zit niets voor mij bij. Ik heb nogal specifieke verzamelgebieden.

Dat het aanbod achteruit is gegaan, neem ik van je aan. Dit is nog maar mijn 3e jaar als verzamelaar dus kan er niets over zeggen. Ik heb ook nog nooit een munt gewonnen bij HAE, wel bij HA in Dalles, Tx.

Ik zal jouw engeltjes voortaan in de gaten houden :angel:

Fijn weekend!
Adriaan
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Adriaan schreef: 20 okt 2023, 20:23
sgtravel schreef: 20 okt 2023, 16:20 (zullen er niet veel zijn :angel: )
Klopt, papiergeld van eigen bodem valt tegen tenzij je het Oxenaar archief woest aantrekkelijk vindt. :D
En de start prijzen ook ........
Lijkt wel of de veilinghuizen kijken naar de opbrengsten bij Oleg en denken "nou dan Starten we daar ergens" ......
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Arjena3 schreef: 21 okt 2023, 15:27 Klopt, papiergeld van eigen bodem valt tegen tenzij je het Oxenaar archief woest aantrekkelijk vindt. :D
Lijkt wel of de veilinghuizen kijken naar de opbrengsten bij Oleg en denken "nou dan Starten we daar ergens" ......
[/quote]

Dat is Verzamelaarsmarkt aardig opgebroken met die startprijzen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Ilosab schreef: 21 okt 2023, 16:40
Arjena3 schreef: 21 okt 2023, 15:27 Klopt, papiergeld van eigen bodem valt tegen tenzij je het Oxenaar archief woest aantrekkelijk vindt. :D
Dat is Verzamelaarsmarkt aardig opgebroken met die startprijzen.
[/quote]

Inderdaad en terecht
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Voor team papiergeld, staat de Schulman veiling online!!
https://auctions.schulman.nl/auctions/1 ... h-november
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nodigt uit om het nader te bekijken, zit misschien iets voor me bij, afhankelijk van de HA Europe veiling. Ook wel weer veel plastic.
Bedankt voor de info.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

sgtravel schreef: 01 nov 2023, 14:54 Voor team papiergeld, staat de Schulman veiling online!!
https://auctions.schulman.nl/auctions/1 ... h-november
Nederland valt weer dik tegen om maar te zwijgen over de aangeboden kwaliteit maar misschien ben ik te kieskeurig ( verkleurde biljetten moet kunnen toch ? :lollig: )
Het lijkt wel de laatste tijd of het mooise spul allemaal in verzamelingen zit
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Arjena3 schreef: 01 nov 2023, 18:50
Nederland valt weer dik tegen om maar te zwijgen over de aangeboden kwaliteit maar misschien ben ik te kieskeurig ( verkleurde biljetten moet kunnen toch ? :lollig: )
Of onderweg naar PMG voor een plastic hoesje.
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Ilosab schreef: 01 nov 2023, 19:06
Arjena3 schreef: 01 nov 2023, 18:50
Of onderweg naar PMG voor een plastic hoesje.
Nou ja hou ik wat geld over voor andere leuke dingen :lach:
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

De veiling van Crown currency staat ook online:
https://www.crowncurrencyauctions.com/a ... -the-world

Nu heb ik een vraagje over dit veilinghuis. De laatste keer had ik op een aantal munten geboden en uiteindelijk had ik bij twee munten het hoogste bod. Maar toen de veiling afgelopen was en de resultaten online stonden, zag ik dat ik toch niets had gewonnen. Omdat er achteraf bleek dat er minimum prijzen waren voor de lots, hierdoor waren vrijwel alle munten niet verkocht.

Waarom zetten ze niet gelijk de minimum inzet bij de lots i.p.v bieden vanaf 1 euro? Als je nu een bod vooraf doet, weet je gelijk na afloop van de veiling nog niet of je een item kan kopen. Omdat de minimum verkoopprijs vooraf niet bekend is!!

Heeft iemand hier wel eens met succes kunnen kopen of hebben meedere mensen hier last van?
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

sgtravel schreef: 02 nov 2023, 18:27 De veiling van Crown currency staat ook online:
https://www.crowncurrencyauctions.com/a ... -the-world

Nu heb ik een vraagje over dit veilinghuis. De laatste keer had ik op een aantal munten geboden en uiteindelijk had ik bij twee munten het hoogste bod. Maar toen de veiling afgelopen was en de resultaten online stonden, zag ik dat ik toch niets had gewonnen. Omdat er achteraf bleek dat er minimum prijzen waren voor de lots, hierdoor waren vrijwel alle munten niet verkocht.

Waarom zetten ze niet gelijk de minimum inzet bij de lots i.p.v bieden vanaf 1 euro? Als je nu een bod vooraf doet, weet je gelijk na afloop van de veiling nog niet of je een item kan kopen. Omdat de minimum verkoopprijs vooraf niet bekend is!!

Heeft iemand hier wel eens met succes kunnen kopen of hebben meedere mensen hier last van?
Oleg kiest er altijd voor om zijn kavels met 1 euro te laten beginnen, dit om zo veel mogelijk bieders te trekken denk ik.
Neemt niet weg dat sommige inbrengers een minimale opbrengst willen omdat ze anders het item niet willen verkopen.
Een enkele keer past Oleg dat inderdaad toe, ook bij hele dure bankbiljetten. Overigens weet ik dat inbrengers voor een "reserve" prijs een vergoeding moeten betalen. Hoe dan ook tijden de live veiling word er gestart met de minimale prijs wanneer via pre bidding het bedrag nog niet is gehaald, op die manier hebben bieders de gelegenheid om toch het item te kunnen kopen of te laten lopen. Als je niet bij de live bieding aanwezig ben of kan zijn kan wat jij beschrijft inderdaad gebeuren.

Ik heb overigens met succes vele kavels daar kunnen kopen inmiddels.
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Bedankt voor de uitleg :thumb up:
Bij vrijwel alle veilingen bied ik vooraf, omdat de live veiling meestal onder mijn werktijd is (deze start ook dinsdag ochtend).
Ik vond het gewoon vervelend dat je denkt iets te winnen en dat er achteraf een minimum inzet bij word gezet. Maar dit ligt dus aan de inzenders, want de minimum prijzen voor de munten waren bij de vorige veiling echt veels te hoog!! Volgens mij waren er 2 verkocht van de 20 munten.
ThunderHenri Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door ThunderHenri »

Als ik een veiling volg die ik ontzettend interessant vind, neem ik die dag, of dagdeel, gewoon vrij.
Persoonlijk vind ik het live volgen en meebieden van de veilingen veel leuker dan al die pre-bids (alleen maar prijs-ophogend). Maar uiteraard aan eenieder die keuze en niet iedereen kan die keuze wellicht maken om vrij te nemen.

Dat gezegd hebbende; Al vele mooie items mogen winnen bij hem. Nog nooit een issue gehad en altijd keurig verzorgd.
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Ik nam vroeger ook wel eens een dag(deel) vrij, als een veiling een groot aantal munten voor me had. Maar tegenwoordig ben ik al blij als het er 2 of 3 zijn. En voor 2 munten ga ik niet een hele dag vrij nemen, dan bied ik gewoon vooraf en hoop ik op het beste. Sommige veilingen in Amerika starten voor ons aan het begin van de avond, daar bied ik nog wel eens live mee.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Is er nog iemand van het forum die toevallig € 110.000, - over had exclusief opgeld bij de veiling van Karel de Geus?
Foto is van hun website.
264-l.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Ilosab schreef: 07 nov 2023, 10:50 Is er nog iemand van het forum die toevallig € 110.000, - over had exclusief opgeld bij de veiling van Karel de Geus?
Foto is van hun website.
264-l.jpg
Dat komt omdat € 100.000,-- geen cent waard is. :lach: :lach: :lach:

Mvg, :)
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Ilosab schreef: 07 nov 2023, 10:50 Is er nog iemand van het forum die toevallig € 110.000, - over had exclusief opgeld bij de veiling van Karel de Geus?
Foto is van hun website.
264-l.jpg
Nee net niet gelukt, ik was de onderbieder :knipoog:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

koenmunten schreef: 07 nov 2023, 14:57
Foto is van hun website.
264-l.jpg
Ik denk dat niemand hier geboden heeft.
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

koenmunten schreef: 07 nov 2023, 14:57
Foto is van hun website.
264-l.jpg
Toch altijd een fijn gevoel als je tegenbieder geen koopje heeft. :lach:
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik houd het bij HA Europe, goudwisselkantoor kan het dak op, het liefst voor 5 december :lollig:
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Met veel bombarie "no reserve" maar ondertussen zit er geen knap biljet bij, geen noodgeld etc etc. lijkt mij een beetje een veiling van winkeldochters :lollig:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Arjena3 schreef: 08 nov 2023, 10:03
Met veel bombarie "no reserve" maar ondertussen zit er geen knap biljet bij, geen noodgeld etc etc. lijkt mij een beetje een veiling van winkeldochters :lollig:
Waar ze goed in zijn is in het fabriceren van setjes met verschillende waarden. Dat hebben ze altijd al gedaan in hun normale veiling en nu doen ze er een extra veiling tussendoor in de hoop dat ze die kwijtraken, dom geredeneerd.

Terug naar “Veilingen”